Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Advertisements

AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Konkurenční.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
SWOT Analýza Daniel Vančura.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Segmentace trhu Ročník / obor studia:III. ročník.
Koncepce marketingového řízení
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
MARKETING.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový Informační systém Ročník / obor.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingové plánování podnikové vize, cíle, strategie
Marketing Základy a postupy..
Vzdělávací oblast: Odborné vzdělávání Tematická oblast:
Úkol na příští seminář: Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Zamyslete se nad možným.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Distribuční cesty.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních služeb Název vyučovací oblasti: Služby v hotelnictví.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Package, Programming.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Kvalita služeb Ročník.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti:Zánik a zrušení podniku Ročník / obor studia:II. –
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Organizační struktury Ročník / obor studia:IV.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Ekonomika pro kuchaře Název vyučovací oblasti: Národní hospodářství Ročník / obor studia:I. –
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Výkladová prezentace pro podporu výkladu učitele.
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Management a řízení hotelu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Rozhodování jako manažerská funkce
Živnostenský zákon a rejstřík II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Ostatní nástroje marketingového mixu služeb
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Analýza hodnot zákazníka
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Marketingový systém řízení
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Management a řízení hotelu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingové strategie
Ing. Veronika Dostálková MBA
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketing Základy a postupy..
Cenové strategie.
Název společnosti Obchodní plán.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III.. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval:Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do – SŠHGS) Ověřeno : I. pololetí šk. r. 2013/2014 DUM 589 Klíčová slova: Strategie, plánování, konkurence, penetrace, diversifikace, diferenciace Anotace: Odborná prezentace pro podporu výkladu učitele na téma: Marketingové strategie

Marketingové strategie

Strategie definuje jak lze definovaného cíle dosáhnout. Pod pojmem strategie chápeme umění řídit firmu nebo lidi takovým způsobem, aby bylo dosaženo stanovených cílů. Moderní podnik, který chce dlouhodobě prosperovat, musí používat tržně orientované strategické plánování.

Strategické plánování Skládá se z několika opakujících se cyklů, které zahrnují analýzu, plánování, realizaci a kontrolu. Podstatou strategického marketingového plánování je využít co nejvíce předností podniku, eliminovat nedostatky oproti konkurenci a maximálně využívat všech slabých stránek konkurence.

Strategické plánování Způsoby strategického plánování: Strategie pronikání na trh (PENETRACE) umísťování nových výrobků na stávající trh. firma se snaží o intenzivnější proniknutí na trh s cílem vyššího obratu. Strategie rozvoje trhu umístění stávajícího výrobku na nový trh. firma volí tuto strategii v případě, je-li stávající trh přesycen, či je firma vytěsněna konkurencí. novým trhem může být např. jiná věková skupina zákazníků, jiné území trhu.

Strategické plánování Způsoby strategického plánování: Strategie rozvoje výrobku umístění nových výroků na stávající trh tuto strategii volí firma tehdy, pokud nechce ztratit věrné zákazníky – nabídne nový výrobek. Strategie DIVERSIFIKACE umístění nového výrobku na novém trhu tato strategie je velmi finančně náročná (vysoká propagace nového výrobku), pro firmu je tato strategie velmi riziková – nezná nový trh.

Konkurenční strategie V roce 1980 v USA přišel Michael Eugene Porter s návrhem na vytvoření 3 základních konkurenčních strategií. Podstata základních konkurenčních strategií: Strategie minimálních nákladů primárním cíle podniku jsou minimální náklady. Tato strategie vchází z výrobní a výrobkové marketingové koncepce a je orientována na využívání kvalitních technologií. Je uplatňována podniky, které jsou zaměřeny na velmi rozsáhlý masový trh. Podnik usiluje o to, aby dosáhl co nejnižších nákladů na výrobu a distribuci, prodával produkty nebo služby za nižší ceny než konkurence a získal tak větší podíl na trhu.

Konkurenční strategie Podstata základních konkurenčních strategií: Strategie diferenciace (odlišení) produktu Uplatňují ji střední a menší podniky, kterým omezené finanční zdroje nedovolují vstoupit přímo na trh. Podnik rozvíjí ty silné stránky, které mu umožní získat v některé oblasti konkurenční výhody. Např. poskytování doplňkových služeb, které neposkytuje konkurence (dovoz). Strategie tržní orientace Podnik neusiluje o ovládnutí celého trhu nebo jeho převážné části, ale zaměřuje se na jeden či více menších segmentů. Snaží se co nejlépe rozpoznat potřeby zákazníků a získat tak vedoucí postavení na trhu.

Použitá literatura MOUDRÝ, Marek. Marketing: základy marketingu. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2008, 3 sv. ISBN VYSEKALOVÁ A KOL. Marketing pro SŠ a VOŠ. Praha: Fortuna, ISBN