ZÁMĚRY MZ ČR. DLOUHODOBÁ STABILITA SYSTÉMU  finanční  politická.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Advertisements

Hospodaření nepodnikatelských organizací 1 Daně, dotace.
Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Nový zákon o nemocenském pojištění. Vývoj průměrného procenta pracovní neschopnosti.
Změny v systému financování sociálních služeb od roku 2014 Sociální reforma soc. služby v bodech PhDr. Radek Suda, odbor sociálních služeb a sociálního.
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Domácí násilí a veřejné zdravotní pojištění Nárok, regresy, data, budoucnost?
Vykazování ošetřovatelské péče v pobytových zařízeních sociálních služeb 25. února 2015 Ing. Iva Merhautová, MBA.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Redukce lůžek Existuje prostor pro redukci lůžek akutní péče?
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
1 Seminář - Koordinace řízení českých a rakouských zásahových složek při řešení mimořádných událostí - metodiky, taktické postupy, legislativa – České.
Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu v rámci systému správy státu Jeho význam, fungování a systém kontrol.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Koncept úhrad v roce Výběr pojistného od roku 2012 Výběr pojistného za zaměstnance a osvč (2015  2016) + 7,4 mld. Kč Platba státu za státní pojištěnce.
Tisková konference dne Ekonomické záležitosti Pk Ing. Roman Línek náměstek zodpovědný za finance a majetek Ing. Oldřich Felgr vedoucí odboru.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická.
Právní postavení českého lékaře z pohledu Výboru pro zdravotnictví PSP ČR R. Vyzula
REFORMNÍ KROKY MINISTERSTVA ZDRAVOTNICTVÍ V OBLASTI ZDRAVOTNÍHO POJIŠTĚNÍ Ministerstvo zdravotnictví České republiky Praha,
Vize propojení zdravotního a sociálního pojištění RNDr. Jiří Schlanger náměstek pro informatiku a mezinárodní věci.
REFORMA ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Plán činnosti ministerstva zdravotnictví Praha,
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_07.
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
IROP předpokládaná podoba implementace.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Pracovní skupina Portál elektronického zdravotnictví NSeZ – neveřejná prezentace Emauzy, MUDr. Pavel VEPŘEK předseda pracovní skupiny.
Kontrolní činnost ve zdravotnictví
Závěrečný účet kapitoly 335 Ministerstvo zdravotnictví ČR za rok 2016
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Principi efektivního řízení zdravotnického zařízení
Místní rozpočtové jednotky
Úřad práce České republiky
KVALITA – BEZPEČNOST - EFEKTIVITA
Správa sociálního zabezpečení
„IOP – šance pro váš rozvoj“
Opatření 1.2 HASIČI PŘÍPRAVA PROJEKTU
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
31 Základní typy zdravotnických systémů
Daň z příjmů právnických osob Silniční daň veřejnoprávních poplatníků
DEKRET ROZVOJE A STABILITY ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Dvacet zdravých vět
Kde vzít na platy lékařů?
Struktura zdravotní péče v ČR, státní a nestátní zdravotnická zařízení
Financování přímých NIV
Charakteristika primární péče
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
FINANČNÍ GRAMOTNOST Daně a veřejné rozpočty
Základy účetnictví změny rozvahových položek
Role sociální práce ve vztahu k výkonu veřejného opatrovnictví Hradec Králové Workshop je pořádán v rámci projektu Systémová podpora sociální.
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Problematika uzavírání smluv mezi pojišťovnami a zdravotnickými zařízeními PharmDr. Ivana Cimalová, MBA ředitelka zdravotnického odboru ZPMV ČR Čestlice,
Obsah veřejných rozpočtů III
Projektové řízení výstavby podle PMBOK 2. Řízení rozsahu
Platy a mzdy v sociálních službách Bc. Dagmar Žitníková, OSZSP ČR
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
Struktura zdravotní péče v ČR, státní a nestátní zdravotnická zařízení
ministr práce a sociálních věcí
Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2018
Zkušenosti z inspekcí kvality sociálních služeb
Zpráva o dlouhodobé udržitelnosti veřejných financí
Kapitola 3 Hospodaření organizací
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
Život bez střeva , Praha.
Příspěvek k činnosti v PSNDP
Možnosti řešení LTC.
Transkript prezentace:

ZÁMĚRY MZ ČR

DLOUHODOBÁ STABILITA SYSTÉMU  finanční  politická

ÚHRADOVÁ VYHLÁŠKA r r lze očekávat (-)10 mld.Kč minimální možnost redukovat mzdy a počty personálu potřeba zachovat rovnováhu segmentů poskytovatelů nekomplikovat novými úhradovými mechanismy rozprostřít zátěž mezi z.p. a poskytovatele stop stav novým kapacitám a technologiím

ÚHRADOVÁ VYHLÁŠKA (dlouhodobý výhled) rozšiřovat mechanismy „peníze jdou za pacientem“ vybudování otevřené systémové informatiky náklady na kmenové pojištěnce počty klíčových výkonů na 1 mil. obyvatel/rok; srovnání s vyspělými zeměmi a regionální srovnání v ČR posílit ekvitu (geografickou, oborovou, finanční)

NAPĚTÍ MEZI ZDROJI A OBJEMEM PÉČE definice „lege artis“ úhradové standardy a možnost doplácení regulace vstupu nových technologií úprava Seznamu výkonů

DEFINICE lege artis I postup vychází ze současných poznatků lékařské vědy, jeho účinnost je v dané situaci řádně ověřena a v případě že není exaktně ověřena, je postup bez významného rizika pro pacienta péče je poskytována zdravotnickým pracovníkem s příslušnou kvalifikací, pokud se nejedná o neodkladné poskytování péče, které je nezbytné pro záchranu života či zabránění těžkému poškození zdraví příjemce péče s poskytovanou péčí souhlasí (a nebo lze předpokládat, že by s ní souhlasil, jedná-li se o situaci, kdy nelze souhlas aktuálně získat)

příjemce péče je schopen péči přijmout a v potřebné míře a po nezbytnou dobu s poskytujícím zdravotnickým pracovníkem spolupracovat tak, aby mohlo být dosaženo očekávaného efektu poskytované péče péče je poskytnuta v prostředí a prostředky, které jsou v potřebném časovém intervalu a v daném místě k dispozici péče přihlíží k potřebám pacienta, ale její rozsah a technologická úroveň zároveň respektují finanční zdroje, které má zdravotnický systém v daném období k dispozici DEFINICE lege artis II

ÚHRADOVÉ STANDARDY Péče je plně hrazena, když je poskytnuta lege artis dle poznatků lékařské vědy je účinnost postupu použitého v dané situaci řádně ověřena a zároveň je důvodný předpoklad, že postup bude s ohledem na tělesný a duševní stav pacienta pro něj přínosný péče je poskytována ekonomicky nejméně náročným způsobem, který je v souladu se současnými poznatky lékařské vědy

MOŽNOST ZPOPLATNĚNÍ lege artis péče nad rámec úhradového standardu může být zpoplatněna z veř.zdr.pojištění je uhrazena částka, odpovídající příslušnému ekonomicky nejméně náročnému způsobu pacient doplatí zůstatek poskytovatel je povinen zveřejnit informace o hrazených a placených výkonech, konečnou cenu pro pacienta a rizika a výhody jednotlivých alternativ

REGULACE NOVÝCH TECHNOLOGIÍ Ministerstvo určuje nové zdravotnické technologie, u kterých je regulován vstup do systému úhrad z veřejného zdravotního pojištění Ministerstvo po projednání se zdravotními pojišťovnami a příslušnými odbornými sdruženími a komorami vydává vyhlášku s metodikou regulace

ÚPRAVA SEZNAMU VÝKONŮ Ministerstvo v rámci vyhlášky dopracuje u vybraných výkonů kalkulační listy kde se mohou výkony provádět a jaké mají omezení indikační, personální, materiálové a technické za jakých podmínek (zejména indikačních) jsou plně nebo jen z části hrazené

LÉKOVÁ POLITIKA zodpovědný náměstek direktivní opatření na SÚKLu (datové úložiště, úložiště el.receptů) malá novela zák. pro zjednodušení správního řízení a zrychlení vstupu generik dlouhodobě zrevidování cenotvorby, stanovení úhrad a financování lékáren

DALŠÍ / LEGISLATIVA Zák. č. 48/1997 Sb. O veřejném zdravotním pojištění zrychlení procesu správních řízení při stanovování výše úhrad a cen léčivých přípravků umožnění fůze Vojenské zdravotní pojišťovny a Z.p. ministerstva vnitra změna regulačních poplatků drobné úpravy zákonů a vyhlášek ke vzdělávání vyhodnocení vyhlášky o věcném a technickém vybavení vyhláška o personálních normativech nové zákony o zdr. službách, o záchranné službě, o léčivech a o veřejném zdr. pojištění předložit v r. 2011

DALŠÍ / řešení aktuálních problémů a systémové efektivity aktuální problémy (nedostatek stomatologů, nízké kapacity neonatologie) systémové informatika řešení zdravotně sociální péče měření kvality atd. pozice f.n. v krajském zdravotnictví, vztah krajů a z.p. zvýšení odpovědnosti ambulantních specialistů dlouhodobé posilování praktických lékařů jednodenní chirurgie, hotelové pobyty pokračování centralizace vysokonákladové a superspecializované péče zvýšení zodpovědnosti posudkových lékařů

PŘÍLIV FINANCÍ DO SYSTÉMU DPČ, OBZP, OSVČ korupce zvýšení finanční důvěryhodnosti systému příspěvek na státní pojištěnce zvýšení pojistného

Děkuji za pozornost

Závěrečný účet kapitoly 335 – MZ ČR za rok 2009

Obecný úvod  Závěrečný účet kapitoly 335 – Ministerstvo zdravotnictví byl zpracován podle vyhlášky Ministerstva financí č. 419/2001 Sb., o rozsahu, struktuře a termínech údajů pro vypracování návrhů závěrečných účtů kapitol státního rozpočtu, ve znění pozdějších úprav.  Údaje týkající se příjmů a výdajů a další číselné údaje byly odkontrolovány podle bankovních odpočtů České národní banky a odsouhlaseny Ministerstvem financí.  Závěrečný účet kapitoly 335 – MZ ČR byl předán Ministerstvu financí, Českému statistickému úřadu a Nejvyššímu kontrolnímu úřadu.  Kapitola 335 – MZ ČR zahrnuje od příspěvkových organizací a 20 organizačních složek státu

Příjmy *vč. příjmů z rozpočtu EU ve výši tis. Kč Struktura plánovaných příjmů :  Příjmy z rozpočtu EU – tis. Kč  Ostatní nedaňové příjmy, kap. příjmy a transfery – tis. Kč Struktura realizovaných příjmů :  Převody z rezervních fondů – tis. Kč  Převody z NF (EU) – 9 789tis. Kč  Převody z ostatních fondů – 3 667tis. Kč  Převod zdrojů pro strategické inv. – tis. Kč  Správní poplatky – tis. Kč  Ostatní příjmy – tis. Kč Plánované příjmy* tis. Kč ,00tis. Kč Realizované příjmy tis. Kč ,41tis. Kč Procento plnění74,87%100,04%

Výdaje Plánované výdaje* tis. Kč ,00tis. Kč Realizované výdaje tis. Kč ,12tis. Kč Procento plnění114,82%79% Struktura plánovaných výdajů : Běžné výdaje tis. Kč Kapitálové výdaje – tis. Kč Struktura skutečných výdajů : Běžné výdaje – tis. Kč Kapitálové výdaje – tis. Kč

Podrobná struktura skutečných výdajů Specifický ukazatel2009 /tis. Kč/% z celk. výdajů Výdaje na státní správu - MZ + KHS +SUKL ,6020,54 Ústavní péče - investiční dotace - ISPROFIN ,6134,50 Zvláštní zdravotnická zařízení a služby - vakcíny + LZZS + vzdělávání + příspěvky PO + UZIS, KST, NLK, KSRZIS ,7616,23 Zdravotnické programy - národní zdrav. programy + programy spolufin. EU +EHP ,7615,71 Ostatní činnosti ve zdravotnictví - Krizová připrav. + mez. Dohody ,791,9 Výzkum a vývoj ve zdravotnictví ,2411,15 Podrobná struktura skutečných výdajů :

Přímo řízené organizace 2009 /tis. Kč/2008 /tis. Kč/Změna (%) Hospodářský výsledek , ,--39,5 Ztráty z minulých let , ,--5,7