Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Pět oblastí analýzy k událostem v Uherském Brodu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Pět oblastí analýzy k událostem v Uherském Brodu"— Transkript prezentace:

1 Pět oblastí analýzy k událostem v Uherském Brodu
Tisková konference Pět oblastí analýzy k událostem v Uherském Brodu

2 5 témat analýzy: Komunikace s kraji a obcemi za krizových situací
Aktualizace krizových plánů Zásahové jednotky Výcvik a školení policistů Role obce v procesu udělování / odebírání zbrojního průkazu

3 Materiál „Analýza pěti aspektů vyplývajících z události v Uherském Brodu“
Předložen pro informaci členů BRS na schůzi konané dne Materiál byl vzat na vědomí usnesením č. 9

4 Komunikace s obcemi a kraji – aktuální stav
Funguje komunikace operačních středisek HZS s obcemi a kraji ve všech krajích. V některých krajích funguje komunikace operačních středisek PČR s obcemi a kraji. Zástupce samosprávy je vyrozuměn vždy operačním střediskem té složky IZS, která velí zásahu. PČR nemůže vždy zástupcům samosprávy sdělovat bezprostředně informace o probíhajícím zásahu.

5 Komunikace s obcemi a kraji – žádoucí stav
Proběhla dvě jednání se zástupci Asociace krajů a Svazem měst a obcí. Je třeba nastavit jednotnou formu komunikace všech krajských ředitelství PČR se zástupci obcí a krajů. Jako optimální se jeví forma SMS zpráv zasílaných na čísla uvedená v neustále aktualizovaném seznamu zástupců obcí a krajů. Proběhne jednání bezpečnostních komisí Asociace krajů a Svazu měst a obcí k nadefinování typů událostí, o nichž budou zástupci obcí a krajů informováni.

6 Aktualizace krizových plánů – aktuální stav
Systém krizových, typových a havarijních plánů nebyl událostmi v Uherském Brodu zpochybněn. Pokud kraje budou mít potřebu a plány jim v některých ohledech nevyhovují, může dojít ke změnám Není třeba aktualizovat typovou činnost zásahu složek IZS vůči aktivnímu střelci.

7 Zásahové jednotky a prvosledové hlídky – aktuální stav
Zásahové jednotky jsou na osmi krajích (+ 2 zásahové jednotky na jaderných elektrárnách), dojezdové časy jsou do 2 hodin. Funkci prvosledových hlídek plní: pohotovostní a eskortní oddělení (na úrovni KŘP), oddělení hlídkové služby a obvodní oddělení (na úrovni územních odborů). Prvosledové hlídky jsou standardně vybaveny základní balistickou ochranou, pouze některé však dlouhými zbraněmi.

8 Zásahové jednotky a prvosledové hlídky – žádoucí stav
Klíčové je vybavit vždy min. 2 prvosledové hlídky na každém územním odboru balistickou ochranou a dlouhými zbraněmi. Dojezdový čas těchto prvosledových hlídek musí být max. 15 minut. Není třeba mít zásahové jednotky v každém kraji Je třeba však personálně posílit stávající zásahové jednotky a zajistit jim materiální a technické zabezpečení (výzbroj, výstroj, dopravní prostředky – velkokapacitní vrtulníky). Je třeba posílit prvosledové hlídky, jejich vybavení a výzbroj, aby byly schopné zvládnout i situaci aktivního střelce/útočníka.

9 Výcvik a školení policistů – aktuální stav
Pro zákrok proti aktivnímu střelci/útočníkovi existuje metodika taktického postupu. Probíhá výcvik v oblasti eliminace aktivního střelce, realizována jsou cvičení na úrovni KŘP i územních odborů, díky kterým si policisté i ostatní zasahující mají možnost osvojit si postup při zásahu proti aktivnímu střelci/útočníkovi.

10 Výcvik a školení policistů – žádoucí stav
Je třeba zahrnout problematiku eliminace aktivního střelce/útočníka do vzdělávání všech policistů. Je třeba nadále realizovat cvičení s tématikou aktivního střelce, aby si co nejvíce policistů osvojilo postup při zákroku proti němu. Je nutné zlepšit taktickou vycvičenost, fyzickou připravenost, ovládání výzbroje a psychickou odolnost policistů.

11 Role obce v procesu udělování/odebírání zbrojních průkazů – aktuální stav
Zbrojní průkazy vydává KŘP dle příslušného místa pobytu žadatele. U žadatele o zbrojní průkaz se zjišťují: bezúhonnost, spolehlivost, odborná způsobilost a zdravotní způsobilost.

12 Role obce v procesu udělování/odebírání zbrojních průkazů – negativa aktuálního stavu
Nedostatky právní úpravy: Neinformovanost lékařů o tom, že je pacient držitelem zbrojního průkazu. Nedostatečná spolupráce PČR s obcemi při posuzování podmínek pro vydání zbrojního průkazu. Neexistence registru přestupků. Nemožnost odnětí zbraně v obydlí. Nemožnost předběžného zajištění zbrojního průkazu a zbraně při podezření na změnu zdravotního stavu.

13 Role obce v procesu udělování/odebírání zbrojních průkazů – žádoucí stav
Zvážit možnost přístupu lékařů do centrálního registru zbraní. Obce a její orgány (např. obecní policie) budou mít přístup do centrálního registru zbraní. PČR bude moci vstoupit do obydlí žadatele, jehož zbrojní průkaz pozbyl platnosti, a zajistit jeho zbraně a zbrojní průkaz. Lékař, jenž nabyde u pacienta podezření na ztrátu zdravotní způsobilosti, bude muset informovat PČR. PČR následně bude moci předběžně zajistit zbraň a zbrojní průkaz. Vznikne registr přestupků. Novela zákona o zbraních reflektující výše uvedené body bude vládě předložena do konce června letošního roku.


Stáhnout ppt "Pět oblastí analýzy k událostem v Uherském Brodu"

Podobné prezentace


Reklamy Google