Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, 695 03 Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/34.0412 Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.17 Ročník2. ročník.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HMOTNÁ ODPOVĚDNOST PRACOVNÍKŮ HMOTNÁ ODPOVĚDNOST - jde o odpovědnost za schodek na svěřených hodnotách, které je zaměstnanec povinen vyúčtovat - schodek.
Advertisements

Způsoby vedení evidence podnikatelské činnosti I.
Inventura majetku a závazků Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marcela Vlachová. Dostupné z Metodického portálu
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E18.15 Ročníktřetí.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.08 Ročník2. ročník.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_Úč24.17 RočníkDruhý.
1)Materiál – ú.s.11 2) Zásoby vytvořené vlastní činností – ú.s.12 Nedokončená výroba Polotovary Hotové výrobky Zvířata 3) Zboží – ú.s.13 Druhy zásob.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.15 Ročník2. ročník.
Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Eva Zmeškalová Název šablonyVY_32_INOVACE UCE Název DUMuUCE S Stupeň a typ.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Deník příjmů a výdajů Průběžné položky. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_256_TÉMA_ Rozdělení nákladů Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_Úč24.09 RočníkDruhý.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Finanční stránka podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO28 Název.
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů) Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 13. prosince 2012 Ing. Michaela Stříbrná.
Soukromá hotelová škola Bukaschool s. r. o. Most Kmochova 1823, Most DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.02 Ročník2. ročník.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E30.03 Ročník3. ročník.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_242_TÉMA_ Doklady a evidence Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO32 Název.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Eva Zmeškalová Název šablonyVY_32_INOVACE UCE Název DUMuUCE S Stupeň a typ.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E30.01 Ročník3. ročník.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.11 Ročník1. ročník.
Vnitřní předpisy účetní jednotky Porada odboru veřejné správy, dozoru a kontroly Ing. Tomáš Sluka Ministerstvo financí odbor Regulace a metodika účetnictví.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO38 Název školy: Střední průmyslová.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
Autor: Ing. Sikorová Renata
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VYS_32_INOVACE_488_Hodnota pH. NÁZEV ŠKOLY
nevýdělečné organizace (ČÚS a vyhláška 504/2002 Sb.)
Číselné množiny - přehled
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Zabezpečení personálu a infrastruktury logistiky
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Účetnictví – význam informací
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
VY_62_INOVACE_ – Monetární politika Autor Ing. Hana Sůvová
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Výkazy ve finančním řízení II.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Písemné dělení jednociferným dělitelem
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Charakteristika daňové evidence
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_DANĚ.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Inventura majetku a závazků
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů) Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 12. prosince 2018 Ing. Michaela.
Družstvo CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Podvojné účetnictví VY_32_INOVACE_44_878
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Transkript prezentace:

Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.17 Ročník2. ročník učebního oboru kuchař-číšník Tematická oblast a předmět Činnosti a majetek podniku veřejného stravování Ekonomika Název učebního materiáluInventarizace majetku a závazků AutorIng. Hana Chládková Datum vytvoření Anotace Učební materiál je určen pro žáky učebního oboru kuchař- číšník. Prezentace slouží k výkladu učiva o inventarizaci majetku a závazků. Zároveň obsahuje řešené úlohy k pro- věření získaných znalostí. Prezentace obsahuje 12 snímků.

OBSAH: 1.Význam a úkol inventarizace 2.Členění inventarizace 3.Fáze inventarizace 4.Inventura 5.Inventarizační rozdíly 6.Zjištění příčin a vypořádání inventarizačních rozdílů 7.Řešené úlohy 8.Zdroje Inventarizace majetku a závazků

1. Význam a úkol inventarizace VÝZNAM INVENTARIZACE Inventarizace je činnost, kterou se prověřuje hospodaření s majetkem podniku veřejného stravování. VÝZNAM INVENTARIZACE Inventarizace je činnost, kterou se prověřuje hospodaření s majetkem podniku veřejného stravování. ÚKOL INVENTARIZACE Porovnat skutečný stav majetku a závazků se stavem účetním. ÚKOL INVENTARIZACE Porovnat skutečný stav majetku a závazků se stavem účetním.

2. Členění inventarizace Z hlediska rozsahu ÚPLNÁ Zahrnuje veškerý majetek podniku a závazky. ÚPLNÁ Zahrnuje veškerý majetek podniku a závazky. DÍLČÍ Provádí se jen u některého majetku a závazků. DÍLČÍ Provádí se jen u některého majetku a závazků.

Členění inventarizace Z hlediska času ŘÁDNÁ Provádí se ve stanovených termínech. ŘÁDNÁ Provádí se ve stanovených termínech. MIMOŘÁDNÁ Provádí se v mimořádných případech. MIMOŘÁDNÁ Provádí se v mimořádných případech. Periodická  za určité období (měsíc, rok) u všech složek majetku a závazků. Periodická  za určité období (měsíc, rok) u všech složek majetku a závazků. Průběžná  ke kterémukoliv dni v roce, u některých složek majetku. Průběžná  ke kterémukoliv dni v roce, u některých složek majetku.

3. Fáze inventarizace INVENTURA ZJIŠTĚNÍ INVENTARIZAČNÍCH ROZDÍLŮ VYPOŘÁDÁNÍ INVENTARIZAČNÍCH ROZDÍLŮ

4. Inventura Fyzická Dokladová  Zjišťuje skutečný stav majetku vážením, mě- řením, počítáním, je časově náročná.  Zjišťuje, zda ocenění majetku odpovídá sku- tečnosti.  Zjišťuje skutečný stav majetku vážením, mě- řením, počítáním, je časově náročná.  Zjišťuje, zda ocenění majetku odpovídá sku- tečnosti.  Provádí se u majetku, kde nelze provést in- venturu fyzickou.  Skutečný stav majetku a závazků se zjišťuje pouze podle dokladů.  Provádí se u majetku, kde nelze provést in- venturu fyzickou.  Skutečný stav majetku a závazků se zjišťuje pouze podle dokladů.

5. Inventarizační rozdíly Přebytek Manko Skutečný stav majetku a závazků je vyšší než stav účetní. Skutečný stav majetku a závazků je nižší než stav účetní.

6. Zjištění příčin a vypořádání inventarizačních rozdílů Zjištění příčin rozdílů  Přirozené úbytky (nezaviněné manko).  Škody a ztráty (zaviněné manko). Zjištění příčin rozdílů  Přirozené úbytky (nezaviněné manko).  Škody a ztráty (zaviněné manko). Návrh na vypořádání rozdílů  Za rozdíly je odpovědná osoba, která podepsala hmotnou odpo- vědnost.  Za celý průběh inventarizace je odpovědný vedoucí. Návrh na vypořádání rozdílů  Za rozdíly je odpovědná osoba, která podepsala hmotnou odpo- vědnost.  Za celý průběh inventarizace je odpovědný vedoucí. O každé inventarizaci se vede zápis, který obsahuje:  průběh inventarizace,  zjištěné inventarizační rozdíly,  návrh na vypořádání inventarizačních rozdílů,  podpisy všech členů inventarizační komise. O každé inventarizaci se vede zápis, který obsahuje:  průběh inventarizace,  zjištěné inventarizační rozdíly,  návrh na vypořádání inventarizačních rozdílů,  podpisy všech členů inventarizační komise.

Hodnocení a odměňování pracovníků 1.Úkol inventarizace. Porovnat skutečný stav majetku a závazků se stavem účetním. 2.Členění inventarizace z hlediska rozsahu. Úplná – zahrnuje veškerý majetek a závazky, dílčí – provádí se jen u některé- ho majetku a závazků. 3.Členění inventarizace z hlediska času. Řádná – provádí se ve stanovených termínech (periodická, průběžná), mimo- řádná – provádí v mimořádných případech. 4.Fáze inventarizace. Inventura, zjištění inventarizačních rozdílů, vypořádání inventarizačních roz- dílů. 7. Řešené úlohy

5.Druhy inventury. Fyzická – skutečný stav majetku se zjišťuje vážením, měřením, přepočítáním, dokladová – skutečný stav majetku se zjišťuje dle dokladů. 6.Inventarizační rozdíly. Přebytek – skutečný stav majetku a závazků je vyšší než účetní, manko – sku- tečný stav majetku a závazků je nižší než stav účetní. 7.Zjištění příčin inventarizačních rozdílů. Přirozené úbytky – nezaviněné manko, škody a ztráty – zaviněné manko. 8.Vypořádání inventarizačních rozdílů. Za inventarizační rozdíly je zodpovědná osoba, která podepsala dohodu o hmotné odpovědnosti.

Hodnocení a odměňování pracovníků 8. Zdroje Texty jsou tvorbou autora. MACH, Josef. Ekonomika pro střední odborná učiliště obor kuchař-číšník II. díl. 1. vyd. Praha: Fortuna, ISBN