Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

KONCEPCE NÁSTAVBOVÉHO STUDIA porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 17. prosince 2008.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "KONCEPCE NÁSTAVBOVÉHO STUDIA porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 17. prosince 2008."— Transkript prezentace:

1 KONCEPCE NÁSTAVBOVÉHO STUDIA porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 17. prosince 2008

2 STRATEGICKÉ PRIORITY ROZVOJE VZDĚLÁNÍ zvýšení efektivity vzdělávání zvýšení kvality vzdělávání zvýšení účasti na vzdělávání dostupnost vzdělávání v požadovaném kapacitním rozsahu odpovídající potřebám dosažení dané úrovně vzdělání v minimálním časovém rozsahu a s minimálními náklady dosažení kvalitního vzdělávání – s odpovídajícím a měřitelným výstupem absolventa

3 STRATEGICKÉ PRIORITY ROZVOJE VZDĚLÁNÍ zvýšení efektivity vzdělávání zvýšení kvality vzdělávání zvýšení účasti na vzdělávání kapacity časová náročnost / financování zaměření / fluktuace / úspěšnost

4 DLOUHODOBÝ ZÁMĚR LIBERECKÉHO KRAJE Budou podporovány jiné formy vzdělávání než denní. Denní formy nástavbového studia budou i nadále usměrňovány. Z hlediska oborové struktury bude podporován přesun kapacit nástavbového studia ze zaměření Podnikání na zaměření rozvíjející odbornost získanou v oborech poskytujících střední vzdělání s výučním listem.

5 VÝVOJ POČTU ŽÁKŮ

6 PODÍL NÁSTAVBOVÉHO STUDIA

7 PROSTUPNOST / DOSTUPNOST

8 OBOROVÁ STRUKTURA

9 SROVNÁNÍ S OSTATNÍMI KRAJI

10 FLUKTUACE ŽÁKŮ DENNÍ FORMY

11 FLUKTUACE ŽÁKŮ DÁLKOVÉ FORMY

12 PERSONÁLNÍ ZABEZPEČENÍ  rok 2008  pedagogičtí pracovníci:57,02  nepedagogičtí pracovníci:15,71  celkem:72,72  rok 2009 (při zachování normativů roku 2008)  pedagogičtí pracovníci: 56,97  nepedagogičtí pracovníci:15,89  celkem: 72,87  srovnání:  limit počtu zaměstnanců 2498,5 / 2,9% (na základě výkonů ve věkové skupině 15-18 let)  pedagogicko-psychologické poradny: 36,46  domovy mládeže:182,23

13 SHRNUTÍ  časová náročnost:  3 + 2 roky vs. 4 roky  financování:  v rámci republikových normativů nezahrnuto  kapacity:  ve vztahu k cílům dlouhodobého záměru dostačující  zaměření:  především Podnikání, nikoli oborově zaměřené  fluktuace:  výrazná

14 NÁVRHY NA ŘEŠENÍ 1.  diverzifikace oborových zaměření  přesun kapacit do oborů L0 a využití možností přijetí žáka/žáků do vyššího ročníku 2.  pokračování modelu rotace škol  (s omezeními vyplývajícími z procesu „optimalizace“) 3.  útlum kapacit s ohledem na snižující se podíl absolventů oborů kategorie E + H

15 MODEL ROTACE škola06/0707/0808/0909/10 Střední průmyslová škola technická, Jablonec nad Nisou, Belgická 4852 11 Střední škola řemesel a služeb, Jablonec nad Nisou, Smetanova 66 111 Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant, Bělíkova 1387 3211 Střední škola strojní, stavební a dopravní, Liberec II, Truhlářská 360/3 111 Střední škola gastronomie a služeb, Liberec, Dvorská 447/29 121

16 MODEL ROTACE škola06/0707/0808/0909/10 Integrovaná střední škola, Semily, 28. října 607 111 Střední škola, Lomnice nad Popelkou, Antala Staška 213 11 Integrovaná střední škola, Turnov, Alešova 1723 11 Integrovaná střední škola, Vysoké nad Jizerou, Dr. Farského 300 11 Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Česká Lípa, 28. října 2707 1211 Střední odborná škola, Česká Lípa, Lužická 588 111


Stáhnout ppt "KONCEPCE NÁSTAVBOVÉHO STUDIA porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 17. prosince 2008."

Podobné prezentace


Reklamy Google