Jak hodnotit projek t. ? Hodnocení je nástrojem výběru kvalitních projektů na základě omezeného množství informací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Finanční řízení Ing. Lenka Nováková Seminář pro žadatele výzvy Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témat a mezipředmětových.
Advertisements

Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Předpoklady poskytnutí dotace Společný technický sekretariát Drážďany.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Mgr. Helena Hořáková Praha, 17. února 2016.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj PROJEKTOVÝ MANAGEMENT 1. října 2011, Brno Projekt: Vzdělávací.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Zahájení tvorby Komunitního plánu sociálních služeb pro město Žatec Mgr. Petr Antoni Dne
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
1 Seminář pro žadatele Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 2. výzva – oblasti podpory 1.1 a 1.2 a a 8. dubna 2009KrÚ JMK.
Systém správy dokumentace akreditované zkušební laboratoře Bc. Jan Randl, 4912.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP obecná část Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná postupy pro.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
IROP předpokládaná podoba implementace.
Plánovací část projektu Cíl projektu - vychází z řešení z prognostické části, - odpovídá na otázku, čeho má být dosaženo? - představuje slovní popis účelu.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Září 2008Mgr. Lenka Schwarzová INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Výzva k předkládání žádostí o finanční podporu.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
1. WORKSHOP.
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
V. Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
ŠKOLENÍ PRO ŽADATELE O FINANČNÍ PODPORU Z OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Jihomoravský kraj Krajský úřad Jihomoravského kraje oddělení.
Opatření k jednodušší a rychlejší administraci projektů
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Vlastní hodnocení školy Vítejte na dnešní přednášce RNDr. Jiří Kuhn,
Strategické plánování
Opatření 1.2 HASIČI PŘÍPRAVA PROJEKTU
Metodika hodnocení specifických kritérií grantových projektů v rámci výzvy č. 36 / 1.2 OP LZZ Školení pro žadatele Praha, 22. března 2010.
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Příbram Ing. Václav Chytil
Úloha bodového systému
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Kompetenční modely Mgr. Andrea Drdáková.
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Příspěvek na konferenci
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
MINIMATURITY
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Informace o změnách metodiky dotačního řízení Konference primární prevence rizikového chování Praha, Matouš Korbel.
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Ochrana a péče o přírodu a krajinu
Projektové řízení výstavby podle PMBOK 2. Řízení rozsahu
Program rozvoje venkova 2014 – 2020 LEADER
Centralizované rozvojové projekty 2017
Hodnocení předložených žádostí – případ UK
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Vyhodnocení naplňování Strategií komunitně vedeného místního rozvoje Místních akčních skupin působících na území Ústeckého kraje a Integrované strategie.
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
Analýza informačního systému
Cyklus malého projektu
Fond malých projektů Interreg V-A SK - CZ Realizace malého projektu Zdeněk Mikel Zlín,
Předběžné tržní konzultace Úklidové služby UKB 2019
Seminář pro žadatele pro výzvu 082
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
Příspěvek na konferenci Příspěvková organizace slabá místa - ekonomický pohled Lektor : Ing. Jiří Lorenc.
Transkript prezentace:

Jak hodnotit projek t

?

Hodnocení je nástrojem výběru kvalitních projektů na základě omezeného množství informací

Omezené množství informací…

Otázka zní, JAK HODNOTIT KVALITU ?

Když nevím, jak bude vypadat celý projekt?

PROČ SE ZABÝVAT HODNOCENÍM, KDYŽ „JEN“ PÍŠI PROJEKTOVOU ŽÁDOST?

Projektová žádost, KTEROU SE BUDEME UCHÁZET O PODPORU musí hodnotitele přesvědčit

Hodnotitel je první „překážka“, kterou musíme zdolat na cestě za úspěchem našeho projektu

Měli bychom proto vědět, jak hodnotitele nejlépe přesvědčit o kvalitách našeho záměru

ALE…

Hodnotitel je obvykle anonymní Co s tím?

JAK PROBÍHÁ PROCES HODNOCENÍ?

Postup výběru projektových návrhů – Definován předem – Právní akt – Výzva Součást procesu rozdělení veřejných finančních prostředků na splnění určitých předem stanovených cílů

Specifický pro různé typy programů Počet kol hodnocení Způsob hodnocení (formální a obsahové) Počet kol hodnocení Kdo se podílí na výběru Možnost revize výsledků hodnocení

JAK SE VYBÍRAJÍ HODNOTITELÉ?

Kdo ?

Osoba hodnotitele Dle zaměření programu vyžadováno MINIMÁLNĚ – Praxe v určité délce a oboru – Zkušenost s řešením projektů – Reference – Vzdělání – Jazyková vybavenost

Jak pracuje hodnotitel ?

JAK PRACUJE HODNOTITEL Školení Termíny hodnocení pro hodnotitele jsou závazné Sankce za nesplnění Podpůrné nástroje On-line systémy (např HOMO) Specifické aplikace (MPO) Hodnotící tabulka Celková hodnotící zpráva (žadatel)

Ukázka hodnotitelského modulu

Vždy pracuje se sadou hodnotících kritérií

Hodnotící kritéria – příklad OP VK Kritérium: 1. Zdůvodnění potřebnosti realizace projektu 1.1 zdůvodnění záměru a jeho vazba na danou Oblast podpory 1.2 potřebnost a očekávaný přínos projektu pro cílovou skupinu 2. Cílová skupina 2.1 vymezení a přiměřenost cílových skupin 2.2 způsob zapojení cílových skupin 3. Popis realizace projektu 3.1 klíčové aktivity a stadia realizace 3.2 připravenost na možná rizika a jejich řešení 3.3 předchozí zkušenosti žadatele s řízením či realizací obdobných projektů 3.4 publicita 3.5 udržitelnost projektu po ukončení financování z OP VK

Hodnotící kritéria II 4. Finanční řízení 4.1 přiměřenost rozpočtu vzhledem k cílům a obsahu projektu 4.2 provázanost rozpočtu s klíčovými aktivitami projektu 4.3 nastavení vnitřního kontrolního systému 5. Výsledky a výstupy 5.1 kvantifikace výsledků a výstupů 5.2 způsob zajištění plánovaných výsledků a výstupů 5.3 monitorování projektu 6. Horizontální témata 6.1 aktivity podporující rovné příležitosti 6.2 aktivity podporující udržitelný rozvoj 7. Specifické požadavky

Bodové hodnocení Dílčí kritéria mají různou váhu Souhrnné hodnocení projektu Celkový komentář Celkové bodové hodnocení projektu Minimální hranice bodového hodnocení DOPORUČENÍ / NEDOPORUČENÍ projektu k podpoře

Projektová žádost vs. hodnocení Struktura projektu nemusí odpovídat struktuře hodnocení Pozor na konzistentnost projektového návrhu Stejné informace ve všech částech projektu Kontrola dokončeného textu Text žádosti MUSÍ být přehledný a umožnit hodnotiteli evaluovat všechny body hodnocení

Jak se v tom ale vyznat?

Hledáme ty správné pomůcky

Celkový komentář hodnotitele Ukázka z manuálu pro hodnotitele programu OP VK

Dílčí hodnotící kritéria I Cíle Musí korespondovat se zaměřením programu Musí odpovídat požadavkům výzvy Musí být měřitelné a jasně definované Cílová skupina Charakteristika, včetně potřeb které projekt řeší Přiměřenost (schopnost pracovat s cílovou skupinou, vazba na rozpočet)

Dílčí hodnotící kritéria II Navržené řešení Činnosti projektu, jejich členění, dílčí cíle Kvalita konsorcia, resp. řešitelského kolektivu Finanční plán Časový harmonogram

Fajn. A jak to probíhá v reálu?

Organizace hodnocení Horizon 2020

PROČ SE STÁT HODNOTITELEM? Mám toho i tak víc, než dost. Tak proč se něčím takovým zabývat?

Naučíte se vidět v projektové žádosti logické souvislosti a nedělat zásadní chyby

Jdu do toho! Jak na to?

SELF-EVALUATING FORM NEBO SE MOHU MOHU STÁT HODNOTITELEM…

Úkol - Praktický příklad hodnocení projektu

Hodnocení 0 — The proposal fails to address the criterion or cannot be assessed due to missing or incomplete information (unless the result of an ‘obvious clerical error’); 1 — Poor: the criterion is inadequately addressed or there are serious inherent weaknesses; 2 — Fair: the proposal broadly addresses the criterion but there are significant weaknesses; 3 — Good: the proposal addresses the criterion well but with a number of shortcomings; 4 — Very good: the proposal addresses the criterion very well but with a small number of shortcomings; 5 — Excellent: the proposal successfully addresses all relevant aspects of the criterion; any shortcomings are minor.