Co to je, když se řekne „FRANCHISING“? Petra Dillingerová SŠ KNIH, o.p.s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_05.
Advertisements

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
PODNIKÁNÍ VY_32_INOVACE_POD_20. Obsah Základní pojmy Právní úprava Podnikání podle živnostenského zákona Obchodní společnosti Družstva Státní podnik Neziskové.
Družstvo, státní podnik, konsorcium. Obsah výkladu 1.Družstvo 2.Státní podnik 3.Otázky a úkoly.
Seminář 4. – hotel Podlesí DAŇOVÝ SYSTÉM ČR Ing. Irena Kemény Inovativní pedagogické metody v odborném vzdělávání CZ.1.07/1.3.12/
{ Franchise Meeting Point Co je to FRANCHISING? Jméno: Miklíková Eva Datum vystoupení: není známo Střední škola KNIH, o.p.s.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Styly řízení v hotelnictví Ročník / obor studia:IV.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Petra Kábrtová Máchová Název materiálu:
Lidská společnost digitálního věku
Anotace: Prezentace je určena pro žáky 9. ročníku, slouží k výkladu učiva Který druh bydlení je nejlepší a jeho výhody a nevýhody Období: září – prosinec.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
MIKROEKONOMIKA TYPOLOGIE PODNIKŮ II. Podniky podle sektorů a hospodářských odvětví.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Malé a střední podnikání
EU_62_B_sada 1_06_M_Příkaz k úhradě_Poliačíková
FRENCHISING.
Základní kapitál Základní kapitál je peněžní vyjádření souhrnu
Název vzdělávacího materiálu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Mezinárodní hotelnictví
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
MIKROEKONOMIKA Podnik, jeho cíle a funkce.
Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady  15
Název vzdělávacího materiálu
Vytápění Teplovodní otopné soustavy samotížné
Ekonomika– národní hospodářství
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Ing. Veronika Doňarová – SOŠ a SOU Čakovice
SOFTWARE OSOBNÍHO POČÍTAČE
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Procvičení vzorců a funkcí v rámci jednoho i více listů
Digitální učební materiál
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Právo sociálního zabezpečení
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Myšlenková mapa Zařízení prodejny.
Právo sociálního zabezpečení
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Cukrářské technologie – pevná těsta a linecké těsto třené
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Úvod do regionu Ing. Vlastimil Veselý.
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
OBCHODNÍ PRÁVO Občanská nauka 1. M
PRACOVNÍ PRÁVO Občanská nauka 1. M.
ZLEPŠENÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA EOA
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Celkový základ daně.
Transkript prezentace:

Co to je, když se řekne „FRANCHISING“? Petra Dillingerová SŠ KNIH, o.p.s

Obsah prezentace: Obecná definice slova „franchising“ Kdo je franchisor a franchisant Výhody a nevýhody franchisového podnikání Zdroje Otázky

Definice franchisingu FRANCHISING - odbytový systém, jehož prostřednictvím se uvádí na trh zboží, služby nebo technologie. Opírá se o úzkou a nepřetržitou spolupráci a dělbu práce právně a finančně samostatných a nezávislých podnikatelů - franchisora a franchisanta (vizEvropský kodex etiky franchisingu)

FRANCHISOR- podnikatel, poskytuje začínajícím podnikatelům(franchisantům) v praxi ověřený podnikatelský koncept a soubor služeb pro fungování podniku FRANCHISANT- příjemce franchisy (licence) o právu provozovat podnik vlastním jménem na vlastní účet platí franchisorovi franchisový poplatek podmínky spolupráce franchisora a franchisanta a jejich práva a povinnosti obsahuje franchisová smlouva

Franchisový způsob podnikání si klade za cíl prodat ověřený podnikatelský koncept co nejvíce podnikatelům Zaměřeno na malou a střední formu podnikání Oblast služeb, obchodu a gastronomie

Výhody franchisingu FRANCHISOR- jednou vymyšlený podnikatelský koncept prodá x krát - vyšší uplatnění na trhu díky rozšiřování řetězce - rozdělení vstupního kapitálu mezi franchisanty FRANCHISANT- možnost uplatnění jako samostatný podnikatel - využití jména a značky franchisové společnosti - podpora od franchisora a snížení rizika neúspěchu Uplatnění malých podnikatelů a šíření poboček franchisových společností do menších měst

Nevýhody franchisingu FRANCHISOR- velké množství času a úsilí před začátkem podnikání - franchisant se může stát po určité době konkurentem - velmi důsledné vybírání franchisantů FRANCHISANT - závislost na franchisorovi - podřízenost franchisorovi

Zdroje Poznámky dělané během prezentace na Franchise Meeting Point Webové stránky Informační materiál k veletrhu Franchise Meeting Point

Otázky Jak funguje franchisové podnikání? Kdo je franchisor? Kdo je franchisant? Pro koho je franchisové podnikání vhodné? Jaké jsou výhody pro franchisora? Jaké jsou výhody pro franchisanta?