Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní telematika II.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Advertisements

Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Přístupy k péči o staré občany v zahraničí a u nás.
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Tarifní systémy, Tarify, jízdní doklady Ing.
1 Umísťování symbolů a jiných uvítacích zařízení územní samosprávy při pozemních komunikacích Porada Ministerstva vnitra Praha.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Páteřní infrastruktura Liberec mobilita, energetika, ICT, sítě ŽP Východiska, priority.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
STRATEGIE SPOLUPRÁCE OBCÍ MAS BYSTŘIČKA PROJEKT SDRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV „MAS JAKO NÁSTROJ SPOLUPRÁCE PRO EFEKTIVNÍ CHOD ÚŘADŮ“
Hlavní město Praha Protidrogová politika hl. m. Prahy Krajské oddělení protidrogové prevence PRM MHMP Mgr. Nina Janyšková.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Vize propojení zdravotního a sociálního pojištění RNDr. Jiří Schlanger náměstek pro informatiku a mezinárodní věci.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
POVODEŇ Povodeň je přechodné výrazné zvýšení hladiny vodních toků nebo jiných povrchových vod, při kterém voda zaplavuje území mimo koryto vodního toku.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
Dokumentácia a podklady k regulácii parkovania v Českej republike - všeobecné podmienky zavedenia regulácie a spracovania stratégie v mestách aneb automobil.
Příjezd k místu dopravní nehody a ustavení vozidel STČ 08/IZS.
Pojistný trh nabídka a poptávka po pojistných produktech investování prostředků technických rezerv.
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
Dopravní modely v SUMP Jitka Ondráčková
PROJEKT ISTI INFORMAČNÍ SYSTÉM TECHNICKÉ INFRASTRUKTURY VEŘEJNÉ SPRÁVY
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
TNH 2 – 1. seminář Finanční trh a peníze
Systémy řízení silniční dopravy
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Seminář Evaluace poskytovatelů „Zajištění vybraných služeb sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z.
Ucelené řešení pro řízení lidských zdrojů, ekonomiky a logistiky
Josef Středula, předseda ČMKOS
Členská schůze MAS Nepomuk,
Mezinárodní vzdělávací projekt TESEUS
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Hradec Králové, 17. září 2014.
Příjmy z kapitálového majetku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Jednotný evropský železniční prostor
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Vedoucí odboru strategického rozvoje města Vsetín
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Zdanění provozu motorových vozidel v České republice Autor Bakalářské práce: Irena Záhorková.
Systémy řízení silniční dopravy
RIZIKO.
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
IKI jako prostředek pro komunikaci mezi VS a občany Pavel Parma
Finanční trh a peníze TNH 2 (S-5)
GDPR aneb to chceme.
Rychlá železnice, kvalitní dopravní obslužnost, plány a realita
Základy sociální politiky - vymezení - přístup - nástroje - cíle
Představení projektu.
RIZIKO.
PENĚŽNÍ ÚSTAVY -BANKY Občanská výchova, 9.roč. Mgr. Renata Šimková.
█ Ekologizace veřejné dopravy v Ostravě-Porubě
Řízení rizik podvodu a korupce při zadávání veřejných zakázek
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Klíčové aktivity projektu
E-Goverment Zdeněk Hanák.
Národní akční plán čisté mobility
Integrované operační středisko – „srdce policie“
„Postup města Chrudim k udržitelnému rozvoji pomocí MA 21“
Transkript prezentace:

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní telematika II.

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Vytvoření koordinačního centra pro oblast ITS

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti ITS architektura na ITS portálu

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti SCHÉMA PŮSOBENÍ MANAGEMENTU V pořadí podle této systematiky se dále stručně charakterizují opatření a uvádí se stav vývoje a realizace i vyhlídkyna úspěch a požadavky na dopravní telematiku

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti OVLIVŇOVÁNÍ DOPRAVNÍ POPTÁVKY Ústředním prvkem je aktivní utváření nabídky ekonomickým řízením acenovou politikou. mobilní provoz (mýto); parkování (parkovací poplatky, omezování doby parkování, P+R); licence pro obyvatele a dodavatele. Užitek vzniká přerozdělováním poptávky, kterou je nutno zvládnout, z jednoho dílčího systému ohrožovaného přetížením na méně zatížené dílčí systémy, takže se projeví celkem výrazně zlepšené podmínky dopravního toku s příslušnými pozitivními efekty (délka doby cesty, životní prostředí, bezpečnost, spolehlivost/plánovatelnost, komfort, náklady, …). Rizika spočívají ve formě nežádoucích dopadů přeložením na jiná dopravní média a/nebo na jiné systémy/síťové prvky; existuje nebezpečí odsunu problému místo jeho odstranění. Tato rizika jsou dána koncepčními chybami ve funkční systémové architektuře a ve stanovení oblastí vlivů opatření a optimalizačních kriterií, dále pak při neúplném dopravně-technickém zasíťování managementu provozu.

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti PŘÍKLADY - ovlivňování dopravní poptávky Vybírání poplatků za užívání silnic (Road-Pricing) prostřednictvím přímé komunikace (DSRC – Dedicated Short Range Communication) nebo mobilním radiem / družicovou navigací (GSM – Global System of Mobile Communication/Global Positioning System), a to jako mýto z nákladních motorových vozidel (Švýcarsko, Rakousko, Německo, Česko) nebo všeobecné mýto (Francie, Italie, USA, Kanada …); City-Pricing s povinnými poplatky za vjezd/průjezd (např. Bologna, Singapur, Oslo, Londýn) na technické bázi, např. detekce státních poznávacích značek pomocí videa nebo přímou komunikací;

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti PŘÍKLADY - ovlivňování dopravní poptávky Management parkovacích prostorů s diferencovanými, na uživatele orientovanými tarifními strukturami; tato opatření se nacházejí v hraniční oblasti k telematice provozu, přičemž technologickou cestu zde naznačují první aplikace s placením cestou GSM; Vytváření tarifních systémů MHD (prostorová struktura a přiřazování dopravních časů); to jsou v podstatě statická opatření, která se rovněž nacházejí v hraniční oblasti k aplikaci telematiky; diskuse ke sjednocení tarifních systémů a k zavedení elektronického placení a mobilních karet ukazují i zde budoucí cestu; Nabídka MHD, řízená potřebou, zejména v oblastech se slabou strukturou s prostorově i časově silně rozdělenou, slabou poptávkou;

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti PŘÍKLADY - ovlivňování dopravní poptávky Informace účastníkům dopravy z hlediska pevně „plánované“ cesty (pre- trip) nebo na informace ke korektuře cesty ještě v jejím průběhu (on-trip): disponibility zdrojů cesty, průběhu cesty (s údaji o dobách, o cestách, o dopravních prostředcích, o poplatcích/tarifech, o poruchách atd.) o ukončení cesty (zaparkování, cesta zpět atd.). Tyto informace jsou v závislosti na koncepci individuální nebo kolektivní. Užitek těchto informací se spatřuje v lepším využívání prostorové a časové nabídky dopravního prostředku, disponibilního pro účely cesty nebo pro řešení situace v poptávce, a to v její celkové intermodální kvalitě.

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti PŘÍKLADY - ovlivňování dopravní poptávky Systémy plánování tras (off-line, on-line/ s využitím internetu např. nebo ute nebo Informace o cestě s užitím MHD (viz ) Informace v oblasti mobility (telefon, informační místa, terminály) Rozhlas (RDS/TMC – Radio Data System/Traffic Message Channel) Informace pro cestující ve vozidle nebo na stanicích (Manchesterpdf) Informační služby pro mobilní telefony Tabule s dopravními informacemi (text a/nebo grafika, jako např. v různém provedení v Mnichově, v Kolíně nebo v Berlíně).

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti ŘÍZENÍ A REGULACE DOPRAVY Řízení provozu v intravilánu i extravilánu. Nejdůležitějším přínosem telematiky je zde zpřístupnění nejrůznějších dat on- line a tím – s využitím možnosti fúzování – dosažení vyšší kvality informací. Aplikace jsou stále ve větším rozsahu implementovány v řadě měst – jednou jako provozně adaptivní řízení sítě při řízení světelnou signalizací a podruhé při střídavém vyznačování směru na dálničních sítích, resp. při ovlivňování tras. Rizika existují ve vybudovaných nehomogenních systémových architekturách a v často nedostatečném zabezpečení kvality provozovaných systémů. Vysoká potřeba zlepšení existuje kromě toho u provoznětechnických souborů a optimalizačních faktorů. Konflikt mezi uživatelsky optimálními individuálními faktory a mezi systémově optimálními kolektivními faktory se nárůstem individuální řídicí techniky zvětšuje. Vzájemné dopady mezi uvedenými opatřeními a chováním uživatelů se nedají dostatečně prognózovat a integrovat do modelů.

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti PŘÍKLADY - řízení a regulace dopravy řízení městské světelné signalizace se zvláštním zaměřením na adaptivní síťové metody a na zrychlení MHD v dopravních uzlech a na tratích; automatizovaný management poruch a zajišťování přípojů ve veřejné osobní dopravě podporou RBL; řízení provozu v intravilánu informačními tabulemi a systémy řízení parkování; aplikací zařízení pro ovlivňování jízdních pruhů na rychlých silničních komunikacích v zájmu harmonizace chodu provozu a v zájmu managementu poruch; řízení provozu na dálničních sítích aplikací klasických výměnných ukazatelů cesty a inovačních informačních ukazatelů; regulace nájezdu automobilů v oblasti vysoce zatížených dálničních přivaděčů; integrované strategické řízení v aglomeracích jako koordinovaný soubor opatření jednotlivých řídicích a regulačních systémů.

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Příklady telematických aplikací - Siemens

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti DĚKUJI ZA POZORNOST