Návrh opatření ke zlepšení pozice firmy na trhu
Cíl práce stanovit postavení firmy IMPRESS Znojmo, a.s. na trhu zjistit postavení plechovky mezi ostatními obaly vypozorovat tendence ve vývoji plechovek
Charakteristika firmy výroba plechových obalů pro potravinářský a chemický průmysl jeden z největších průmyslových podniků ve znojemském regionu produkce okolo 200 mil. kusů plechovek ročně, 220 zaměstnanců
Charakteristika firmy Analýza zákazníků odběratelé jsou velké potravinářské firmy, menší konzervárny a masozávody Analýza konkurentů Obaly CZ, a.s. Hradec Králové Impress, a.s. (dříve Obal Rozkoš)
Charakteristika firmy Finanční situace firmy rok mil. Kč obrat 72 mil. Kč zisk před zdaněním (při počtu 220 zaměstnanců) 60 mil. Kč investice do nákupu strojního zařízení
Teoretická příprava Marketingový výzkum jako prostředek k dosažení cíle výběr respondentů sběr dat interní a externí zdroje dat forma dotazování
Teoretická příprava metody výzkumu (předběžná a popisná) sběr informací druh dotazníků konstrukce dotazníků pro odběratele: 1) 1) vztažená k charakteristice respondentů 2) 2) otázky se týkají plechovek konstrukce dotazníků pro dodavatele 1) 1) otázka slouží k ucelení informací o jednotlivých dodavatelích volba metody, kterou budou respondenti kontaktováni
Realizace výzkumu a jeho vyhodnocení Dotazník pro odběratele Získané informace: struktura dotazovaných firem – 46% konzervárenský průmysl, 17% masný průmysl zpracovávané potraviny – 27% maso, 22% zelenina způsob balení – 32% sterilizace do plechu, 30% sterilizace do skla nedostatky plechovek – 50% bez připomínek (otevíraní, koroze, deformace)
Realizace výzkumu a jeho vyhodnocení Dotazník pro dodavatele Získané informace: vzhled plechovky – 80% potisk plechovky,20% tištěné etikety produkce výrobců – 30% export, 70% tuzemsko dodávka obalů – 80% potravinářský průmysl, 20% chemický průmysl
Analýza výsledků výzkumu, návrhy a doporučení Postavení firmy IMPRESS Znojmo, a.s. na trhu
Analýza výsledků výzkumu, návrhy a doporučení Postavení plechovky mezi ostatními obaly v potravinářském průmyslu
Analýza výsledků výzkumu, návrhy a doporučení Tendence ve vývoji plechovek největší konkurent – hliníkové misky, ekologicky závadnější obal avšak levnější rozšíření EASY OPEN zvyšování kvality a trvanlivosti – cena a prodloužení doby rozkladu rozšíření sortimentu potravin balených do plechovek