Období vzniku: duben 201262_inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
LEASING Iveta KAŠPAROVÁ & Hana RAKOVÁ & Petr SEDLÁČEK.
Advertisements

Finanční gramotnost Autor: Mgr.Eva Burdová Určeno pro 2. stupeň ZŠ speciální.
Deník příjmů a výdajů Průběžné položky. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:RNDr. M. Knoblochová NÁZEV:VY_62_INOVACE_01A_14 Spotřebitelský úvěr, hypoteční.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO52 Název.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
PRACOVNÍ PRÁVO III. Pracovní doba. Mzda.. Definice pracovní doby. Je to stanovená doba, v níž je zaměstnanec povinen vykonávat práci pro zaměstnavatele.
Ekonomika Operativní a zpětný leasing 3. Ing. Miroslava Farmačková VY_62_INOVACE_FAR_EK.3_1_02.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru MIEZ, předmětu ELEKTRICKÉ STROJE A PŘÍSTROJE, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Ing. Veronika Dostálková MBA MAJETEK A ZÁVAZKY Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Spoření ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Anotace Materiál je určen pro žáky středních odborných škol a středních odborných učilišť v rámci výuky finanční gramotnosti v bloku ekonomických a příbuzných.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_IVOVACE_2301_STAV FINANCÍ Téma: Pojem F. G._ ZJIŠTĚNÍ STAVU FINANCÍ.
AnotacePrezentace pro žáky k finanční gramotnosti - Úvěry AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup seznámení se základními pojmy úvěrové politiky.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_21-05 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorŠárka.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Spoření ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 13 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: říjen 2012 Ročník: 9. Vzdělávací.
2 Marketingové koncepce
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Banky, vklady, úvěry, půjčky z hlediska občana 2 – Půjčky apod.
Kurz finanční gramotnosti OA Neveklov
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Finanční gramotnost: Platební karty.
Financování činnosti korporací
Daňová evidence STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
EU_62_A_sada 2_02_M_Finanční produkty_Pol
Digitální učební materiál
Kurz finanční gramotnosti OA Neveklov
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
IAS 17 Leasingy.
Kód vzdělávacího materiálu:
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Mzda Autor: Pavla Lukešová.
EU_62_B_sada 1_06_M_Příkaz k úhradě_Poliačíková
Základní kapitál Základní kapitál je peněžní vyjádření souhrnu
Příjmy z kapitálového majetku
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
FINANČNÍ GRAMOTNOST RPSN, HODNOCENÍ ÚVĚRU ZŠ HEJNICE Z. Hyxa.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Splátka nebo úvěr
Financování činnosti korporací
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Financování přímých NIV
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
GE Money Bank.
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Majetek podniku - Aktiva
ODMĚŇOVÁNÍ - MZDA. ODMĚŇOVÁNÍ - MZDA MZDA JE ODMĚNOU ZA VYKONANOU PRÁCI JE SMLUVNÍ MUSÍ RESPEKTOVAT ZÁKONÍK PRÁCE A ZÁKON O MINIMÁLNÍ MZDĚ, MZDOVÉ.
Finanční gramotnost Inflace ZŠ Hejnice Mgr. Jan Kašpar.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-01
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Část XI: Stavební spoření očima klienta
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
HYPOTEČNÍ NOVINKY NA ŘÍJEN 2015
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
NOVINKY OD BUŘINKY – DUBEN 2016
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Seminář o stavebním spoření
Seminář o stavebním spoření
Seminář o stavebním spoření
Snížení úrokové sazby u hypotéky na 1,89 % p.a. pro fixaci na 10 let!
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Transkript prezentace:

Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto

Anotace: Žáci se naučí, jak porovnávat nabízené bankovní produkty k nákupu auta.

Kupujeme nové auto

Vlastní zdroje Americká hypotéka Spotřebitelský úvěr Finanční leasing Kliknutím na výfukový plyn, zjistíš výhody a nevýhody jednotlivých způsobů financování Konec prezentace Konec prezentace Úkol k zamyšlení Úkol k zamyšlení

Vlastní zdroje by měly tvořit základ nezaplatíme víc než je cena nového autaPoužití vlastních zdrojů při koupi automobilu by vždy mělo tvořit základ financování čím vyšší je podíl vlastních zdrojů, tím nižší jsou náklady na pořízení. Na první pohled by se mohlo zdát, že z hlediska nákladů je nejlepší možností financovat nákup automobilu pomocí vlastní hotovosti. To je sice většinou pravda, ale ne vždy. Za určitých okolností může být výhodnější si půjčit. Největší výhodou financování z vlastních zdrojů je to, že nezaplatíme víc než je cena nového auta. Použití vlastních zdrojů při koupi automobilu by vždy mělo tvořit základ financování. Ovšem velmi často na zaplacení celé ceny nového auta nemáme dostatek vlastních financí a proto je stále častější kombinování vlastních zdrojů a ostatních finančních produktů. Ostatní finanční produkty by měly ve větší či menší míře tvořit jen doplněk. Obecně platí pravidlo, že čím vyšší je podíl vlastních zdrojů, tím nižší jsou náklady na pořízení. Zpět k autíčkům Zpět k autíčkům

leasing snadnou záležitostí. Druhou nejčastěji volenou formou financování vozu, hned po hotovosti, je leasing. Velkou výhodou leasingu je, že jeho vyřízení je poměrně snadnou záležitostí. Nevýhodou leasingu je fakt, že jak v porovnání s hotovostí, tak i americkou hypotékou je obvykle poněkud dražší. Tuto nevýhodu lze však efektivně eliminovat využitím speciálních akcí na leasing bez navýšení či dokonce s nižší cenou než u pořízení za hotové. Nevýhodou leasingu oproti úvěrovým formám financování je fakt, že majitelem vozu je po celou dobu leasingová společnost i to, že u leasingu musí stále zájemce o vůz složit jistou akontaci. Další položkou, která leasing oproti úvěru svým způsobem znevýhodňuje je fakt, že vůz pořízený na leasing musí být vždy havarijně pojištěn. Díky tomu se leasingová splátka zvětší minimálně o tisíc korun měsíčně. Zpět k autíčkům Zpět k autíčkům

americká hypotéka americká hypotéka – neboli neúčelový hypoteční úvěr na rozdíl od hypotéky klasické nemá pro klienta žádná omezení, na co peníze z úvěru použije. Úrokové sazby amerických hypoték se pohybují od 6 do 10 % p.a. zatímco spotřebitelské úvěry na deseti procentech většinou teprve začínají. Úrok ovšem zdaleka není vše. Za americkou hypotéku je totiž vždy nutné ručit nemovitostí v osobním vlastnictví, na což ne každý přistoupí či ji má k dispozici. Rovněž administrativa a “složitost“ vyřízení je u americké hypotéky větší než u spotřebitelského úvěru. Zpět k autíčkům Zpět k autíčkům

Spotřebitelský úvěr kratší dobu splácení Spotřebitelský úvěr má své výhody – například nabízí kratší dobu splácení ve srovnání s ostatními finančními produkty, neboť jeho minimální doba splácení činí 6 měsíců. Během této doby můžete úvěr jednorázově uhradit. Financování vozu pomocí spotřebitelského úvěru se dnes pomalu ale jistě stává standardní součástí nabídky všech leasingových společností. Nevýhodou je vyšší úroková sazba než u výše uvedených způsobů. Zpět k autíčkům Zpět k autíčkům

Úkol k zamyšlení Úkol k zamyšlení Zpět na zadání Zpět na zadání

Zdroje Ing. Jan Abrahámek, Mgr. Václav Bělík a kol.:Slabikář finanční gramotnosti. 1. vydání. COFET, a.s., Praha Archív autora