ASPŠ ČR – Technická lycea a jejich budoucnost? 8. 10. - 10. 10. 2012 Technická lycea a jak dál? „Střední odborná škola připravuje především pro výkon odborných.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GYMNÁZIA V JEDNOM KOLE KONFERENCE AŘG ČR– STARÉ SPLAVY, 26. – 28. BŘEZNA 2012.
Advertisements

Podpora učňovského školství v Olomouckém kraji
VÝSLEDKY DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ v Plzeňském kraji Plánování lidských zdrojů Svaz průmyslu a dopravy ČR, Západočeská univerzita v Plzni, Česko-německá obchodní.
KONCEPCE NÁSTAVBOVÉHO STUDIA porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 17. prosince 2008.
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Doc. Dr. Ing. Miloš Kvarčák Návrhy na dlouhodobý záměr FBI
REFORMA SYSTÉMU FINANCOVÁNÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ
Malátova 17, Praha 5 tel.: · Projekt Kvalita II: výsledky vzdělávání, vývoj školství v krajích.
USMĚRŇOVÁNÍ KONCEPCE A OBSAHU EKONOMICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA TECHNICKÝCH UČEBNÍCH A STUDIJNÍCH OBORECH ©prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Kurikulum S Spolupráce odborných škol se sociálními partnery Celostátní konference Brno, Doc.RNDr. Pavel Petrovič, CSc. Národní ústav odborného.
M O R A V S K O S L E Z S K Ý K R A J 1 Konference „k projektu Moderní metody profesního vzdělávání“ Martina Volná Krajský úřad Moravskoslezského kraje.
OBCHODNÍ AKADEMIE A OBCHODNÍ AKADEMIE PRO ZRAKOVĚ POSTIŽENOU MLÁDEŽ, OPAVA, HANY KVAPILOVÉ 20 Kontakty: Tel.: Fax:
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace Sídlo školy: Bratislavská 2166, Varnsdorf Vznik školy: sloučením.
1 VALNÁ HROMADA AVOŠ 20. dubna NÁVRH USNESENÍ VALNÉ HROMADY AVOŠ VH schvaluje zprávu o činnosti za rok VH schvaluje zprávu dozorčí rady.
Soustava vzdělávání po základní škole. základní škola odborné vzdělávání poskytují odborné vzdělání cílem je příprava na povolání všeobecné vzdělávání.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích VŠTE BEZ BARIÉR Registrační číslo: CZ.1.07/2.2.00/ Číslo a název oblasti podpory: Oblast.
Integrovaná střední škola technická a ekonomická Sokolov Cheb 23. června 2010 Jednoty 1620, Sokolov.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Pohled průmyslových firem na kvalitu českého technického vzdělávání Výsledky průzkumu Francouzsko-české obchodní komory v rámci Roku průmyslu a technického.
Vysoké školy a Národní politika výzkumu a vývoje a její realizace Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Příprava na výkon povolání
SEMINÁŘ Možnosti podpory podnikatelského sektoru a jeho dalšího rozvoje v Libereckém kraji Příprava projektu vědecko technického parku v Liberci Mgr. Tomáš.
KRAJSKÉ SESTKÁNÍ METODIKŮ STROJÍRENSTVÍ A AUTOMATIZACE ÚNOR 2015 PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ 23. ledna 2014 Lenka Valová.
Spolupráce škol a sociálních partnerů při tvorbě ŠVP a realizaci výuky Ing. Jana Trhlíková, NÚOV Brno, Projekt je financován Evroským sociálním.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
Prezentace RIS kraje Vysočina Ing. Zdeňka Škarková ředitelka RRA Vysočina.
Aktuální situace v oblasti DV Procesy uznávání a rekvalifikace
Financování regionálního školství
Okresní hospodářská komora v Chomutově Podnikatelské fórum Rok 2015 – renesance technického vzdělávání 14. –
Terciární vzdělávání. Struktura Vysokoškolské (5A, 6) Vyšší odborné (5B) – 1992/93, 1995/96 Třístupňová struktura vysokoškolského vzdělávání: bakalářský.
Na průzkumu se podílely: Krajský úřad Jihomoravského kraje Úřad práce České republiky - krajská pobočka v Brně.
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
IPS Informační a poradenské středisko pro volbu povolání a změnu zaměstnání Ing. Ivana Šatrová.
Pracovníci ve zdravotnictví a řídící pracovníci ve zdravotnictví - resortní analýza potřeb pracovníků jednotlivých profesí a oborů s výhledem do roku 2015.
KONCEPČNÍ ZÁMĚR REFORMY SYSTÉMU FINANCOVÁNÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY
Představujeme Vám projekt TechIN - Propojení studia a praxe, TEMPO TRAINING & CONSULTING s.r.o. Okresní hospodářskou komorou Karviná. který realizuje společnost.
Sekce elektrotechnická Ing. Jaroslav Král SPŠ elektrotechniky a informatiky Ostrava.
PaedDr. Věra Kolmerová vedoucí oddělení vyššího odborného a dalšího vzdělávání MŠMT konference projektu UNIV 3 Nesuchyně, Aktuální situace.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Budoucnost odborného školství ??? 9.června 2011, Praha.
1 Nové registry a úpravy stávajících registrů pro oblast vysokého školství a další aktuální témata Hlavní změny v oblasti vykazování v souvislosti s přijetím.
Interreg Rakousko - ČR/ Oddělení projektové podpory1 Interreg V-A Rakousko – Česká republika.
Vyučení. Duální odborné vzdělání Mag. Michael Gassner Hospodářská komora Dolního Rakouska, oddělení – vzdělávání.
Národní ústav odborného vzdělávání Aktuální úkoly v příštím období Jitka Pohanková Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol Špindlerův Mlýn,
Informace pro členy oborových skupin Analýzy a informace vytvářené v NÚV k přechodu a uplatnění absolventů škol na trhu práce Ing. Jiří Vojtěch vedoucí.
ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ Návrh struktury. ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ „Analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému Plzeňského kraje pro potřeby KAP“  Povinná.
Základní informace o KAP a MAP 10. března Přehled důležitých zkratek Evropské strukturální a investiční fondy (ESI fondy = ESIF) Krajské akční plány.
Šetření uplatnění absolventů vysokých škol
NÁZEV PROJEKTU: Podpora počátečního vzdělávání zdravotnických oborů, jejich propagace ve vzdělávacím centru pro komunitní práci a rozvoj klíčových kompetencí žáků 
Budoucnost odborného školství
Motivační program spolupráce škol a zaměstnavatelů
Základní vzdělávání a další …
Bc. Magdalena Zábranská
kulatý stůl 19. července 2011, C081, od hod
Aktuální informace k síti škol a školských zařízení v MSK
Krajský metodický kabinet ELEKTROTECHNIKY
Datová opora pro nastavení cyklu kvality
Spolupráce gymnázií s vysokými školami
Krajský metodický kabinet Informačních a komunikačních technologií
Nedostatek studentů na VŠ u technických oborů
Středoškolské vzdělávání ve Zlínském kraji s vazbou na pracovní trh
VOLITELNÉ VYUČOVACÍ PŘEDMĚTY ve 4. ročníku šk. roku 2019/20
Věková struktura pedagogů středních škol V Jihočeském kraji
Změny na trhu práce?.
DALŠÍ KROKY V OBLASTI RACIONALIZACE SÍTĚ ŠKOL
Transkript prezentace:

ASPŠ ČR – Technická lycea a jejich budoucnost? Technická lycea a jak dál? „Střední odborná škola připravuje především pro výkon odborných činností, zejména technickohospodářských, ekonomických, pedagogických, zdravotnických, sociálně právních, správních, uměleckých a kulturních; připravuje i pro studium na vysoké škole.“ (Školský zákon, 2004) „Lyceální“ studijní místa vzniknou na připravených školách tak, že zčásti nahradí existující studijní obory. Vhodně tak doplní studijní příležitosti na gymnáziích. Kraj bude podporovat - ve spolupráci s MŠMT, jeho odborným pracovištěm a asociacemi středních škol - rozšíření lyceálních programů i na další obory studia.“ (DZ MSK, 2004) „Další rozvoj hospodářství v České republice je bez kvalifikovaně připravených lidských zdrojů, převážně technicky zaměřených na všech úrovních vzdělání, prakticky nemožný.“ (Stanovisko České hospodářské komory, 2006) → – Špindlerův Mlýn

ASPŠ ČR – Technická lycea a jejich budoucnost? Stav TL na SPŠ v rámci ASPŠ ČR Dotazníkové šetření Osloveno 51 SPŠ dle databáze ASPŠ Návratnost dotazníku 15 tj. 29,4% - Základní údaje o škole - Oslovené školy a optimalizace - Tlak zřizovatelů na útlum TL - Počty tříd a žáků TL - Uplatnění absolventů TL - Komplikace při realizaci záměrů oslovených škol - Je dobré (případně nutné) chránit, prosazovat a prezentovat technické lyceum (odkaz na aktivitu ASPŠ ČR 2011 – reakce 3 škol)

ASPŠ ČR – Technická lycea a jejich budoucnost? Oslovené školy a optimalizace Formy optimalizace - Sloučení s jinými školami - Jiná forma (nejčastěji rušení oborů nebo přesun na jiné školy) SloučeníNeJiná forma ,0%46,7%33,3%

ASPŠ ČR – Technická lycea a jejich budoucnost? Oslovené školy a tlak zřizovatele na útlum TL Formy útlumu - „Tlak“ zřizovatele - Jiná forma (školy tlumí samy z důvodu naplněnosti) AnoNeŠkoly tlumí samy ,7%33,3%13,3%

ASPŠ ČR – Technická lycea a jejich budoucnost? Vývoj počtu tříd a počtu žáků TL – školy, které odpověděly základní a „ekonomický“ faktor 4. ročník Žáci 2009/10 3. ročník Žáci 2010/10 2. ročník Žáci 2011/12 1. ročník Žáci 2012/ Rekordmani: SPŠ SD Panská, Praha: 179 SPŠ Na Třebešíně, Praha: 107 VOŠ, SPŠ, Žďár n. Sázavou: 103

ASPŠ ČR – Technická lycea a jejich budoucnost? Zaměření TL na oslovených školách Zaměření - Strojírenství - grafická komunikace - Stavebnictví - Elektrotechnika - Informační technologie - Hutnictví !! Rarita: Zaměření TL: Marketing 

ASPŠ ČR – Technická lycea a jejich budoucnost? Komplikace při realizaci záměrů škol v oblasti TL (a v oblasti technického vzdělávání) Demografie … další slide Nejasná koncepce státu a zřizovatelů jdoucí proti deklarované „podpoře“ technického vzdělávání Jednoznačný akcent zřizovatelů na gymnaziální vzdělávání Financování školství Velký počet gymnázií Jak z toho ven? Chceme vůbec TL? Snížení počtu gymnázií? Formy propagace TL - jednoznačný akcent na technickou složku - zapojit VŠ

ASPŠ ČR – Technická lycea a jejich budoucnost?

ASPŠ ČR – Technická lycea a jejich budoucnost? "Zápas není prohraný dokud, časomíra neukáže nulu„ Paul Pierce (americký basketbalista)