Pravidla řízení o stanovení a přiznání finanční podpory JMK pro rok 2017 Pravidla řízení o stanovení a přiznání finanční podpory JMK pro rok 2017 OSV JMK.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sociální zabezpečení 4. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Advertisements

Sociální služby SOZ.
Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
Financování sociálních služeb
Role MZ ČR v souvislosti s veřejnou podporou – financování investic ve zdravotnictví
Pravidla tvorby a financování sítě sociálních služeb v Královéhradeckém kraji a jejich implementace v rámci tvorby sítě 2015 – 2016 a dotačním řízení na.
1 Dobrovolnictví v sociálních službách Mgr. Jindřiška Návarová.
SOCIÁLNÍ SLUŽBY V ČR.
Setkání s poskytovateli sociálních služeb –
Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost
PODPOROVANÉ AKTIVITY PROJEKTŮ Programu švýcarsko-české spolupráce
METODIKA - VÝKLAD MPSV pro poskytování dotací ze státního rozpočtu nestátním neziskovým subjektům v oblasti podpory rodiny pro rok 2008 Mgr. Ivana Grosskopfová,
SOCIÁLNÍ SLUŽBY V ČR. SOCIÁLNÍ SLUŽBY Pojem sociální služby je používán v odborné literatuře ve dvou úrovních: jako forma sociální pomoci poskytovaná.
Financování sociálních služeb Odbor sociálních věcí – oddělení ekonomické
Financování regionálního školství
Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Financování sociálních služeb a podmínky podpory nově vznikajících sociálních.
Pravidla řízení o přiznání finanční podpory Jihomoravského kraje pro rok 2016 v oblasti podpory poskytování sociálních služeb 1.
 Smlouva o poskytnutí účelové dotace čl. V., odst. 14 (Pověření poskytováním SOHZ čl. IV., odst. 13) a dále Metodika PK část XIII., odst. 13  mezní.
Úprava „Pravidel řízení o přiznání finanční podpory JMK pro rok 2016 v oblasti podpory poskytování soc. služeb„ ODDĚLENÍ EKONOMIKY A KONTROLY
Mechanismus finanční podpory sociálních služeb formou vyrovnávací platby 1.
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
Dotační program Podpora veřejně účelných aktivit seniorských a proseniorských organizací s celostátní působností Workshop Realizace politiky přípravy na.
Zkušenosti s uplatňováním principů veřejné podpory ve Zlínském kraji Konference „Plánování a financování sociálních služeb v Jihomoravském kraji“
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Seminář pro žadatele Dotační program 2016 úvod
Jednání MT KP Ostrava Domov na Liščině od 9:00.
Zkušenosti s uplatňováním principů veřejné podpory v Královéhradeckém kraji Systém řízení a financování sítě sociálních služeb v Královéhradeckém kraji.
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
Sociální služby v ČR Mirka Wildmannová
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Ing. Lucie Veselá.
FINANCOVÁNÍ SOCILÁNÍCH SLUŽEB V ROCE 2016 SPOLUÚČAST OBCÍ ORP NA FINANCOVÁNÍ.
Informační schůzka k podávání žádostí o finanční podporu z rozpočtu JMK v souladu s ustanovením § 105 zákona č.108/2006 Sb., o sociálních službách
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb Mgr. Ivana Stráská.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Postup pro aktualizaci sítě sociálních služeb v Olomouckém kraji Pracovní setkání Olomouc
Změna systému financování sociálních služeb v Jihomoravském kraji v roce 2016 v návaznosti na aplikaci pravidel veřejné podpory Ing. Jan Tuček
Sociální služby v ČR Mirka Wildmannová. Sociální služby - definice Nástroj sociálního zabezpečení – sociální pomoci Poskytovány lidem společensky znevýhodněným,
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje Setkání s poskytovateli sociálních služeb v Ústeckém kraji.
Projekt Sociální služby v Ústeckém kraji
PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V ÚSTECKÉM KRAJI 2 - POSOSUK 2
Semináře pro poskytovatele sociálních služeb v rámci projektu „Podpora procesu střednědobého plánování rozvoje sociálních služeb v Karlovarském kraji“
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb
Analýza potřebnosti rozvoje sociálních služeb v Brně pro další osoby ohrožené sociálním vyloučením Dílčí odborná studie pro tvorbu 5. Komunitního plánu.
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje
Setkání členů RZK a představitelů KUZK se starosty měst a obcí Zlínského kraje 6. dubna 2017, Vsetín Sociální oblast Michaela Blahová radní Zlínského.
PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V ÚSTECKÉM KRAJI 2 - POSOSUK 2
Pravidla řízení o stanovení a přiznání finanční podpory JMK pro rok 2018 OSV JMK.
Pravidla řízení o stanovení a přiznání finanční podpory Jihomoravského kraje pro rok 2018 v oblasti podpory poskytování sociálních služeb Obecná východiska.
Workshop Realizace politiky přípravy na stárnutí, Brno, 15. října 2015
16., 21. a , 9:00 Krajský úřad Ústeckého kraje
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Podání žádosti o dotaci na rok 2017
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Konzultační proces k tématu „Nová „druhologie“ sociálních služeb a souvisejících konceptů změn“ Chotoviny, květen, 2014 Mgr. Jan Vrbický.
Úhrady zdravotní péče v sociálních zařízeních
Dotační program „Podpora sociálních služeb v Ústeckém kraji 2019“
Modul „Ekonomika“ Modul „Formuláře“
Rozpis rozpočtu a normativy
Odbor sociálních věcí KUPK leden 2019
Úvodní konference k projektu „Vybrané služby sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z Evropského.
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Pravidla pro tvorbu sítě sociálních služeb v JMK pro rok 2020
Projekt Evaluace sociálních služeb v Moravskoslezském kraji
Seminář pro žadatele výzva č
Dokončení DŘ 2012 a Podmínky DŘ 2013
Vyúčtování dotací za rok 2013 Rozdělení dotací v roce 2014
Výzva č. 3 MAS Nad Prahou – IROP – Místa setkávání a řešení krizí
Transkript prezentace:

Pravidla řízení o stanovení a přiznání finanční podpory JMK pro rok 2017 Pravidla řízení o stanovení a přiznání finanční podpory JMK pro rok 2017 OSV JMK

ZÁSADNÍ ZMĚNY pro rok 2017  Vypuštěno hodnocení žádostí dle věcných kritérií  Zpřesnění výpočtových vzorců  Zrušení přechodového mechanismu  Nastavení redukčních kritérií na objem peněz z MPSV

 Vypuštěna kapitola: Legislativní rámec  Úprava kapitol: Úvod, Úvodní ustanovení, Hodnocení žádosti, Spolufinancování služby z úrovně JMK a obcí, Použití finanční podpory  Nová kapitola: Východiska pro výpočet finanční podpory, Stanovení redukčních kritérií, Sankční podmínky DALŠÍ ZMĚNY pro rok 2017

Článek 1.ÚVOD – základní principy pro stanovení výše FP z rozpočtu JMK Návrh FP je stanoven jednotným nediskriminujícím způsobem pro všechny poskytovatele sociálních služeb bez ohledu na jejich právní formu. FP je stanovena na základní „výkonovou“ jednotku sociální služby: lůžko (pro pobytové / lůžkové formy sociálních služeb) a úvazek zaměstnance (pro ostatní nepobytové / nelůžkové formy sociálních služeb). Při výpočtu výše FP se vychází z obvyklých (průměrných) nákladů příslušného druhu sociální služby na jednotku, zjištěných v rámci analýzy nákladovosti jednotlivých druhů sociálních služeb, přičemž se zohledňují obvyklé výnosy sociální služby (úhrady od uživatelů, platby a spolufinancování sociální služby z jiných zdrojů). Je zachován vícezdrojový princip ve financování sociálních služeb. FP se neposkytuje na úhradu 100 % skutečných nákladů konkrétní sociální služby. Konečná výše návrhu FP na jednotlivé sociální služby bude stanovena v závislosti na objemu finančních prostředků, který bude na rok 2017 přidělen JMK MPSV ČR. Návrh výše FP bude upraven prostřednictvím redukčních procesů a koeficientů.

Článek 2.ÚVODNÍ USTANOVENÍ FP se pro účely těchto Pravidel rozumí: účelově určené neinvestiční finanční prostředky dle ust. § 101a zákona o sociálních službách, v souladu se zákonem č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení) a zákonem č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, účelově určené neinvestiční finanční prostředky z rozpočtu JMK dle ust. § 105 zákona o sociálních službách a v souladu se zákonem o krajích a zákonem o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů – platí pro všechny právní formy kromě příspěvkových organizací JMK, účelově určené neinvestiční finanční prostředky dle zákona o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů ve formě příspěvku na provoz – platí pro právní formu příspěvkových organizací JMK.

Článek 2.ÚVODNÍ USTANOVENÍ FP je poskytována v souladu s Rozhodnutím Komise (č. 2012/21/EU) ze dne FP se poskytuje poskytovatelům sociálních služeb, kteří jsou zapsáni v registru poskytovatelů sociálních služeb podle ustanovení § 85 odst. 1 zákona o sociálních službách. FP se poskytuje na financování běžných výdajů souvisejících s poskytováním základních druhů a forem sociálních služeb v rozsahu stanoveném základními činnostmi u jednotlivých druhů sociálních služeb. FP se poskytuje v návaznosti na obsah a rozsah Pověření vydaného v souladu s článkem 4 Rozhodnutí SGEI.

Článek 3.Termín a náležitosti žádosti o FP Žádost o FP č. 1 musí být podána výlučně prostřednictvím počítačového programu (software) pro podávání žádostí o dotace, který zajišťuje MPSV ČR, viz § 104 odst. 6 zákona o sociálních službách. Žádost o FP č. 2 bude mít formu podání elektronickou, prostřednictvím portálu Povinné přílohy k žádosti o FP: Příloha k žádosti o dotaci - výstup z benchmarkingové aplikace, Čestné prohlášení o bezdlužnosti, Čestné prohlášení o identifikace osob s podílem v právnické osobě a přímým podílem, Čestné prohlášení o zastupování – plná moc.

Článek 4.Hodnocení žádosti 1. hodnocení formálních náležitostí 2. hodnocení souladu žádosti s vydaným Pověřením

Článek 5.Východiska pro výpočet FP FP bude stanovena na základě plánovaných ukazatelů, uvedených v žádosti. Maximálně do výše obvyklých (průměrných) nákladů příslušného druhu sociální služby na jednotku a zároveň maximálně do výše požadavku, uvedeného v žádosti. Výpočet je založen na údajích ze žádosti v souladu s vydaným Pověřením a v případě, že rozsah sociální služby je v žádosti nižší, vychází se z rozsahu specifikovaném v žádosti.

Článek 6.Výpočet FP dle skupin služeb A. služby sociální prevence a odborného sociálního poradenství – ambulantní a terénní forma služby (nezahrnují se úhrady od uživatelů) B. služby sociální péče – ambulantní a terénní forma služby (v rámci této skupiny je samostatně řešena obdobným mechanismem výpočtu služba tísňové péče) C. služby sociální prevence – pobytová a ambulantní forma služby s lůžkovou kapacitou D. služby sociální péče – pobytová forma služby

Součástí uvedených vzorců je i výpočet stanoveného podílu spolufinancování služby z rozpočtů územně samosprávných celků, vyjádřený ukazatelem „a“. Pro účely výpočtu finanční podpory č. 1 je nutné za ukazatel „a“ dosadit procentní míru spolufinancování obce a kraje uvedenou v tabulce 4 (složky předpokládané míry spolufinancování, nebo předpokládaného příspěvku zřizovatele). Pro účely výpočtu finanční podpory č. 2 je nutné za ukazatel „a“ dosadit pouze procentní míru spolufinancování kraje dle ustanovení § 105 zákona o sociálních službách, uvedenou v tabulce 4. Článek 6.Výpočet FP dle skupin služeb

A. Služby sociální prevence a odborné sociální poradenství – A a T forma služby odborné sociální poradenství raná péče, telefonická krizová pomoc, tlumočnické služby, krizová pomoc, sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi sociálně aktivizační služby pro seniory a osoby se zdravotním postižením terénní programy, kontaktní centra, intervenční centra nízkoprahová denní centra, nízkoprahová zařízení pro děti a mládež služby následné péče – pouze v případě ambulantní formy služby sociálně terapeutické dílny sociální rehabilitace – pouze v případě terénní a ambulantní formy služby

FP S = (U * (FP ON + FP R ) * M) – (a* U * (FP ON + FP R ) * M) FP S = finanční podpora na úvazky pracovníka – stanovený podíl spolufinancování služby FP ON – stanovená hodnota osobních nákladů na 1 úvazek pracovníka měsíčně pro jednotlivé druhy služeb, která odpovídá celkovým obvyklým (průměrným) měsíčním nákladům na jednotlivé druhy služeb; pro rok 2017 činí tato hodnota 70 % (80 %) z celkové hodnoty finanční podpory Kč FP R – stanovená hodnota provozních (režijních) nákladů na úvazek pracovníka u příslušného druhu sociální služby, která odpovídá celkovým obvyklým (průměrným) měsíčním nákladům na jednotlivé druhy služeb; pro rok 2017 činí tato hodnota 30 % (20 %) z celkové hodnoty finanční podpory Kč Hodnota FP na úvazek pracovníka bude do vzorce vložena v daném poměru personálních a provozních nákladů. Poměr personálních a provozních nákladů činí u všech sociálních služeb v této skupině, vyjma služby telefonická krizová pomoc, minimálně 70 % personálních nákladů ku 30 % provozních nákladů. U služby telefonická krizová pomoc činí tento poměr minimálně 80 % personálních nákladů ku 20 % provozních nákladů A. Služby sociální prevence a odborné sociální poradenství – A a T forma služby

B. Služby sociální péče – A a T forma služby osobní asistence pečovatelská služba průvodcovské a předčitatelské služby podpora samostatného bydlení odlehčovací služby – pouze ambulantní a terénní forma centra denních služeb denní stacionáře

B. Služby sociální péče – A a T forma služby FP S = (U * (FP ON + FP R ) * M) - (U PPP * S * H) – (a * U * (FP ON + FP R ) * M) FP S = finanční podpora na úvazky pracovníka – úhrada od uživatelů služeb – stanovený podíl spolufinancování služby FP ON – stanovená hodnota platby na 1 úvazek pracovníka měsíčně pro jednotlivé druhy služeb, která odpovídá celkovým obvyklým (průměrným) měsíčním nákladům na jednotlivé druhy služeb; pro rok 2017 činí tato hodnota 70 % (75 %) z celkové hodnoty finanční podpory Kč FP R – stanovená hodnota provozních (režijních) nákladů na úvazek pracovníka u příslušného druhu sociální služby, která odpovídá celkovým obvyklým (průměrným) měsíčním nákladům na jednotlivé druhy služeb; pro rok 2017 činí tato hodnota 25 % (30 %) z celkové hodnoty finanční podpory Kč Hodnota finanční podpory na úvazek pracovníka bude do vzorce vložena v daném poměru personálních a provozních nákladů. Poměr personálních a provozních nákladů činí u sociálních služeb pečovatelská služba, odlehčovací služby (ambulantní a terénní forma), centra denních služeb a denní stacionáře minimálně 70 % personálních nákladů ku 30 % provozních nákladů. U služeb osobní asistence, průvodcovské a předčitatelské služby a podpora samostatného bydlení minimálně 75 % personálních nákladů ku 25 % provozních nákladů.

C. Služby sociální prevence – P a A forma služby Pobytové formy služby azylové domy domy na půl cesty služby následné péče (pouze pobytová forma) terapeutické komunity sociální rehabilitace (pouze pobytová forma) Ambulantní služby noclehárny

FP S = (FP * L) – (S U * L) – a * (FP * L) FP S = finanční podpora na lůžka – úhrada od uživatelů služby na lůžko – povinný podíl spolufinancování služby C. Služby sociální prevence – P a A forma služby Druh služby Stanovená hodnota finanční podpory na 1 lůžkoden (v Kč) azylové domy325 domy na půl cesty500 služby následné péče (pouze pobytová forma)700 terapeutické komunity900 sociální rehabilitace (pouze pobytová forma)700 noclehárny200

D. Služby sociální péče – P forma služby odlehčovací služby týdenní stacionáře domovy pro osoby se zdravotním postižením domovy pro seniory domovy se zvláštním režimem chráněné bydlení sociální služby poskytované ve zdravotnických zařízeních lůžkové péče

FP S = (k *FP * L) – (S U * L) – a * (k * FP * L) FP S = finanční podpora na lůžko se zohledněním struktury uživatelů služby – úhrada od uživatelů služby na lůžko – povinný podíl spolufinancování služby D. Služby sociální péče – P forma služby Druh služby Stanovená hodnota finanční podpory na 1 lůžkoden (v Kč) odlehčovací služby1 000 týdenní stacionáře900 domovy pro osoby se zdravotním postižením1 100 domovy pro seniory900 domovy se zvláštním režimem1000 chráněné bydlení900 sociální služby poskytované ve zdravotnických zařízeních lůžkové péče 700

Redukční mechanismus u skupiny D („k“) s výjimkou chráněného bydlení a odlehčovací služby Koeficienty zohledňují strukturu uživatelů služby pro všechny druhy sociálních služeb ve skupině D s výjimkou chráněného bydlení a odlehčovací služby. D. Služby sociální péče – P forma služby

Spolufinancování služby z úrovně JMK a obcí vstupuje do výpočtu FP č. 1 jako hodnota předpokládaných výnosů dané sociální služby a je k ní při výpočtu FP č. 1 přihlíženo jako ke složce multizdrojového financování sociálních služeb. V případě, že jsou plánované náklady služby uvedené v žádosti nižší, než hodnota celkových obvyklých (průměrných) nákladů příslušného druhu sociální služby, viz kalkulační vzorce v oddílech A až D, pak se spolufinancování (finanční podpora č. 2) počítá z plánovaných nákladů. V případě, že jsou plánované náklady služby uvedené v žádosti vyšší, než hodnota celkových obvyklých (průměrných) nákladů příslušného druhu sociální služby, viz kalkulační vzorce v oddílech A až D, pak se spolufinancování (finanční podpora č. 2) počítá z celkových obvyklých (průměrných) nákladů. Článek 7.Spolufinancování služby z úrovně JMK a obcí

 Procenta spoluúčasti ze strany obcí jsou nastavována pro potřeby výpočtu FP poskytovaných JMK ze svého, potažmo státního, rozpočtu.  Procenta spoluúčasti byla nastavena v souladu s multizdrojovým financováním sociálních služeb jakožto jedna ze složek v rámci tzv. vyrovnávací platby.  Pro dotační řízení obcí mají tato procenta doporučující charakter. Obce mohou poskytovatelům sociálních služeb poskytnout dotace v jiné výši. Podmínky a způsob vyhlášení dotačního řízení je dle ustanovení zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů, plně v kompetenci obce.

1. oblast – „prioritní služby“ + DOZP do 15 lůžek 2. oblast – služby péče (terénní a ambulantní forma) 3. oblast – služby soc. prevence (terénní a ambulantní forma) 4. oblast – služby soc. prevence (pobytová forma) 5. oblast – služby péče (pobytová forma) a odborné sociální poradenství Článek 8. Stanovení redukčních kritérií 1. a 3. oblast 5 % 2. oblast7,5 % 4. oblast10 % 5. oblast15 %

Článek 9. a 10.Poskytnutí a vyplacení FP Se žadateli, jimž bude poskytnutí finančních prostředků schváleno v orgánech kraje, bude uzavřena smlouva. Finanční podpora je vyplácena bezhotovostně na bankovní účet žadatele, uvedený v žádosti o finanční podporu, případně na základě dodatku o změně účtu.

Článek 11. Použití FP Fin. prostředky lze použít na úhradu nákladů souvisejících s poskytováním základních činností sociální služby stanovených zákonem o sociálních službách pro příslušný druh a formu sociální služby Fin. prostředky nesmí být použity na zajištění fakultativních činností (§ 35 odst. 4 zákona o sociálních službách) Z poskytnuté finanční podpory nelze hradit tyto náklady (neuznatelné náklady): platí pouze v případě finanční podpory č. 1 b) na zdravotní péči poskytovanou podle § 36 zákona o sociálních službách, tato péče je hrazena podle § 17a zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů (platí pouze v případě finanční podpory č. 1),

Článek 12. Sankční podmínky Za nadměrné vyrovnání se považuje: a) nezajistí-li poskytovatel sociální služby rozsah sociální služby uvedený v pověření a) nezajistí-li poskytovatel sociální služby rozsah sociální služby uvedený v pověření, tzn. nesplní-li poskytovatel sociálních služeb stanovené minimální hodnoty plnění závazných indikátorů  počet lůžek  počet úvazků  obložnost  převažující míru cílové skupiny v rámci oblasti 1 Druh služby Stanovená minimální průměrná roční obložnost lůžek azylové domymin 80 % domy na půl cestymin 80 % odlehčovací službymin 80 % služby následné péčemin 80 % sociální rehabilitacemin 80 % terapeutické komunitymin 80 % týdenní stacionářemin 90 % DOZPmin 90 % domovy pro seniorymin 90 % domovy se zvláštním režimemmin 90 % chráněné bydlenímin 90 % sociální služby poskytované ve zdravotnických zařízeních lůžkové péče min 90 %

b) výše rozdílu mezi skutečně dosaženými výnosy a prokazatelnými náklady b) výše rozdílu mezi skutečně dosaženými výnosy a prokazatelnými náklady vzniklými v souvislosti se zajištěním sociální služby v souladu s pověřením a veřejnoprávní smlouvou o poskytnutí dotace z rozpočtu JMK Článek 12. Sankční podmínky

Článek 13.Vyúčtování FP Oddělené sledování čerpání FP související s danou sociální službou Termín vyúčtování specifikován ve smlouvě Nejpozději k tomuto termínu povinnost vrátit případnou nepoužitou část FP

Článek 14.Druhé kolo řízení o přiznání FP JMK je oprávněn k tvorbě rezervy z přijatých prostředků ze státního rozpočtu ve výši 3 – 5 % JMK je oprávněn k tvorbě rezervy rovněž z prostředků svého rozpočtu Druhé kolo řízení o přiznání FP je určeno výhradně službám uvedeným v Akčním plánu pro rok 2017, které se z objektivních příčin nemohly prvního kola řízení o přiznání FP účastnit Výjimkou jsou služby zařazené v ministerské síti B

Děkuji za pozornost