Vypracování národních norem kódování pro český systém DRG číslo projektu CZ2005/017/518.05.03.02.0002 Program Evropské Unie Transition Facility pro Českou.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracování národních norem kódování pro český systém DRG číslo projektu CZ2005/017/ Program Evropské Unie Transition Facility pro Českou.
Advertisements

Školení MS Word 2007 pro začátečníky RNDr. Milan Zmátlo MěÚ Třebíč, říjen 2011 Vzdělávání v eGON centru Třebíč Tento.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Rodinné právo 1 N á zev sady: Výuka občanské nauky v 2. ročníku odborného.
Vypracování národních norem kódování pro český systém DRG číslo projektu CZ2005/017/ Program Evropské Unie Transition Facility pro Českou.
Vypracování národních norem kódování pro český systém DRG číslo projektu CZ2005/017/ Program Evropské Unie Transition Facility pro Českou.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Praktická maturitní práce STRUČNÉ POKYNY PRO PSANÍ PMZ.
Vypracování národních norem kódování pro český systém DRG číslo projektu CZ2005/017/ Program Evropské Unie Transition Facility pro Českou.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Elektronická přihláška Studenti z ČR a SR použijí tento formulář ! Studenti bez rodného čísla použijí tento formulář !
Vypracování národních norem kódování pro český systém DRG číslo projektu CZ2005/017/ Program Evropské Unie Transition Facility pro Českou.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_ INOVACE_ ICT_11 Sada DUMICT PředmětInformatika Název materiáluMS Excel – tabulkový editor opakování AnotaceMS Excel.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
ZÁPIS do STUDIA NA FF UP – 1. ročník 2016/17. Základní informace – záložka „studentům“ 1.Studijní řády a.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Věcné autority v roce 2016
Přijímací řízení 2016/17.
Důležité informace pro rodiče vycházejících žáků
ČR-test pro 4. třídu první čtvrtletí
Autor: Mgr. Radana Marelová
Paragrafované znění I 9. listopadu 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Elektronická přihláška
Tvorba jednoduché tabulky - rozvrh
Název vzdělávacího materiálu
Sčítání a odčítání mnohočlenů
POKYNY K ZÁPISU PŘEDMĚTŮ VE STAGu
Název dokumentu: Doplní autor Autor: Doplní autor Číslo šablony: III/2
Školení ve standardu dokumentace
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Název projektu: Moderní škola
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Školení ve standardu dokumentace
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola Rosice, okres Chrudim
VY_32_INOVACE_2C_19_ZIVOTOPIS Životopis dubna 2012
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název projektu: Moderní škola
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Středočeský kraj Pravidla soutěže = poznávací soutěž = START!
Rešerše.
Inf Vývojový diagram.
Formální úprava rešerše
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Významné normy Bibliografické citace - obsah, forma, struktura ČSN ISO 690 Úprava písemností psaných strojem nebo zpracovávaných textovými editory ČSN.
Dělení mnohočlenů jednočlenem
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Školení kódování podle MKN-10
Paragrafované znění I 8. listopadu 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Bibliografické odkazy a citace změny oproti starší verzi normy ISO ČSN 690 Mgr. Zdeňka Firstová Univerzitní knihovna ZČU v Plzni
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Jak parkovat auta Radka Knotková.
Co si vezmu na….
Název prezentace (DUMu): Odborný styl – popis pracovního postupu
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Bibliografické citace
Matematika + opakování a upevňování učiva
Barevné korálky vnímání.
Návykové látky Alkohol
Vztah k životnímu prostředí
Základní škola Rosice, okres Chrudim
MATEMATIKA Lineární rovnice - procvičování.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Vypracování národních norem kódování pro český systém DRG číslo projektu CZ2005/017/ Program Evropské Unie Transition Facility pro Českou republiku STAPRO, s.r.o. Ministerstvo zdravotnictví ČR Školení kódování podle MKN-10

Školení v kódování podle MKN-10 Čtyři základní kroky při kódování podle MKN-10

Krok 1 Analyzujte text a rozpoznejte ZÁKLADNÍ TERMÍN a MODIFIKÁTOR Krok 2 Najděte základní termín ve III. dílu Krok 3 Přiřaďte PRACOVNÍ KÓD pomocí III. dílu Krok 4 Zkontrolujte správnost kódu pomocí I. dílu Čtyři kroky při kódování

Krok 1 Analýza klinického textu Kodér musí: Analyzovat klinickou informaci Rozhodnout, která onemocnění (příznaky) a okolnosti zahrne do kódování Identifikovat základní termín a modifikátor(y)

Krok 1 Analýza klinického textu (terminologie) Základní termín obvykle (ale ne vždy) je podstatné jméno; vystihuje podstatu patologie Modifikátory jsou další popisné výrazy

Krok 1 Analýza klinického textu (terminologie) Příklady – který termín je základní? Intertrochanterická zlomenina femuru Cirhóza jater Cirhotická játra Crohnova nemoc tlustého střeva Stav po hysterektomii Perforace střevního divertiklu Perforovaný divertikl střeva

Krok 1 Analýza klinického textu (terminologie) Příklady – nalezený základní termín Intertrochanterická zlomenina femuru Cirhóza jater Cirhotická játra Crohnova nemoc tlustého střeva Stav po hysterektomii Perforace střevního divertiklu Perforovaný divertikl střeva (v obou případech nám dá III. díl správný kód – K57.8)

Krok 2 Najděte základní termín ve III. dílu Kodér musí řídit se odkazy („viz“, „viz také“) seznámit se z poznámkami u některých hesel

Krok 2 Pro správnou práci se III. dílem Doporučení: seznamte se také s vysvětlujícími poznámkami - novotvary – str cysty – str. 87 a j. nádory hledejte (raději) pod heslem „novotvar“ než „nádor“ či „karcinom“

Krok 2 Dva typy modifikátorů Pomocné modifikátory jsou uvedeny v závorce ( ) nerozhodují o přiřazení kódu; pomáhají v orientaci Základní modifikátory jsou uvedeny jako podpoložky hesla rozhodují o přiřazení kódu

Krok 2 Pomocné modifikátory Hypertenze portální (způsobená chronickou nemocí jater) (idiopatická) K76.6 na základě předchozí informace je možné kódovat: Portální hypertenze při cirhóze K76.6 Idiopatická portální hypertenze K76.6

Krok 2 Základní modifikátory Hypothyreóza (získaná) (E03.9) poinfekční E03.3 pooperační E89.0 poradiační E89.0 na základě předchozí informace kódujeme, jak je uvedeno výše a dále; získaná, nespecifikovaná E03.9

Krok 3 Přiřaďte PRACOVNÍ KÓD pomocí III. dílu S využitím vysvětlujících poznámek křížových odkazů upozornění „NJ“ = pokud není uvedeno jinde podvojné klasifikace + * tabulek novotvarů str. 315

Krok 3 Pravidlo „křížek – hvězdička“ Křížek - etiologie onemocnění (příčina) Hvězdička - lokalizace, manifestace (důsledek)

Krok 3 Pravidlo „křížek – hvězdička“ + diagnóza je při „klasickém“ kódování na „prvním místě“ (tedy na místě hlavního stavu, pokud je diagnóza vybrána pro hlavní stav) * diagnóza nesmí být použita samotná

Krok 3 Pravidlo „křížek – hvězdička“ III. díl dává návod, jak kódovat v systému + * Meningokoková mozku infekce A39.8+Jiné meningokokové infekce G05.0* Encefalitis, myelitis a encefalomyelitis při bakteriálních nemocech zařazených jinde

Krok 3 Pravidlo „křížek – hvězdička“ Jiný příklad Impetigo očního víčka L01.0+Impetigo (kterékoliv lokalizace) (kterýmkoliv organismem) H03.8*Postižení očního víčka při jiných nemocech zařazených jinde

Krok 4 Zkontrolujte správnost kódu pomocí I. dílu......při využití všech poznámek a konvencí Tabulárního seznamu. K tomu je potřeba znát: Zkratky (NS, NJ) Konvence stran poznámek Typografické konvence:} [] :, () Definice

Opakování 4 kroky kódování: Krok 1: Analyzujte text a rozpoznejte ZÁKLADNÍ TERMÍN a MODIFIKÁTOR Krok 2: Najděte základní termín ve III. dílu

Opakování Krok 3 Přiřaďte PRACOVNÍ KÓD pomocí III. dílu Krok 4 Zkontrolujte správnost kódu pomocí I. dílu

Na závěr tohoto bloku Uvědomme si, že dosavadní pravidla říkají, jak převést stav (diagnózu) do kódu (kódů). Dosud vyložená pravidla neříkají, např. který stav kódovat a který nekódovat vůbec.