1 ÚZEMNÍ PLÁN RYCHVALD AKTUÁLNÍ STAV POŘIZOVÁNÍ ZASTUPITELSTVO MĚSTA 12.06.2013.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Novela stavebního zákona ve vazbě na ustanovení § 50 návrh územního plánu
Advertisements

Územní plánování pracovní porada s ORP Vyhodnocování územního plánu a jeho změny - § 55 SZ Zpracoval: Martin Herzog 7. června 2013.
Pořizování územního plánu (vztah k dotčeným orgánům)
Územní plán Liberec.
Obsah a pořízení politiky územního rozvoje Politika územního rozvoje -určuje ve stanoveném období požadavky na konkretizaci úkolů územního plánování v.
NÁMITKY A PŘIPOMÍNKY Návrh rozhodnutí o námitkách a vyhodnocení připomínek podle ustanovení § 53 stavebního zákona.
Přednáška na téma Rozbor udržitelného rozvoje území a vyhodnocení vlivů vyhodnocení vlivů zásad územního rozvoje a územního plánu na udržitelný rozvoj.
Nástroje územního plánování
KONCEPT ÚZEMNÍHO PLÁNU ODOLENA VODA pro veřejné projednání –
NOVÝ ÚZEMNÍ PLÁN LIBEREC
Územní plán Prahy: Jaká je situace? Martin Skalský / Vendula Zahumenská Praha  listopad 2013.
Nástroje územního plánování Přípravné Územně plánovací podklady územně analytické podklady územní studie Plánovací Politika územního rozvoje Územně plánovací.
Pořizování územního plánu
ZADÁNÍ ÚZEMNÍHO PLÁNU Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, ve znění pozdějších předpisů Vyhláška č. 500/2006 Sb., o územně analytických.
č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu
Proces pořizování územně plánovací dokumentace
REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM PRO NUTS2 JIHOVÝCHOD POSOUZENÍ VLIVŮ KONCEPCE NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ (SEA) Ing. Petr Mynář INVESTprojekt NNC, s.r.o. Brno, 4.
POLITIKA ÚZEMNÍHO ROZVOJE
1 Zpráva o uplatňování územního plánu Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Porada s ÚÚP, Krajský.
Půda – složka životního prostředí
Životní prostředí v konceptu ÚP hl. m. Prahy Ing. arch. Martin Říha.
1 Zadání územního plánu Zadání územního plánu Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Plzeň, Krajský.
KONFERENCE PROTIPOVODŇOVÁ OCHRANA – PREZENTACE VÝSLEDKŮ PILOTNÍHO PROJEKTU „ATLAS LABE NA ÚZEMÍ KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE“ Projekt je spolufinancován Evropskou.
Politika územního rozvoje ČR 2008 Hodnocení vlivů na evropsky významné lokality a ptačí oblasti Ondřej Volf, 2008.
? Územní (prostorové) plánování ÚP
Novela stavebního zákona
Cíle územního plánování „vytvářet předpoklady pro výstavbu a pro udržitelný rozvoj území soustavným a komplexním řešením účelného využití a prostorového.
Posuzování vlivů na životní prostředí v územním plánování (SEA proces) Zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, ve znění zákona.
Správa stavební 2 Filip Dienstbier, 2010 Nástroje územního plánování Územně plánovací podklady Politika územního rozvoje.
Správní právo 3 Přednáška č. 6 JUDr. Veronika Vlčková
1 Účast veřejnosti v procesech dle složkových předpisů práva životního prostředí Jitka Bělohradová.
Ochrana životního prostředí v rámci stavebního práva.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
PLÁN ODPADOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ KARLOVARSKÉHO KRAJE 2016 – 2025 Vyhodnocení koncepce z hlediska vlivů na životní prostředí a veřejné zdraví Mgr. Alena Kubešová,
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE STATUTÁRNÍHO MĚSTA JIHLAVY DO ROKU 2020 VYHODNOCENÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A SOUSTAVU NATURA 2000.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní inženýrství a ÚPD a doprava Podklady ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
Územní studie silnice II/380 Sokolnice - Čejč Vstupní jednání s obcemi, ORP, úřady územního plánování a stavebními úřady Krajský úřad Jihomoravsk ého kraj.
Informace o aktualizaci Politiky územního rozvoje ČR Ing. Filip Novosád, OÚP MMR 14. zasedání Pracovní skupiny pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Tomáš Sklenář Územně plánovací dokumentace a její aktualizace.
Stanoviska a vyjádření krajského úřadu po novele stavebního zákona zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění.
1 Možnosti omezení vlastnických práv v ÚPD Možnosti omezení vlastnických práv v ÚPD Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního.
Veřejné projednání P olitiky územního rozvoje ČR 2008 a Vyhodnocení vlivů PÚR ČR 2008 na udržitelný rozvoj území (včetně Zprávy o uplatňování PÚR ČR 2006)
Koordinace územních plánů a pozemkových úprav Ing. Jan Kaiser – Státní pozemkový úřad – Pobočka Domažlice.
Územně plánovací dokumentace Vybrané problémy pořizování a zpracování ve vztahu k DO.
Územní studie Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje
Aktuální judikatura k územnímu plánování
Aktuální judikatura k územnímu plánování
Stanoviska DO při projednávání Návrhu ÚPD
Lhůta pro pořízení územní studie
Územní studie silnice II/416 Žatčany – Slavkov u Brna
Umisťování staveb.
Zásady územního rozvoje Jihomoravského kraje
ZÚR JMK zásady pro aplikaci Krajský úřad Jihomoravského kraje seminář
Porada na KrÚ JMK Přezkumy územních plánů NSS a závěry vyplývající z rozsudků Ing. Stanislav Lunga
Posuzování vlivů na životní prostředí v procesu územního plánování
ZÚR JMK a ÚP seminář pro projektanty a pořizovatele
Pořizovatelská praxe Poznámky k pořizování územně plánovací dokumentace: Problematika zastavěnosti pozemku, indexu zastavěnosti Územní studie – konzultace,
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015
Závazná stanoviska orgánů územního plánování po novele stavebního zákona Štiřín
Zkrácený postup pořizování aktualizace ZÚR
Územní plán Liberec.
Seminář pro starosty obcí Karlovarského kraje
Vybrané aktuální metodiky MMR a ÚÚR
Závazné stanovisko orgánu územního plánování
Stavební legislativa – možnosti zefektivnění přípravy staveb
ZÁSADY ÚZEMNÍHO ROZVOJE PLZEŇSKÉHO KRAJE
Střední Morava - křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Aktualizace ZÚR PK Krajský úřad Plzeňského kraje
Veřejná beseda nad návrhem Územního plánu Mariánské Lázně
Transkript prezentace:

1 ÚZEMNÍ PLÁN RYCHVALD AKTUÁLNÍ STAV POŘIZOVÁNÍ ZASTUPITELSTVO MĚSTA

2 ÚZEMNÍ PLÁN RYCHVALD Postup po ZM Rychvald 03/2013: – převzetí návrhu ÚP od projektanta – převzetí návrhu ÚP od projektanta oznámení o společném jednání návrhu ÚP (dotčené orgány, krajský úřad a sousední obce) oznámení o společném jednání návrhu ÚP (dotčené orgány, krajský úřad a sousední obce) – veřejná vyhláška návrh ÚP (vyvěšení na úřední desce – pro občany a vlastníky nemovitostí) – veřejná vyhláška návrh ÚP (vyvěšení na úřední desce – pro občany a vlastníky nemovitostí) do mohly dotčené orgány uplatnit stanoviska, sousední obce, občané a vlastníci nemovitostí připomínky do mohly dotčené orgány uplatnit stanoviska, sousední obce, občané a vlastníci nemovitostí připomínky návrh dostupný na v sekci radnice/územní plánování/územní plánování Rychvald/ návrh dostupný na v sekci radnice/územní plánování/územní plánování Rychvald/

3 ÚZEMNÍ PLÁN RYCHVALD Problémy řešení: 1.Rozsah záborů zemědělské půdy a rozsah zastavitelných ploch 2.Významný negativní vliv na životní prostředí, zejména vlivem koridoru I/68 3.Připomínky občanů, vlastníků nemovitostí, oprávněných investorů

4 ÚZEMNÍ PLÁN RYCHVALD 1.Rozsah záborů zemědělské půdy a rozsah zastavitelných ploch a)Rozsah záborů zemědělské půdy zemědělská půda na území města zabírá 1061 ha (62,4% rozlohy celého města) zemědělská půda na území města zabírá 1061 ha (62,4% rozlohy celého města) celkový zábor zemědělské půdy 204,04 ha ( m 2 ) celkový zábor zemědělské půdy 204,04 ha ( m 2 ) v rámci společného jednání požadavek krajského úřadu chránit souvislé zemědělské plochy v rámci společného jednání požadavek krajského úřadu chránit souvislé zemědělské plochy dohodovací jednání – dohoda na redukci ploch o 28,4 ha (zejména pro bydlení – 25,1 ha) dohodovací jednání – dohoda na redukci ploch o 28,4 ha (zejména pro bydlení – 25,1 ha)

5 ÚZEMNÍ PLÁN RYCHVALD 1.Rozsah záborů zemědělské půdy a rozsah zastavitelných ploch b)Rozsah zastavitelných ploch zastavitelné plochy pro bydlení 160,87 ha (po redukci 135,77 ha) zastavitelné plochy pro bydlení 160,87 ha (po redukci 135,77 ha) předpokládaný nárůst obyvatel o 300 na 7450 obyvatel předpokládaný nárůst obyvatel o 300 na 7450 obyvatel reálná potřeba během 15 let cca 280 bytů při velikosti parcely 1500m 2 je nutno 42ha + rezerva 70% = 71,4ha reálná potřeba během 15 let cca 280 bytů při velikosti parcely 1500m 2 je nutno 42ha + rezerva 70% = 71,4ha rozsah potřeby zastavitelných ploch nelze řádně odůvodnit /§53 odst. 5) písm. f) SZ/ a zakládá to možný důvod pro napadení územního plánu rozsah potřeby zastavitelných ploch nelze řádně odůvodnit /§53 odst. 5) písm. f) SZ/ a zakládá to možný důvod pro napadení územního plánu pro další rozvoj je nutno zajistit dopravní obslužnost území – rozšířením komunikací nebo budování výhyben, technickou vybavenost – kanalizace => požadavky na rozpočet města pro další rozvoj je nutno zajistit dopravní obslužnost území – rozšířením komunikací nebo budování výhyben, technickou vybavenost – kanalizace => požadavky na rozpočet města

6 ÚZEMNÍ PLÁN RYCHVALD 2.Významný negativní vliv na životní prostředí, zejména vlivem koridoru I/68 Naturové posouzení dle zákona č. 114/1992 Sb. o ochr. př. a krajiny – významný negativní vliv (bukáček malý, slavík modráček, ledňáček říční – významný zásah do populace z důvodu dopravního koridoru silnice I/68) Naturové posouzení dle zákona č. 114/1992 Sb. o ochr. př. a krajiny – významný negativní vliv (bukáček malý, slavík modráček, ledňáček říční – významný zásah do populace z důvodu dopravního koridoru silnice I/68) koncepci nelze takto schválit a musí se stanovit kompenzační opatření koncepci nelze takto schválit a musí se stanovit kompenzační opatření jednání na krajském úřadu – hledání možnosti řešení kompenzačních opatření (v rámci ČR nebylo nikdy stanoveno) jednání na krajském úřadu – hledání možnosti řešení kompenzačních opatření (v rámci ČR nebylo nikdy stanoveno) Krajským úřadem konstatováno: Krajským úřadem konstatováno: „Vytvoření podmínek pro zachování nebo zlepšení ovlivněných předmětů ochrany ve stejné lokalitě nebo nahrazením lokality jinou lokalitou v obdobném rozsahu nelze zajistit a nelze stanovit kompenzační opatření.“

7 ÚZEMNÍ PLÁN RYCHVALD 2.Významný negativní vliv na životní prostředí, zejména vlivem koridoru I/68 Dohodovací jednání s MD ČR dne – úprava koridoru I/68 původní dohoda: severně od osy 50m severně od osy 50m jižně od osy 80m jižně od osy 80m od východního oblouku 100m na obě strany od východního oblouku 100m na obě strany nová dohoda: rozdělení koridoru na plochu uvnitř a mimo Ptačí oblast rozdělení koridoru na plochu uvnitř a mimo Ptačí oblast severně po těleso dráhy severně po těleso dráhy jižně 50m od osy jižně 50m od osy od východního oblouku 100m na obě strany od východního oblouku 100m na obě strany křížení s ul. Michálkovická – přímá trasa s napojením do okružní křižovatky křížení s ul. Michálkovická – přímá trasa s napojením do okružní křižovatky

8 ÚZEMNÍ PLÁN RYCHVALD Silnice I/68: střet s Ptačí oblastí

9 ÚZEMNÍ PLÁN RYCHVALD 3.Připomínky občanů, vlastníků nemovitostí, oprávněných investorů – 68 připomínek. PŘEDMĚT PŘIPOMÍNKYIDENTIFIKACEPOČET K zástavbě pro RD část parcely a požaduje celouP1, P6, P9, P19, P435 Úprava koridoru VVN 400 KVP2, P18, P383 Nesouhlas se studii USP3, P4, P15, P16, P685 Změna pro rekreační využitíP51 Změna na stavební parcelu RDP7, P8, P12, P21, P23, P32, P33, P34, P35, P36, P37, P41, P52, P54, P55, P57, P58, P61, P67 19 Změna na nestavební parceluP10, P282 Změna na nestavební parcelu – jiný vlastníkP11, P27, P39, P50, P51, P53, P60, P668 Změna zpět na zahradu dle platného ÚPP131 Nesouhlas s veřejným prostranstvímP14, P41, P563 Podáno pro jistotu, aby parcely zůstaly k zástavbě RDP17, P482 Nesouhlas s vedením VNP20, P22, P24, P30, P31, P40, P44, P45, P46, P47, P49, P59, P62, P63, P64, P65 16 Nesouhlas se zařazením do plochy OKP251 Vyřešit přístup na vymezenou plochu pro RDP261 Nesouhlas se zelení a požadavek na ornou půduP291 Návrh protipovodňových opatření není v souladu s POP Odry, nesouhlas s plochou tělovýchovy, vyřešit odkanalizování Podlesí, P421 Nesouhlas s biokoridoremP23, P672

10 ÚZEMNÍ PLÁN RYCHVALD Další postup: Projektant prohlásil, že zajistí do konce července 2013: úpravu (doplnění) Naturového posouzení úpravu (doplnění) Naturového posouzení doplnění posouzení SEA doplnění posouzení SEA doplnění vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj území doplnění vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj území Pořizovatel poté: požádá o nové stanovisko krajský úřad dle zákona o ochraně přírody a krajiny (po obdržení podkladů od projektanta) – 30 dní požádá o nové stanovisko krajský úřad dle zákona o ochraně přírody a krajiny (po obdržení podkladů od projektanta) – 30 dní následně požádá o stanovisko krajský úřad dle zákona o posuzování vlivů na ŽP následně požádá o stanovisko krajský úřad dle zákona o posuzování vlivů na ŽP zároveň požádá o stanovisko z hlediska koordinace využití území a souladu s nadřazenou dokumentací – 30 dní zároveň požádá o stanovisko z hlediska koordinace využití území a souladu s nadřazenou dokumentací – 30 dní

11 ÚZEMNÍ PLÁN RYCHVALD Harmonogram prací: ZM 03/2013 pozn. harmonogram bez nutnosti opakovaného projednání s veřejností pozn. harmonogram bez nutnosti opakovaného projednání s veřejností

12 ÚZEMNÍ PLÁN RYCHVALD Harmonogram prací: ZM 06/2013 pozn. harmonogram bez nutnosti opakovaného projednání s veřejností pozn. harmonogram bez nutnosti opakovaného projednání s veřejností

13 Děkuji za pozornost Ing. Dalibor Třaskoš odbor rozvoje a investic Městského úřadu Bohumín