„Postřehy ze zapojování mladých lidí do rozvoje venkovských oblastí“ Ing. Petr Hienl 15.6. 2012 Vlašim.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
{ Inkluzivní vzdělávání z pohledu praktika Mgr. Jana Vrbicová „Sociologický monitoring vzdělanostních vstupů a výstupů dětí a žáků, včetně dětí a žáků.
Advertisements

1 HK ČR, HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY EXPORTNÍ KONFERENCE PRAHA 15. LISTOPADU 2012.
PODNIKÁNÍ VY_32_INOVACE_POD_20. Obsah Základní pojmy Právní úprava Podnikání podle živnostenského zákona Obchodní společnosti Družstva Státní podnik Neziskové.
Obecně prospěšná společnost pro Český ráj působí v Českém ráji od roku 2003, a to na území zahrnující centrální část Českého ráje a od roku 2006 působí.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
CENTRUM SPOLEČNÝCH SLUŽEB - ŘÍČANY. CENTRUM SPOLEČNÝCH SLUŽEB  Navázání na meziobecní spolupráci  Školství  Sociální služby  Odpadové hospodářství.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-09 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
MÍSTO, KDE ŽIJI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Čiháková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Demografický vývoj v okolí Prahy, kapacita ZŠ a MŠ a nedostatek pedagogů Místní akční plán vzdělávání na území ORP Černošice č. CZ /0.0/0.0/15_005/
ISIC – Opuscard Multifunkční čipová karta. Úvod ISIC na školách ISIC-OpuscardVývoj SoučasnostBudoucnost ISIC je jediný celosvětově uznávaný doklad prokazující.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
MALÁ A VĚTŠÍ TAJEMSTVÍ ČESKÉHO TRHU PRÁCE Daniel Münich Vysoká škola polytechnická Jihlava,
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Radka Škulaviková ČísloVY_32_Inovace_3460 NázevTipy, reklama, inzerce ve školním časopise Téma hodinyTipy,
Možnosti čerpání MAS v rámci jednotlivých OPERAČNÍCH PROGRAMŮ MAS STŘEDNÍ POVLTAVÍ z. s.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU 19 NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_255_TÉMA_ Rezervy a fondy Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Spoření ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Setkání zástupců 1. ročníků
MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů
Seminář o stavebním spoření
Zdravé město J I L E M N I C E Fórum, 11. dubna 2013.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Mgr
Ing. Kateřina Lichtenberková
Zákon o obcích 128/2000 Sb. + znění pozdějších předpisů
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_08 Název Božena Němcová Téma hodiny Božena.
Venkovská tržnice III - mezinárodní projekt spolupráce: MAS Region Pošembeří, Krajina Srdce, Lužnice, Nepomucko, Sokolovsko, Nad Orlicí a MAS.
Mezinárodní vzdělávací projekt TESEUS
Plánování ve školní tělesné výchově
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Studentský klub obchodu a konkurenceschopnosti
VY_32_INOVACE_
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti.
Foto zdroj: SHENZHEN Foto zdroj:
o ochraně zvířat během přepravy a souvisejících činností …
UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI
Dětský klub Malý drak.
Výkazy ve finančním řízení II.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Program celoživotního učení Comenius
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
RISKUJ 2 EKONOMIKA. RISKUJ 2 EKONOMIKA INFLACE NEZAMĚSTNANOST HDP
Žákovský parlament Vypracovali: Vojtěch Halík, Anna Adámková, IX.A
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
Části obchodního dopisu, osnova
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Krajský metodický kabinet ZEMĚDĚLSTVÍ A CHOVATELSTVÍ
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.01_PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU-ZNAKY.
kam vlastně směřujeme ??? 
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Ing. Stanislava Správková
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Zkušenosti z inspekcí kvality sociálních služeb
ASOCIACE INOVAČNÍHO PODNIKÁNÍ ČR, z.s.
Tento projekt je spolufinancován EU: CZ /0.0/0.0/17_047/
ARABELA se vrací aneb Rumburak králem říše pohádek...
Infokanál Obce Březnice
Sociální služby Vsetín, příspěvková organizace
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST
Transkript prezentace:

„Postřehy ze zapojování mladých lidí do rozvoje venkovských oblastí“ Ing. Petr Hienl Vlašim

„Opravte silnice!!!“ „Chybí základní služby!“ „Nedostatek pracovních příležitostí!!!“ „Nekvalitní pitná voda! Chybí čističky!“ „CO SE VÁM NA VENKOVĚ NELÍBÍ?“

Na to co chtějí zástupci střední a starší části populace venkovských obyvatel Program rozvoje venkova pamatoval !!!

Dokázal však Program rozvoje venkova reagovat na to, co potřebují mladí lidé ???

„Nemáme se kde scházet a kam pozvat své přátele!!!“ „Za zábavou i vzděláním musíme do měst!!!“ „Díky špatnému spojení musíme být na intrech!!!“ „Potřebujeme si přivydělat!“ „CO VÁM NA VENKOVĚ CHYBÍ?“

Autobusová zastávka - čekárna

Obraz ideální vesnice očima českých a finských studentů

Ideální venkovská obec z pohledu českých a finských studentů - srovnání ČešiFinové obchodškola přátelé poštalidé kostelobchod lékařpitná voda autobus – zajištění dopravy Farma – hospodářství se zvířatydomov sportovně-zábavní centrumosvětlení kulturní centrumlékař

Výsledky zapojování mladých lidí – MAS Krajina srdce Placené brigádnické hodiny (i v rámci projektů) Výměnné pobyty v ČR a v zahraničí Účastníci výměnných pobytů Členové MAS

Děkuji Vám za pozornost Petr Hienl Mobil: Ústav zemědělské ekonomiky a informací, Praha – pracoviště Tábor

P.S. „Nevyužité talenty“ Běžně se uvádí, že v každém populačním ročníku jsou tři procenta talentů. Odborníci ale soudí, že jich je reálně až 25 %, jen je málokdo dokáže odhalit. Podle školní inspekce to na základních školách zvládá jen 43 % učitelů.“ Zdroj: denní tisk