TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Lineární funkce a lineární funkce s absolutní hodnotou.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 3.1 – 3.4 Lineární rovnice, vyjádření neznámé ze vzorce Název sady:
Advertisements

Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Nepřímé měření kapacity střídavým proudem proudem Téma:OB21-OP-EL-ELKM-OTR-M
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Dělitelnost Vypracoval: RNDr. Milan Zimpl, Ph.D.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky OB21-OP-EL-STZ-NEV-U Ochrana.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Výrazy Vypracoval: RNDr. Milan Zimpl, Ph.D.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Vnější vlivy na nebezpečí úrazu.
Sčítání a odčítání mnohočlenů Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu:
Co se přihodí … než se fotka narodí?
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Tato prezentace byla vytvořena
Batové dávky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vojtěch Mrózek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
CZ.1.07/1.4.00/ číslo a název klíčové aktivity III/2
SAMOSTATNÁ PRÁCE Mgr. René Szotkowski
Komplexní čísla goniometrický tvar Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Tato prezentace byla vytvořena
Hotelová škola Mariánské Lázně Adresa školy
Bylinková zahrádka I. – Jak připravit bylinkový čaj
Proměny vody Alena Maurová.
Okruh: Grafomotorická cvičení Učební materiál č. 1: Jablíčko
Prvočísla Vypracoval: RNDr. Milan Zimpl, Ph.D.
Obor: Elektrikář Ročník: 1. Vypracoval: Bc. Svatopluk Bradáč
NAJDI PÍSMENKO skupina písmen N, Š, D, Z, K ZAČÍT HRÁT
Tato prezentace byla vytvořena
Velikost nářadí.
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
Tato prezentace byla vytvořena
Rovnice, rovnice s parametrem, soustavy rovnic
Počítání se závorkami 15 + (9+6)+10 = (12-8) = = 56.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
10.11 – Vietovy vzorce, iracionální rovnice
Použitá literatura CINGLOVÁ,L.: Hygiena. Praha. FTVS UK, 2002.
ZDOBENÍ VÁNOČNÍHO STROMKU
LOGARITMICKÉ ROVNICE- procvičení
Jak nám roste krokus vnímání.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Život v rybníce Jana Kučerová.
Název: VY_32_INOVACE_ICT_5B_07 Škola:
Název prezentace (DUMu): Mocninná funkce – řešené příklady
POVOLÁNÍ.
Lineární funkce Zdeňka Hudcová
vnímání, pozornost, soustředěnost
4.8 Nerovnice s abs. hodnotami – Metoda nulových bodů
Od semínka k pastelkám Řešení problémů, učení   .
Pořadí obrázků – domeček
Jak správně zacházet s knihou
ZOBRAZENÍ MNOŽINY R DO JEDNOTKOVÉ KRUŽNICE
PRSTOVÉ POČÍTÁNÍ.
IV/ Přímka a její části Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Stíny ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
Poznávací schopnosti, zrakové vnímání
Jak parkovat auta Radka Knotková.
Poznatky ze života zvířat
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
Matematika + opakování a upevňování učiva
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
Ing. Gabriela Bendová Karpytová
Barevné korálky vnímání.
Vztah k životnímu prostředí
Lineární funkce a její vlastnosti
Řady puntíků a čísel.
Název prezentace (DUMu): Lomená funkce
Grafy kvadratických funkcí
20 MNOHOČLENY.
Transkript prezentace:

TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Lineární funkce a lineární funkce s absolutní hodnotou v programu Mathematica 7.0 Vypracoval: RNDr. Milan Zimpl, Ph.D.

Kreslení grafů funkcí v programu Mathematica Vykreslování grafů funkcí se realizuje příkazem: Plot Syntaxe: Plot[funkce(proměnná), {proměnná,kreslit od,kreslit do}] Pozor! –Důležitá je závorková konvence –Argument příkazu se píše do hranatých závorek –Rozsah vykreslování se zapisuje do závorek složených v pořadí např. {x,x min,x max} – nejlépe to ukážou následující příklady

Sestrojte graf funkce y = 2x - 1 Do příkazové řádky programu vepíšeme příkaz Plot[2 x-1,{x,-3,3}] Odešleme stisknutím kláves Shift a Enter současně Program vykreslí následující graf:

Sestrojte graf funkce y = 2x - 1 Chceme-li na obou osách stejná měřítka, je třeba příklad doplnit o příkaz AspectRatio -> Automatic – ten stejnou velikost os „zařídí“, tedy Plot[2x-1,{x,-3,3}, AspectRatio -> Automatic] Graf pak vypadá tak, jako na obrázku

Sestrojte graf funkce y = |x – 1| – 2 Pro grafy funkcí s absolutními hodnotami je třeba užít funkci Abs – Syntaxe pak vypadá takto Abs[funkční předpis] Pro vykreslení grafu zadané funkce použijeme následující příkaz: Plot[Abs[x-1]-2,{x,-4,4}]

Příklady k samostatnému vyřešení S využitím programu Mathematica 7.0 sestrojte grafy následujících funkcí: 1.y = x – 2 2.y = -2x y = |2x| 4.y = |x – 2| 5.y = |x – 2| + 3

Použité zdroje Obrázky i výpočty byly vytvořeny v programu Mathematica 7.0 firmy Wolfram Research Inc.