Projekty POMOZTE DĚTEM Seminář pro žadatele Žluté lázně Praha 18. 11. 2015 1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
10 let dárcovské SMS aneb jak bylo a jak je individuálnímu dárcovství u nás? 7. dubna 2014.
© ABB Group September 27, 2016 | Slide 1 Spolupráce NNO a firmy Pohled dárce Magdaléna Boušková, ABB s.r.o., Workshop,
Zkušenosti města Valašské Meziříčí s rozvojovými projekty Město Valašské Meziříčí Zdeněk Studeník Praha
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Workshop dne prezentace projektu. Problematika rovných příležitostí patří mezi prioritní oblasti v politice EU. Spadá se tedy i rovnost mužů.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Příprava aplikace zákona č. 179/2006 sb. o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání do působnosti Ministerstva.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Přijímací řízení ve školním roce 2015/ ÚVOD Kde je/bylo možné získávat informace:  Návštěvy SŠ a SOU, dna otevřených dveří  Výstava EDUK ART.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Praktické zkušenosti a doporuční Praktické zkušenosti a doporuční Program Cíle 3/Ziel3 na podporu přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Svobodným.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
Plánovací část projektu Cíl projektu - vychází z řešení z prognostické části, - odpovídá na otázku, čeho má být dosaženo? - představuje slovní popis účelu.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
koncepce rodinné politiky Dipl.-Pol. Jana Maláčová
Jsou venkovské školy horší než městské?
Zdravé město J I L E M N I C E Fórum, 11. dubna 2013.
model fungování a praxe
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Přijímací řízení 2016/17.
Důležité informace pro rodiče vycházejících žáků
V. Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Seminář Evaluace poskytovatelů „Zajištění vybraných služeb sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z.
Komplexní systém hodnocení
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Opatření k jednodušší a rychlejší administraci projektů
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Vlastní hodnocení školy Vítejte na dnešní přednášce RNDr. Jiří Kuhn,
Ekonomika Finanční řízení neziskových organizací 3.
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Podpůrná opatření prvního stupně
Rozhodování 1.
Název vzdělávacího materiálu
Jednotné principy klasifikace na GJKT
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Příspěvek na konferenci
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Informace o změnách metodiky dotačního řízení Konference primární prevence rizikového chování Praha, Matouš Korbel.
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Přijímací řízení na střední školy 2016/2017
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Odhalení příčin studijních neúspěchů u studentů EF TUL a jejich řešení
Projektové řízení výstavby podle PMBOK 2. Řízení rozsahu
Centralizované rozvojové projekty 2017
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
Cyklus malého projektu
Život bez střeva , Praha.
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Seminář pro žadatele pro výzvu 082
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
Diagnostika dítěte předškolního věku
Transkript prezentace:

Projekty POMOZTE DĚTEM Seminář pro žadatele Žluté lázně Praha

2

Výtěžky sbírky 3

Včera, dnes a zítra 17. ročník18. ročník Kč Peříčkový den Změna systému grantování a další 4

Nový systém grantování Důvody pro změnu Dárce neví, komu peníze věnuje, kam peníze putují Systém grantování je těžkopádný a zdlouhavý, zmatek v ročnících Dlouhá doba mezi příjmem finančních darů a reálného financování projektu Těžce se navazují PR aktivity na fundraising s firmami a podpořenými organizacemi 5

Resumé do 17. ročníku Od 12. ročníku přijímáme průměrně 167 ročních projektů Nevelký, ale trvalý zdroj pro práci NNO v oblasti přímé práci s dětmi Finance jsou předem rozděleny do regionů Fungují regionální hodnotící komise 6

Nástroje pro dosažení změny Průběžné interní analyzování grantové politiky (statistiky, sběr zpětné vazby) Stanovení týmu odborníků z různých oborů, dvoustupňové hodnocení Interní změny v procesech grantování Změna harmonogramu Efektivnější komunikace s podpořenými organizacemi Změna formuláře projektové žádosti 7

Nový harmonogram grantování vyhlášení VVŘ na prostředky z 18. ročníku sbírky – seminář pro žadatele – ukončení příjmu žádostí Leden 2016 – regionální hodnocení – zasedání „super hodnotící komise“ – zasedání Správní rady NROS a ČT – spuštění velikonoční kampaně – Peříčkový den – přímý přenos v České televizi – ukončení 18. ročníku sbírky Červen 2016 – předávání šeků Od – – čerpání nadačního příspěvku 8

Hodnotící komise Cílem ještě lepší hodnocení, které je: profesionální, nestranné, přátelsky nastavené vůči příjemcům, objektivní Nové složení: Každá komise má v 8 regionech 5 členů. Každý hodnotí +/- 20 projektů. Složení 2 odborníci 1 zástupce NROS 1 zástupce ČT 1 zástupce z řad partnerů 9

Průběh hodnotící komise 1. kolo: formální kontrola NROS 2. kolo: hodnotí 5 hodnotitelů, z nich určují TOP10 v přesném pořadí 1-10, první 2 organizace z každého regionu získávají podporu 3. kolo: zasedání odborné hodnotící komise 5 členů odborníků na problematiku → pořadí (+ 30 rezervních) 4. kolo: odsouhlasení Správní radou NROS 10

Online zveřejnění organizací s nárokem na podporu Velikonoční kampaň – spotová, print, outdoor. Zveřejnění 50 projektů v abecedním pořadí, mající nárok na podporu, které dárci uvidí na webových stránkách pomozte dětem. Jak budou přibývat peníze do sbírky, postupně budou organizace peníze dostávat. Když se jeden projekt podaří zaplatit, nastoupí další v pořadí. Systém zviditelnění 5 +. Pro 50 potencionálně podpořených organizací školení v PR a marketingu. Šablony na web a facebook. Vše podpořeno infografikou. 11

Peříčkový den Celonárodní pouliční sbírka 1. dubna 2016 Zapojení lidí z celé ČR: – dobrovolníci – zájmové spolky – tváře ČT – podpořené organizace – organizace žádající podporu Praha – centrum ve Žlutých lázních 12

Pomoc dětem od Pomozte dětem Hledáte řešení potřeb dětí a jejich rodin řešení = hledání a nalézání za daných okolností uspokojivých odpovědí, vysvětlení a východisek. Rozhodujete se, jakou oblast z vašich mnoha činností podpoříte. Situace, na které potřebujete pro děti a jejich rodiny peníze, může být nová, nebo zcela známá. 13

Projekt Projekt je časově ohraničená a ucelená sada činností a procesů, jejímž cílem je zavedení, vytvoření nebo změna něčeho konkrétního. Projekt je třeba určitým způsobem řídit a je charakterizován typickými znaky: – Cíl - projekt musí mít jasný cíl, výsledek či užitek, tedy něco, co má realizovat, vytvořit či změnit – Čas - projekt je v čase omezený sled činností, obvykle v řádu měsíců – Jedinečnost - jedná se o neopakovatelný, unikátní sled činností, který vyžaduje specifický způsob řízení - projektové řízení. 14

situace změna zavedení vytvoření 15

Situace, na kterou potřebujete peníze 1. Definice situace 2. Analýza situace – proč, kde, kdy, jak 3. Návrh možných řešení 4. Výběr 5. Ověření funkčnosti 16

Změna, na kterou potřebujete peníze Kvalita života dítěte? Rozvojová? Strategická? Provozní? rozmrazení – změna – zamrazení 17

Vytvoření/zavedení něčeho, na co potřebujete peníze Proč je to třeba? Inspirace v Čechách? Inspirace v zahraničí? 18

Důležitost pomoci - rozhodnutí, na co jsou peníze potřeba Důležité a naléhavé Důležité a nenaléhavé Nedůležité, ale naléhavé Nedůležité a nenaléhavé 19

Projektový 3 imperativ cílnákladyčas 20

rozhodnutípřípravarealizaceuzavření 21

PROČ ? Z jakých důvodů se projekt realizuje? Jakou situaci má projekt vyřešit? Proč je třeba vynaložit prostředky a úsilí na jeho realizaci? 22

Kdo? Kdo se na realizaci projektu bude podílet (zastupitelnost)? Co bude povinností jednotlivých zúčastněných v rámci projektu? Kdy? Jaký je harmonogram projektu? Jaké jsou významné milníky v průběhu realizace projektu? Jaká je časová osa projektu? Jak? 23

Probíhá v úzkém kontaktu s NROS. 24

Kontrola výstupů – doložení výstupů – fotografie, příběhy pomoci,… Komunikace s NROS. Odevzdání závěrečné zprávy. 25

SMART – pomůcka pro navrhování cíle S - Specific – specifické, konkrétní M - Measurable – měřitelné A - Acceptable – dosažitelné/přijatelné R - Realistic/Relevant – realistické/relevantní (vzhledem ke zdrojům) T - Time Specific/Trackable – časově specifické/sledovatelné 26

Nejčastější chyby Spolehnutí na sbírku PD jako jediný zdroj financování situace Nedostatečně popsaná kritéria výstupů – měřitelnost pomoci („děti udělají pokrok“) Příliš ambiciózní cíl vzhledem k času a nákladům Nedostatečně specifikované položky v rozpočtu („nákup hraček“) 27