Bezpečnost v chemických areálech. Legislativa EU Směrnice Rady 89/391/EHS - o zavádění opatření pro zlepšení bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, doplněno.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Environmentální profil společnosti Czasch spol. s r.o.
Advertisements

Obecné požadavky na výstavbu
Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Integrovaný systém řízení (ISŘ)
Presentation Title.
Dokumentace k zajištění BOZP
HISTORICKÝ VÝVOJ 1900 Výrobková normalizace, vojenský průmysl
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Péče a pracovní vztahy Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
AU UK - školení zaměstnanců z BOZP
Změny požadavků podle nové normy
SVAZ PRŮMYSLU A DOPRAVY ČR AKTIVNÍ MOTIVACE ŽÁKŮ ZŠ = JISTOTA PRO BUDOUCNOST ŘEMESEL OLOMOUC
Svaz průmyslu a dopravy ČR - zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty a dopravy ČR Svaz průmyslu.
Technická normalizace v České republice 1.Tvorba českých technických norem 2.Mezinárodní spolupráce 3.Postavení českých technických norem.
Udržitelná energetika 3 Czech BCSD Praha, Ing. Vladimír Vlk, energetický poradce.
VÝKON STÁTNÍHO POŽÁRNÍHO DOZORU
Organizační členění ÚO
E M A S - Systém environmentálního řízení a auditu Zavádění EMAS na MŽP Porada OVSS
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
Valná hromada ČESKÁ SPOLEČNOST AKTUÁRŮ.
Marketingové prostředí
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Zajištění bezpečnosti potravin v České republice
BEZPEČNOST A OCHRANA ZDRAVÍ PŘI PRÁCI
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
Integrovaná prevence a omezování znečištění (IPPC) v České republice
Zkušenosti ze zavedení systému řízení bezpečnosti informací ve shodě s ISO a ISO na Ministerstvu zdravotnictví ČR Ing. Fares Shima Ing. Fares.
AutoSAP v období AutoSAP v období Co se nám podařilo 2.Kde je nutné pokračovat, zintenzivnit aktivity 3.Priority AutoSAP předpokládané.
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
1 Krizové řízení Seminář. Správa státních hmotných rezerv ústředním orgánem státní správy v oblastech hospodářských opatření pro krizové stavy a státních.
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
1 Opatření 4.1 JPD3 Zvýšení adaptability zaměstnavatelů a zaměstnanců na změny ekonomických a technologických podmínek jako podpora konkurenceschopnosti.
Koncepce environmentální bezpečnosti a snižování rizika katastrof
Přístup k řešení bezpečnosti IT Nemochovský František ISSS Hradec Králové, dubna 2005.
STÁTNÍ INFORMAČNÍ POLITIKA E-Government a elektronický podpis Ing. Karel Březina ministr a předseda Rady vlády pro státní informační politiku.
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
Integrovaná prevence 26. dubna Osnova přednášky úvodní poznámky cíl integrovaného rozhodování principy základní pojmy právní úprava integrované.
Dokumentace k zajištění BOZP
PÉČE O PRACOVNÍKY.
Administrativní nástroje, integrovaná prevence, sankční nástroje 11. března 2009.
Hodnocení kvality a bezpečí zdravotních služeb
Název opory – Řízení BOZP, instituce BOZP, jejich místo, úloha a pravomoci Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
ŽIVELNÍ POHROMY A PROVOZNÍ HAVÁRIE Název opory – Direktivy SEVESO, zákon o prevenci závažných havárií a jejich význam Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Proces akreditace a certifikace systémů managementu a produktů.
Roční souhrnná zpráva o výsledcích kontrolních akcí provedených inspekcí práce za rok 2012 Mgr. Ing. Rudolf Hahn generální inspektor.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
Národní politika BOZP a příprava Národního akčního programu BOZP pro období konference Společně bezpečně v EU – Partnerství v prevenci rizik.
Globální akční plán WHO pro zdraví pracovníků na období Pavel Urban Státní zdravotní ústav WHO spolupracující centrum pro pracovní lékařství.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
SIKP – Státní informační a komunikační politika Prezentace – aplikace vybraných zákonů ve společnosti NeXA, s.r.o. Eva Štíbrová Zdeňka Strousková Radka.
JUDr. Ing. Robert Szurman ředitel odboru předseda Rady kvality ČR 8. Národní konference kvality ve veřejné správě, Praha Národní konference.
Skupina UNIPETROL Člen skupiny PKN Orlen Martin Růžička Úsek výzkumu a vývoje.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
CS ES SS GS Cíle společnosti KOITO CZECH pro rok Navýšení ziskovosti, Nové zakázky Nové zakázky & Splnění střednědobého obchodního plánu zavedením.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Správa sociálního zabezpečení
Interní předpisy hotelu
Politika bezpečnosti a ochrany zdraví při práci Mohelnice
Jednou nohou v Bruselu – Česko a normalizace prevence kriminality
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Ústí nad Labem 4/2008 Ing. Jaromír Vachta
Sociální politika Předmět, metoda a prameny právní úpravy SZ
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Svaz měst a obcí ČR Základní informace o činnosti
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
“Investiční a údržbářské práce na čerpacích stanicích “
Příprava občanů k obraně státu …
Transkript prezentace:

Bezpečnost v chemických areálech

Legislativa EU Směrnice Rady 89/391/EHS - o zavádění opatření pro zlepšení bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, doplněno viz. směrnice 91/383/EHS, změněná nařízením (ES) č. 1882/2003 a směrnicí 2007/30/ES91/383/EHS(ES) č. 1882/ /30/ES Směrnice 1999/92/ES - o minimálních bezpečnostních a zdravotních požadavcích na ochranu pracovníků pracujících v prostředí s nebezpečím výbuchu, patnáctá samostatná směrnice ve smyslu článku 16(1) směrnice 89/391/EHS ve znění směrnice 2007/30/ES89/391/EHS2007/30/ES Směrnice Rady 98/24/ES - o bezpečnosti a ochraně zdraví zaměstnanců před riziky spojenými s chemickými činiteli používanými při práci, čtrnáctá samostatná směrnice ve smyslu článku 16(1) směrnice 89/391/EHS ve znění směrnice 2007/30/ES. Provedení směrnice viz. "Ostatní dokumenty v EU k BOZP" - "Bezpečnost pracovníků".89/391/EHS2007/30/ES Směrnice Rady 89/656/EHS - o minimálních požadavcích na bezpečnost a ochranu zdraví pro používání osobních ochranných prostředků zaměstnanci při práci, třetí samostatná směrnice ve smyslu článku 16(1) směrnice 89/391/EHS ve znění směrnice 2007/30/ES89/391/EHS 2007/30/ES Směrnice 2001/45/ES - pozměňující směrnici 89/655/EHS o minimálních bezpečnostních a zdravotních požadavků na pracovní zařízení, druhá samostatná směrnice ve smyslu článku 16 směrnice 89/391/EHS ve znění směrnice 2007/30/ES 89/391/EHS2007/30/ES Směrnice 89/686/EHS - o sbližování zákonů týkajících se osobních ochranných prostředků, změněno směrnicemi 93/68/EHS, 93/95/EHS a 96/58/ES 93/68/EHS93/95/EHS96/58/ES Směrnice Rady 96/82/ES SEVESO II, směrnice řešící prevence závažné havárie doplněná směrnicí Rady 2003/105/ECady 2003/105/EC

Implementace legislativou v ČR Směrnice Rady 89/391/EHS - o zavádění opatření pro zlepšení bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, Směrnice 1999/92/ES - o minimálních bezpečnostních a zdravotních požadavcích na ochranu pracovníků pracujících v prostředí s nebezpečím výbuchu Směrnice Rady 98/24/ES - o bezpečnosti a ochraně zdraví zaměstnanců před riziky spojenými s chemickými činiteli Směrnice Rady 89/656/EHS - o minimálních požadavcích na bezpečnost a ochranu zdraví pro používání osobních ochranných prostředků Směrnice 2001/45/ES - pozměňující směrnici 89/655/EHS o minimálních bezpečnostních a zdravotních požadavků na pracovní zařízení Směrnice 89/686/EHS - o sbližování zákonů týkajících se osobních ochranných prostředků, změněno směrnicemi Směrnice Rady 96/82/ES SEVESO II, směrnice řešící prevence závažné havárie ZP č.262/2006 Sb. ve znění Z č.362/2007 Sb., zákon č.309/2006 Sb.NV č. 361/2007 Sb. NV č.592/2006 Sb.č.262/2006 Sb.č.362/2007 Sb.,č. 361/2007 Sb.č.592/2006 Sb. zákon č.309/2006 Sb. NV. č.406/2004 Sb.č.309/2006 Sbč.406/2004 Sb. zákon č.309/2006 Sb. NV č. 361/2007 Sb.č.309/2006 Sbč. 361/2007 Sb. ZP č.262/2006 Sb. ve znění 362/2007Sb. NV č.148/2006 Sb. a NV č.495/2001 Sb.č.262/2006 Sb.362/2007Sb.č.148/2006 Sb.č.495/2001 Sb. NV č.362/2005 Sb.č.362/2005 Sb. zákon č. 22/1997 Sb. ve znění pozdějších předpisů NVč.21/2003 Sb.č. 22/1997 Sbč.21/2003 Sb. Zákon č. 59/2006Sb.

Úloha SPD ČR Svaz průmyslu a dopravy ČR je dobrovolná organizace sdružující zaměstnavatele a podnikatele v České republice z oblasti průmyslu a dopravy. Svaz průmyslu a dopravy České republiky je nestátní organizací nezávislou na vládě, politických stranách a odborech. Je členem: IOEIOE - International Organization of Employers BUSINESSEUROPE BUSINESSEUROPE - Confederation of European Business BIACBIAC - Business and Industry Advisory Committee to OECD V rámci SPD ČR pracuje Komise BOZP Sdružuje 29 odvětvových svazů a ve spolupráci s nimi zastupuje 1423 firem a společností Členem SPD ČR je Svaz chemického průmyslu ČR, který zastupuje 86 firem a společností

Úloha SCHP Sdružuje organizace z oblasti chemického, gumárenského a farmaceutického průmyslu ČR. V roce 1994 byl v rámci Svazu chemického průmyslu založen další svaz, a sice Asociace výrobců nátěrových hmot ČR, a v roce 1997 vstoupila jako přidružený člen Česká asociace výrobců technických plynů a v roce 1998 byla ustanovena Sekce chemických obchodníků a distributorů a je členem FECC. Činnost SCHP ČR zaměřena především dvěma směry: aktivní podporu podnikatelských zájmů členských společností v České republice, podporu a zapojování českého chemického průmyslu do evropského a světového hospodářského systému, zastupování společností při jednání se správními úřady a na přenos veškerých dostupných ekonomických, legislativních a technických informací svým členským organizacím. zastupování členských společností při řešení zaměstnaneckých, sociálních a mzdových otázek a otázek bezpečnosti práce, při kolektivním vyjednávání s odborovými svazy a při jednání s orgány státní správy. SCHP ČR spolupracuje v rámci České republiky se Svazem průmyslu a dopravy, jehož je členem a s dalšími organizacemi, sdružujícími společnosti různých oborů chemické výroby, jako jsou Svaz zpracovatelů plastů, Česká asociace farmaceutických firem, Česká asociace petrolejářského průmyslu a obchodu a Česká asociace výrobců mýdel a detergentů.

Úloha velkých chemických firem a korporací Správa chemických areálů a zajištění dodržení legislativních podmínek v oblastech HSE Úzká spolupráce s regiony v oblasti prevence závažných havárií a řešení mimořádných událostí v oblastech HSE včetně úniků do životního prostředí. Vytvářením jednotných pravidel v rámci areálů, jejich implementací a kontrolou zvyšovat úroveň BOZP u svých dodavatelů a kontraktorů. Tímto způsobem ovlivňovat a trvale zvyšovat úroveň bezpečnosti v rámci regionu. Formou podmínek stanovených prostřednictvím výběrových řízení a obchodními smlouvami stanovit požadavky na bezpečnost, které musí být v rámci areálu standardně dodržovány. Za tímto účelem zajistit bezplatné poradenství. Vytvářet areálové výbory pro bezpečnost a jejich prostřednictvím zajišťovat oboustranný tok informací v oblasti bezpečnosti, spolupracovat se zástupci státní správy a se státním dozorem. V oblasti bezpečnosti efektivně spolupracovat se zástupci zaměstnanců.

Co považujeme za bezpečnost „Bezpečnost nelze zúženě vnímat pouze jako bezpečnost při práci, ale jako integrovaný systém legislativních povinností zahrnující:  bezpečnost práce  bezpečnost technických zařízení  požární ochranu  havarijní prevenci  ochranu pracovního a životního prostředí  ochranu majetku a teritoria  krizové řízení a risk management

Oblasti zájmu řízení bezpečnosti Člověk  Výběr, příprava na výkon práce, doškolování, ověřování znalostí  Kontrola výkonu práce, dodržování podmínek bezpečné práce  Motivace zaměstnance k bezchybné činnost, bezpečné práci, sebekontrole a spolupráci s pracovním kolektivem Technika  Projektování  Výstavba, příprava k provozu, testování a zkoušky, uvedení do provozu  Provozování, standardní a zvláštní režimy provozu, příprava na řešení mimořádných událostí, udržování zařízení, dodržování standardů  Ukončení provozu  Demontáž a likvidace zařízení Organizace  Interní legislativa a dokumentace  Systém vyhledávání a eliminace rizik  Zavedení, udržování a zlepšování systému řízení bezpečnosti včetně zvládnutí mimořádných událostí

Základní prvky řízení bezpečnosti Politika Plánování Zavedení a provoz Zavedení a provoz Kontrola a nápravná opatření Kontrola a nápravná opatření Přezkoumání vedením Přezkoumání vedením Neustálé zlepšování

Unipetrol,a.s. UNIPETROL je vedoucí skupinou v oblasti zpracování ropy a petrochemie v České republice a jeden z hlavních hráčů ve střední a východní Evropě. Od roku 2005 je součástí největší rafinérské a petrochemické skupiny ve střední Evropě, PKN ORLEN. Poslání UNIPETROLU Zpracování surové ropy a velkoobchod Petrochemická výroba a prodej Maloobchodní prodej motorových paliv Skupina UNIPETROL rafinérie s celkovou roční kapacitou 5,5 milionu tun a navazující petrochemickou výrobou Více než 330 čerpacích stanic Zhruba 4500 zaměstnanců Součást PKN ORLEN Group od roku 2005

Schema

Certifikace

Výsledky- Results Porovnání úrazové četnosti- počet úrazů s absencí na 100 zaměstnanců ( number LTI /100employees) Comparsion Lost Time Injury Rate in Unipetrol Group

Výsledky - Results Vývoj úrazové četnosti- počet úrazů s absencí na 100 zaměstnanců ( number LTI /100 employees) a vývoj frekvence pracovních úrazů ( počet pracovních úrazů (LTI) / milion odpracovaných hodin

Výsledky - Results Comparsion Lost Time Injury rate according branches in Czech Republic with UNIPETROL production units (number LTI / 100 employees) Porovnání četnosti pracovních úrazů podle oblastí v ČR s výrobními firmami UNIPETROL (počet pracovních úrazů s absencí na 100 zaměstnanců)

Výsledky - Results Comparsion Lost Time Injury Rate Evropean states (manufactoring and chemical industry) with UNIPETROL production units (number LTI / 100 employees)

Jak pokračovat ve zvyšování úrovně bezpečnosti - aktivity směrem ke státní správě Ve spolupráci se SPD ČR a SCHP ČR a prostřednictvím jejich komisí Vytvořit aktivní, dynamický a motivující systém úrazového pojištění. Jeho výnos by měl být cíleně rozdělován do oblastí servisu, služeb a pomoci jeho účastníkům. Celý systém zajišťování bezpečnosti by měl být v rámci státu vnímán a realizován jako integrovaný proces. Tomu musí odpovídat struktura státní legislativy, struktura státního dozoru, systém spolupráce zainteresovaných ministerstev, systém posuzování a hodnocení firem v rámci úrazového pojištění. Státní legislativa v oblasti bezpečnosti by měla respektovat integrovanou bezpečnost jako ucelenou oblast. Legislativa musí být systémově ucelená, přehledná a co nejjednodušší. Orgány a organizace státní správy by měly být efektivně zapojeny do informačních systému sloužících potřebám zaměstnavatelů, zaměstnanců a občanů v dané oblasti. Vytvořit nosné osvětové a informační programy k propagaci bezpečnosti pro všechny věkové kategorie občanů. Důraz dále klást na děti a mladé lidi v rámci jejich přípravy na zaměstnání.

Jak pokračovat ve zvyšování úrovně bezpečnosti - aktivity směrem k činnostem velkých společností Podporovat vznik a činnost areálových výborů se zaměřením na oblasti bezpečnosti, jejich prostřednictvím zajišťovat přístup k důležitým informacím v konkrétním areálu, koordinovat tak činnosti výrobních a údržbářských firem a společností Systém firemní legislativy zefektivňovat a směřovat ke skupinám konkrétních zaměstnanců vč. zaměstnanců externích firem. ( moto – zaměstnanci musí dokonale znát ty podmínky a požadavky, které se jich týkají ) Využívat motivačních systémů pozitivní i negativní motivace k ovlivňování chování kmenových zaměstnanců i zaměstnanců externích firem a kontraktorů. V rámci areálů zajišťovat poradenské a informační činnosti v oblasti bezpečnosti, úzce spolupracovat v oblasti informací se státní správou a koordinovat činnosti při nácviku a řešení mimořádných událostí. Zkvalitňovat školící a informační systémy pro kmenové zaměstnance a zaměstnance externích firem a společností. Důslednou kontrolní činností zajišťovat plnění stanovených podmínek v rámci areálů, trvale spolupracovat s orgány a organizacemi státní správy.-

Děkuji za pozornost Thank You for Your Personal Attention. Unipetrol