ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:RNDr. M. Knoblochová NÁZEV:VY_62_INOVACE_01A_06 Kontokorentní účet TEMA:Finanční matematika ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ DATUM TVORBY:
Pojmy žáci vyhledávají na internetu ve skupinách, upevňují si pojem úrok, úroková míra, doba úročení, úrokovací období. Rozhodují o stavu účtu. Diskutují o výhodách a nevýhodách kontokorentního účtu. Doplňují na tabuli výsledky elektronickým perem nebo fixou. Materiál je používán v semináři z finanční matematiky
ucty/abeceda-beznych-uctu/co-je-to-bezny- ucet/ ucty/abeceda-beznych-uctu/co-je-to-bezny- ucet/
Na účtu k je částka ,10 změny v květnu 5.5.příjem Kč 12.5.výdaj 4 250Kč 24.5.výdaj Kč 28.5příjem 9 300Kč
Na účtu k je částka ,10 změny v květnu Úroková míra 0,9% 5.5.příjem Kč 12.5.výdaj 4 250Kč 24.5.výdaj Kč 28.5příjem 9 300Kč
Na účtu k je částka ,10 změny v květnu Úroková míra 0,9%, 15Kč za vedení účtu za měsíc 5.5.příjem Kč 12.5.výdaj 4 250Kč 24.5.výdaj Kč 28.5příjem 9 300Kč
Na účtu k je částka ,10 změny v květnu Úroková míra 0,9%, 15Kč za vedení účtu za měsíc, výběr z účtu 10Kč 5.5.příjem Kč 12.5.výdaj 4 250Kč 24.5.výdaj Kč 28.5příjem 9 300Kč
Na účtu k je částka ,10 změny v květnu Úroková míra 0,9%, 15Kč za vedení účtu za měsíc, výběr z účtu 10Kč, 30E/ příjem Kč 12.5.výdaj 4 250Kč 24.5.výdaj Kč 28.5příjem 9 300Kč
Na účtu k je částka ,10 změny v květnu Úroková míra 0,9%, 15Kč za vedení účtu za měsíc, výběr z účtu 10Kč, 30E/360, daň z úroku 15% 5.5.příjem Kč 12.5.výdaj 4 250Kč 24.5.výdaj Kč 28.5příjem 9 300Kč
Na účtu k je částka ,10 změny v květnu Úroková míra 0,9%, 15Kč za vedení účtu za měsíc, výběr z účtu 10Kč, 30E/360, daň z úroku 15% Určete zůstatek na konci května 5.5.příjem Kč 12.5.výdaj 4 250Kč 24.5.výdaj Kč 28.5.příjem 9 300Kč
DatumPříjem-výdajStav účtuPočet dníÚrok
DatumPříjem-výdajStav účtuPočet dníÚrok
DatumPříjem-výdajStav účtuPočet dníÚrok ,
DatumPříjem-výdajStav účtuPočet dníÚrok ,
DatumPříjem-výdajStav účtuPočet dníÚrok ,
DatumPříjem-výdajStav účtuPočet dníÚrok , ,
DatumPříjem-výdajStav účtuPočet dníÚrok , ,
DatumPříjem-výdajStav účtuPočet dníÚrok , , ,
DatumPříjem-výdajStav účtuPočet dníÚrok , , ,
DatumPříjem-výdajStav účtuPočet dníÚrok , , ,
DatumPříjem-výdajStav účtuPočet dníÚrok , , , ,
DatumPříjem-výdajStav účtuPočet dníÚrok , , , ,
DatumPříjem-výdajStav účtuPočet dníÚrok , , , ,
DatumPříjem-výdajStav účtuPočet dníÚrok , , , , ,
DatumPříjem-výdajStav účtuPočet dníÚrok , , , , ,
DatumPříjem-výdajStav účtuPočet dníÚrok ,10 5 1, , , , ,
DatumPříjem-výdajStav účtuPočet dníÚrok ,10 5 1, ,10 7 3, , , ,
DatumPříjem-výdajStav účtuPočet dníÚrok ,10 5 1, ,10 7 3, ,1012 4, , ,
DatumPříjem-výdajStav účtuPočet dníÚrok ,10 5 1, ,10 7 3, ,1012 4, ,10 4 0, ,
DatumPříjem-výdajStav účtuPočet dníÚrok ,10 5 1, ,10 7 3, ,1012 4, ,10 4 0, ,10 2 0,
DatumPříjem-výdajStav účtuPočet dníÚrok ,10 5 1, ,10 7 3, ,1012 4, ,10 4 0, ,10 2 0, ,11
K = ,10
K = , ,11
poplatky
K = , ,11 poplatky: vedení účtu 15,-
K = , ,11 – 15,0 poplatky: vedení účtu 15,-
K = , ,11 – 15,0 poplatky: vedení účtu 15,- výběr z účtu 10,-
K = , ,11 – 15, ,0 poplatky: vedení účtu 15,- výběr z účtu 10,-
K = , ,11 – 15, ,0 = ,21 poplatky: vedení účtu 15,- výběr z účtu 10,-
Kontokorentní úvěr
Kreditní zůstatek
Kontokorentní úvěr Kreditní zůstatek-kreditní úrok
Kontokorentní úvěr Kreditní zůstatek-kreditní úrok-kreditní úroková míra
Kontokorentní úvěr Kreditní zůstatek-kreditní úrok-kreditní úroková míra Debetní zůstatek
Kontokorentní úvěr Kreditní zůstatek-kreditní úrok-kreditní úroková míra Debetní zůstatek-debetní úrok
Kontokorentní úvěr Kreditní zůstatek-kreditní úrok-kreditní úroková míra Debetní zůstatek-debetní úrok-debetní úroková míra
Kontokorentní úvěr Kreditní zůstatek-kreditní úrok-kreditní úroková míra Debetní zůstatek-debetní úrok-debetní úroková míra Úvěrový rámec
Kontokorentní úvěr Kreditní zůstatek-kreditní úrok-kreditní úroková míra Debetní zůstatek-debetní úrok-debetní úroková míra Úvěrový rámec – maximální debetní zůstatek
Kontokorentní úvěr Kreditní zůstatek-kreditní úrok-kreditní úroková míra Debetní zůstatek-debetní úrok-debetní úroková míra Úvěrový rámec – maximální debetní zůstatek Lze krátkodobě překročit
Kontokorentní úvěr Kreditní zůstatek-kreditní úrok-kreditní úroková míra Debetní zůstatek-debetní úrok-debetní úroková míra Úvěrový rámec – maximální debetní zůstatek Lze krátkodobě překročit-vyšší úroková míra
Klient si otevřel dne kontokorentní účet a uložil na něj ihned Kč. Úvěrový rámec byl sjednán na dobu jednoho roku ve výši Kč. Při uzavření smlouvy zaplatil jednorázový poplatek 1% z úvěrového rámce.Kreditní i debetní úrok banka vypočítává vždy na konci kalendářního měsíce. Kreditní úroková míra je 1,2%, debetní úroková míra 13,6%. Debetní úrok se počítá pouze z čerpané části úvěrového rámce a jen za ty dny, po které je čerpán. Pokud klient překročí dohodnutý úvěrový rámec, je pro částky překračující tento rámec stanovena úroková míra 26%.Poplatky za vedení účtu a transakce 85Kč. Určete zůstatek k
DatumPříjem-výdej
DatumPříjem-výdejStav účtuPočet dníÚkok.míraÚrok
DatumPříjem-výdejStav účtuPočet dníÚkok.míraÚrok
DatumPříjem-výdejStav účtuPočet dníÚkok.míraÚrok
DatumPříjem-výdejStav účtuPočet dníÚkok.míraÚrok
DatumPříjem-výdejStav účtuPočet dníÚkok.míraÚrok ,2% ,2% ,2%
DatumPříjem-výdejStav účtuPočet dníÚkok.míraÚrok ,2% ,6% ,6% ,2% ,2%
DatumPříjem-výdejStav účtuPočet dníÚkok.míraÚrok ,2% ,6% ,6% 26% ,6% ,2% ,6% 26% ,2%
DatumPříjem-výdejStav účtuPočet dníÚkok.míraÚrok ,2%+2, ,6% - 7, ,6% 26% -39,67 -5, ,6%-51, ,2%+5, ,6% 26% -52,89 -50, ,2%+0, ,61
K= 150 – 198,61 – 85 = -133,61
BĚŽNÝ ÚČETKONTOKORENTNÍ ÚČET
BĚŽNÝ ÚČETKONTOKORENTNÍ ÚČET K BÚ +bezhotovostní platební styk +platební karta debetní +bankomat +přímé bankovnictví --nízká úroková míra +bezhotovostní platební styk +platební karta kreditní +bankomat +přímé bankovnictví +úvěr do výše limitu --nízká úroková míra
ODVÁRKO, Oldřich. Úlohy z finanční matematiky pro střední školy. Praha: Prometheus, 2005, ISBN – se svolením autora RADOVÁ, Jarmila; DVOŘÁK, Petr; MÁLEK, Jiří. Finanční matematika pro každého 7. aktualizované vydání. Praha: Grada, 2009, ISBN Archiv autora
Materiál je určený pro interaktivní výuku