Zkušenosti se zaváděním vyhlášky MV č. 23/2008 Sb., o technických podmínkách požární ochrany staveb do praxe plk.Ing. Rudolf Kaiser plk.Ing. Rudolf Kaiser.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚZEMNÍ ROZHODOVÁNÍ POSTUPY PŘI EXISTENCI RŮZNÝCH NÁSTROJŮ ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ A RŮZNÝCH TYPŮ ÚZEMÍ Ing. arch. Miriam Blažková ÚÚR Brno říjen 2006.
Advertisements

Obecné požadavky na výstavbu
Mgr. Emílie Trakalová Novela vyhláška č. 432/2001 Sb. Milín, 30. listopadu - 2. prosince 2011.
Stavební zákon po novele s účinností od
Organizace a řízení výstavbových projektů v praxi
Pracovní setkání s účetními obcí Zlínského kraje Schvalování účetních závěrek Zlín, 3. října 2013 Ing. Leona Kočařová Odbor ekonomický Krajského úřadu.
Regulační plán Regulační plán v řešené ploše stanoví -podrobné podmínky pro využití pozemků, -pro umístění a prostorové uspořádání staveb, -pro ochranu.
Užívání staveb Dokončenou stavbu, popřípadě část stavby schopnou samostatného užívání, pokud vyžadovala stavební povolení nebo ohlášení a stavební úpravy.
FRVŠ 1400/2010/F1/a Zkušebnictví a řízení jakosti staveb Proces 8 Užívání stavby.
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
POSUZOVÁNÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ V ČESKÉ REPUBLICE Zákon č. 100/2001 Sb. Posuzování vlivů na životní prostředí podléhají v zákoně vymezené záměry.
Zákon č. 184/2006 o odnětí nebo omezení vlastnického práva k pozemku nebo ke stavbě (zákon o vyvlastnění) Zákon upravuje podmínky a)odnětí nebo omezení.
Odstraňování staveb, terénních úprav a zařízení
Nástroje územního plánování
Struktura stavebního zákona č. 183/2006 Sb. ČÁST PRVNÍ ÚVODNÍ USTANOVENÍ Předmět úpravy, Základní pojmy ČÁST DRUHÁ VÝKON VEŘEJNÉ SPRÁVY HLAVA I ÚVODNÍ.
Stavební zákon a územní plánování
EIA – význam procesu s ohledem na navazující řízení Dana Kučová EIA – význam procesu při realizaci záměrů s ohledem na navazující řízení Zpracovala.
Přílohy související s podáním a realizací dotace z PRV Lipová, „Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských.
POSTUP STAVEBNÍCH ÚŘADŮ při zápisu do registru územní identifikace Jiří Košťál ČÚZK červen 2011.
Výkon státního požárního dozoru ( dle zákona č. 350/2012 Sb.)
Hospodářská úprava lesa Legislativa Bezpečnost osob a majetku.
PETERKA & PARTNERS v.o.s. Praha - Bratislava
Stavební úřady Obecné stavební úřady
VÝKON STÁTNÍHO POŽÁRNÍHO DOZORU
ZVLÁŠTNÍ PRAVOMOCI STAVEBNÍHO ÚŘADU
Úpravy Kodexu PS a DS Aktualizace žádostí FVE a VTE Materiál na jednání kulatého stolu dne
dobu platnosti rozhodnutí, má-li být delší, než stanoví zákon.
Správní řízení v oblasti veřejné podpory
KONFERENCE PROTIPOVODŇOVÁ OCHRANA – PREZENTACE VÝSLEDKŮ PILOTNÍHO PROJEKTU „ATLAS LABE NA ÚZEMÍ KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE“ Projekt je spolufinancován Evropskou.
Obec - jednotka PO zřizovaná obcí plk. Ing. Hynek Marák ředitel odboru IZS a služeb HZS Zlínského kraje říjen 2007.
1. Průkaz energetické náročnosti budov Praha 15. ledna 2009.
Propojení zákona o integrované prevenci a zákona o hospodaření energií Ing. František Plecháč Státní energetická inspekce.
STAVEBNÍ DOZOR Stavební úřady vykonávají soustavný dozor nad zajišťováním ochrany veřejných zájmů, ochrany práv a oprávněných zájmů právnických a fyzických.
NBU2 LS2015 / BYDLENÍ Petr LÉDL KATEDRA ARCHITEKTURY BYTOVÝ DŮM
Uplatnění správního řádu (zákon č. 500/2004 Sb.) v režimu stavebního zákona (zákon č. 183/2006 Sb.) Petr Průcha listopad 2009.
STAVEBNÍ ZÁKON Účinnost k Předpisy Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění zákona č. 68/2007.
Nevládní neziskové organizace pro HEN 4. Přednáška / seminář, Registrace občanského sdružení.
Návrh vyhlášky o technických podmínkách požární ochrany staveb Rudolf Kaiser konference Červený kohout duben 2006.
Znojmo, Břeclav, Brno listopad 2014 kpt. Ing. Luděk VRÁNA HZS JmK, oddělení stavební prevence.
Zhodnocení nového stavebního zákona po roce účinnosti Bakalářská práce.
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní inženýrství a ÚPD a doprava Podklady ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
SP4 - RD PROVÁDĚCÍ v ARCHICADU ing. arch. Vladimíra Jínová 13 - TEXTOVÁ ČÁST.
Porada stavebních úřadů Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Územně plánovací dokumentace Vybrané problémy pořizování a zpracování ve vztahu k DO.
MĚSTSKÝ ÚŘAD VALAŠSKÉ KLOBOUKY STAVEBNÍ ODBOR DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ 13. A 20. BŘEZNA 2013.
Interní předpisy hotelu
Koncepce nového zákona o VTZ
ZVLÁŠTNÍ PRAVOMOCI STAVEBNÍHO ÚŘADU
dobu platnosti rozhodnutí, má-li být delší, než stanoví zákon.
Novela zákona o místních poplatcích
Užívání staveb Dokončenou stavbu, popřípadě část stavby schopnou samostatného užívání, pokud vyžadovala stavební povolení nebo ohlášení a stavební úpravy.
Pozemkové úpravy v okrese Opava role SPÚ
Speciální izolace BJ13.
Ústí nad Labem 4/2008 Ing. Jaromír Vachta
STAVEBNÍ DOZOR Stavební úřady vykonávají soustavný dozor nad zajišťováním ochrany veřejných zájmů, ochrany práv a oprávněných zájmů právnických a fyzických.
Paragrafované znění II
ÚZEMNĚ ANALYTICKÉ PODKLADY (ÚAP)
Závazná stanoviska orgánů územního plánování po novele stavebního zákona Štiřín
Místní poplatky Školení obcí Olomouckého kraje listopad 2017 Novela zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích (dále jen „ZMP“) s účinností od 1. 7.
Zkrácený postup pořizování aktualizace ZÚR
POSTUP STAVEBNÍCH ÚŘADŮ při zápisu do registru územní identifikace Jiří Košťál ČÚZK červen 2011.
ROČNÍ SEMINÁŘ PRO VODOPRÁVNÍ ÚŘADY SKALSKÝ DVŮR
Paragrafované znění II
Legislativa výlukové činnosti
Sdružení lázeňských míst Statuty lázeňských míst 21. června 2013
Stavební legislativa – možnosti zefektivnění přípravy staveb
Transkript prezentace:

Zkušenosti se zaváděním vyhlášky MV č. 23/2008 Sb., o technických podmínkách požární ochrany staveb do praxe plk.Ing. Rudolf Kaiser plk.Ing. Rudolf Kaiser

Vyhláška č. 23/2008 Sb., o technických podmínkách požární ochrany staveb  Legislativa  MMR –„nová 137“nová 137  Magistrát hl. m. Prahy – „nová 26 “

Vyhláška č. 23/2008 Sb., o technických podmínkách požární ochrany staveb Rozbor vyhlášky – zapracování změn do norem kodexu ČSN Rozbor

Vyhláška č. 23/2008 Sb., o technických podmínkách požární ochrany staveb  Semináře k vyhl.23/2008 Sb.  Informační kampaň - veřejnost

Vyhláška č. 23/2008 Sb., o technických podmínkách požární ochrany staveb  Stanoví technické podmínky požární ochrany pro navrhování (§2-28), provádění (§29) a užívání (§30)  33 paragrafů  Jednoduchý text, podrobnosti – 8 příloh

Kdy a jak uplatnit postup podle vyhlášky 23/2008 Sb. Při umístění stavby /územní řízení/ Při navrhování stavby/stavební řízení/ Při změně stavby Při užívání stavby

Při umístění stavby /územní řízení/ Stanovení odstupových vzdáleností a vymezení požárně nebezpečného prostoru při umístění nové stavby se provede s ohledem na sousední stavby. Dotčenými orgány a stavebními úřady nebude v tomto případě vyžadováno řešení přesahu požárně nebezpečného prostoru přes hranici stavebního pozemku (§ 17 vyhlášky č. 137/1998 Sb.).

Při umístění stavby /územní řízení/ Zhodnocením zabezpečení stavby jednotkami požární ochrany a možnosti provedení požárního zásahu se prokáže, zda lze počítat s lokalizací a likvidací požáru, který garantuje stát v rámci plošného pokrytí území jednotkami požární ochrany. Pokud se výše uvedené neprokáže, je nutno stanovit technická opatření pro snížení rizika (např. zřízení jednotky požární ochrany, vybavení objektu vyhrazeným požárně bezpečnostním zařízením apod.). Tyto skutečnosti totiž velkou měrnou ovlivní ekonomickou rozvahu

Při navrhování stavby/stavební řízení/ Pokud u stavby došlo k pravomocnému rozhodnutí pro umístění stavby nebo k vydání územního souhlasu podle stavebního zákona před dnem nabytí účinnosti vyhlášky, posouzení technických podmínek požární ochrany staveb se provede podle dosavadní právní úpravy tj. podle vyhlášky č. 137/1998 Sb. s odkazem na normové hodnoty (kodex ČSN 73 08xx) popř. podle vyhlášky č. 26/1999 Sb.,hl.m.Prahy

Při změně stavby Při změně dokončené stavby, změně v užívání stavby nebo udržovacích pracích se postupuje v souladu s ustanovením § 31 vyhlášky podle ČSN Požární bezpečnost staveb-Změny staveb. U změny stavby skupin II a III podle této ČSN se v části stavby dotčené změnou instaluje zařízení autonomní detekce a signalizace, pokud je při navrhování pro příslušnou část stavby vyžadováno.

Při užívání stavby U stavby, jejíž užívání bylo započato přede dnem nabytí účinnosti (tzn. před ) vyhlášky, musí být podmínky požární ochrany pro užívání staveb podle § 30 vyhlášky splněny do 6 měsíců ode dne nabytí účinnosti (tzn. od ). U stavby uvedené do užívání po musí být splněny podmínky požární ochrany pro užívání staveb podle § 30 vyhlášky od data uvedení stavby do užívání.

Vyhláška na internetových stránkách Obecně o vyhlášcevyhlášce Komentář k vyhlášcevyhlášce Kdy a jak uplatnit postup podle vyhláškyvyhlášky Požáry v domácnostechdomácnostech Přenosné hasicí přístrojepřístroje Hlásiče požárupožáru Dotazy a odpovědiodpovědi

Dotazy a odpovědiodpovědi

Použití ČSN Pro podrobnější vymezení těchto podmínek lze využít hodnot a postupů stanovených českou technickou normou nebo jiným technickým dokumentem upravujícím podmínky požární ochrany staveb. AI nebo AT je oprávněn použít postup odlišný….

ZÁVĚR  Úprava norem kodexu ČSN  Dotazy a odpovědi  Semináře k vyhl.23/2008 Sb.  Informační kampaň - veřejnost

Děkuji za pozornost