Nastupte, prosím, máme společnou cestu █ Ekologizace veřejné dopravy – Ostrava Poruba Projektový záměr, zprac.v r.2014 Mott MacDonald.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Daniela Jančíková, SŽDC s. o. Stavební správa západ;
Advertisements

Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
█ Ekologizace veřejné dopravy v Ostravě-Porubě
1 PTV – VISUM Brno - uživatel softwaru příklady z praxe Brněnské komunikace a.s. Útvar dopravního inženýrství Seminář PTV, Praha
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
„Rekonstrukce chodníku podél silnice III/01152(II/474) km 0,000 – 0,222“ Tento projekt byl spolufinancován z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury.
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015 Krajský úřad Jihomoravského kraje odbor územního plánování a stavebního řádu prosinec 2014.
NÁVRH 2. ÚPLNÉ AKTUALIZACE ÚAPo ORP PELHŘIMOV Jihlava.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Pražská integrovaná doprava Preference provozu veřejné hromadné dopravy 01/2016.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Investice do železniční infrastruktury v období Ing. Mojmír Nejezchleb Žofínské fórum
Geografie dopravy Cv. č. 3: Hodnocení dopravní polohy a dopravní obslužnosti HODNOCENÍ DOPRAVNÍ POLOHY A DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI Cíl cvičení:  aplikace metody.
Novelizace předpisu D7/2 k organizování výlukových činností k Lenka Komínová GŘ SŽDC Odbor plánování a koordinace výluk Setkání s dopravci,
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
ROZŠÍŘENÍ DÁLNICE D1, STAVBA 01191, DÚR STARÝ LÍSKOVEC – BRNO JIH ZÁVOD BRNO.
Uzavírky a objízdné trasy v rámci realizace II. etapy „Rekonstrukce ulice Nádražní“ v termínu od do
CZ  Územní plán  Evropské indikátory udržitelného rozvoje  Analýza brownfieldů  Studie udržitelné MHD ve Vsetíně  Přenos dobré praxe a zkušeností.
Organizace dopravy po otevření jižní části Pražského okruhu a související opatření Tisková konference primátora hl. m. Prahy Pavla Béma a 1. náměstka primátora.
Činnost služby dopravní policie v roce 2011 v dohledu nad silničním provozem plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 12. ledna 2012.
STS/S 09 Taktické a bezpečnostní zásady pro umísťování MPT na místě zásahu Zpracováno: Zpracoval: por.Bc. Martin Hrabina Hasičský záchranný.
Dopravní modely v SUMP Jitka Ondráčková
PROJEKT ISTI INFORMAČNÍ SYSTÉM TECHNICKÉ INFRASTRUKTURY VEŘEJNÉ SPRÁVY
Návrh logistického zabezpečení evakuace správních budov NP Šumava
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
Studie obnovy dětských dopravních hřišť ve Zlínském kraji
Národní program podpory cestovního ruchu
Zákon o obcích 128/2000 Sb. + znění pozdějších předpisů
Financování dopravní infrastruktury v období
Členská schůze MAS Nepomuk,
Státní organizace.
Opatření 1.2 HASIČI PŘÍPRAVA PROJEKTU
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Posouzení a návrh organizace dopravy ve vybraném městě (obci)
Vedoucí odboru strategického rozvoje města Vsetín
Porada OÚPSŘ KrÚ JMK s vedoucími ÚÚP Územně analytické podklady ÚAP kraje s využitím ÚAP obcí ÚAP a změny v právních předpisech Ing. arch. Jana.
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Důvodová zpráva a RIA 1. listopadu 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Zpráva o uplatňování územního plánu
METODIKA POUŽITÍ KRITÉRIÍ PŘI ZUŽOVÁNÍ POČTU LOKALIT RNDr
Rychlá železnice, kvalitní dopravní obslužnost, plány a realita
Rychlá železnice, plány a realita
Pozemkové úpravy.
Koncepce rozvoje cyklistické dopravy v Olomouckém kraji
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
Územní plán Liberec.
█ Ekologizace veřejné dopravy v Ostravě-Porubě
Omezení silniční dopravy na silnici III. třídy č
Hodnocení korupčních rizik (CIA) Oddělení boje s korupcí Praha, 2018
Projektové řízení výstavby podle PMBOK 2. Řízení rozsahu
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Integrace tramvaje se železnicí
Svaz měst a obcí RNDr. Ivo Šanc Stakeholder Meeting, Praha,
Zařízení služeb provozované SŽDC a jí poskytované služby
RIA a důvodová zpráva 31. října 2018 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Významné stavby SŽDC v regionu Střední a východní Moravy
Financování železniční infrastruktury
PŘÍLEŽITOSTI NOVÉ KRAJINY
Program rozvoje Rychlých železničních spojení v ČR
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Vítáme Vás v Luhačovicích
Spojení Prahy, letiště a Kladna v širším kontextu
dopravní infrastruktury
Vodní autobusy a vodní taxi
Transkript prezentace:

Nastupte, prosím, máme společnou cestu █ Ekologizace veřejné dopravy – Ostrava Poruba Projektový záměr, zprac.v r.2014 Mott MacDonald

Nastupte, prosím, máme společnou cestu Tento projektový záměr představuje studii možností a příležitostí za účelem zanalyzovat a posoudit možnosti zajištění veřejné dopravy v městském obvodu Ostrava - Poruba ekologičtějším způsobem než je zajišťována v současnosti a to vybudováním tramvajové trati. Tento projektový záměr neřešil další prvky ekologizace veřejné dopravy v Porubě (elektrobusy).

Nastupte, prosím, máme společnou cestu Schéma navrhovaných variant řešení Projektu vč. umístění zastávek (soutisk variant)

Nastupte, prosím, máme společnou cestu Navrhované varianty byly podrobeny hodnocení na základě následujících pilířů: 1. Pilíř – Potřebnost - zkoumají se důvody a opodstatněnost realizace varianty; Kritéria: - Snížení dopravních výkonů méně ekologického módu veřejné dopravy - Navýšení přepravních výkonů ekologického módu veřejné dopravy - Cestovní doby - Obsluha území - Obchodní a občanská vybavenost - Kvalita pro cestující

Nastupte, prosím, máme společnou cestu 2. Pilíř – Průchodnost - dochází k zohlednění očekávaných překážek realizace navrhovaných řešení; Kritéria: - Soulad s územně plánovací dokumentací - Závažné kolize s existujícími stavbami a inženýrskými sítěmi - Plocha záboru soukromých pozemků - Počet obyvatel dotčených hlukem tramvaje 3. Pilíř – Proveditelnost - základnímu posouzení z hlediska finančního dopadu realizace; Kritéria: - Měrné investiční náklady na km tratě - Roční přírůstkové provozní náklady v tis. Kč/rok - Celkové investiční náklady varianty v tis. Kč

Nastupte, prosím, máme společnou cestu Analýza -Analýza majetkoprávních vztahů uvažovaných variant řešení Projektu -Posouzení uvažovaných variant řešení Projektu z hlediska rizika negativních env. dopadů -Soulad uvažovaných variant řešení Projektu s územním plánem -Stanovení přepravní poptávky -Makroekonomické souvislosti -Stávající přepravní poptávka -Linkové vedení -Odhad budoucí přepravní poptávky -Předpokládané investiční a provozní náklady jednotlivých variant -Rámcové vyčíslení investiční náročnosti -Provozní náklady – provoz tratě -Provozní náklady dopravních prostředků - přírůstkové

Nastupte, prosím, máme společnou cestu Výsledky dopravního průzkumu na sledovaných zastávkách za 24 h pracovního dne roku h pracovního dne Zastávky Směr 1Směr 2Oba směry VýstupNástupObratVýstupNástupObratVýstupNástupObrat Bajkalská (bus) Bedřicha Nikodéma (bus) Dílny DP, Martinovská (bus) Dílny DP, Martinovská (tram) Dílny DP, Průběžná (bus) Duha, 17. listopadu (bus) Duha, Bedřicha Nikodéma (bus) Na Valech (bus) Opavská (bus) Poruba vozovna, Opavská (bus) Poruba vozovna, Porubská (bus) Poruba vozovna, Sokolovská (bus) Pustkovecká (bus) Rektorát VŠB (bus) Rektorát VŠB (tram) Řecká (bus), včetně smyčky Sokolovská (tram) Telekomunikační škola (tram)

Nastupte, prosím, máme společnou cestu Výstupy z dopravního modelu 2014

Nastupte, prosím, máme společnou cestu Porovnání (sub)variant tramvajové tratě – Výhledový stav roku 2019 IndikátoryAB1B2CD1D3D1/3 Snížení dopravních výkonů autobusové dopravy (vozokm/ rok) Snížení dopravních výkonů autobusové dopravy (%) -1.30%-2.90%-2.15%-2.00%-3.04%-4.29%-3.67% Navýšení dopravních výkonů tramvajové dopravy (vozokm/ rok) Navýšení dopravních výkonů tramvajové dopravy (%) 2.17%9.20%10.23%3.11%9.48%10.16%9.48% Navýšení přepravních výkonů tramvajové dopravy (osokm/ rok) Obsluha území (počet obyvatel v dosahu zastávek) Obchodní a občanská vybavenost (počet jednotek v dosahu zastávek) Kvalita pro cestující (počet nízkopodlažních spojů obsluhující zastávky/ 24 hod)

Nastupte, prosím, máme společnou cestu Orientační vyčíslení investičních a provozních nákladů Investiční nákladyVarianty tis. Kč (bez DPH)ABCD Investiční náklady celkem , , , ,349 Z toho: přípravná a projektová dok , , , ,875 rezerva50 600, , , ,214 Stavby a konstrukce železniční svršek a spodek , , , ,000 mosty, propustky, tunely trakce22 200, , , ,000 inženýrské sítě88 401, , , ,250 pozemní stavby5 990, , , ,000 komunikace , , , ,010 ochrana životního prostředí900,0000,000900,0000,000 Stroje a zařízení zabezpečovací zařízení17 000, , , ,000 sdělovací zařízení2 280, , , ,000 silnoproudá zařízení24 250, , , ,000 Orientační délka tratě (km) 1,7502,9002,8003,100 Měrné inv. Náklady (tis. Kč/km) , , , ,016 Provozní nákladyVarianty tis. Kč (bez DPH)ABCD Odhad provozní nákladů DC Z toho: Provozní náklady DC - údržba tratě Provozní náklady - měnírna520

Nastupte, prosím, máme společnou cestu Roční výše provozních nákladů se započtením variant od roku 2019 Varianta MHD – tramvaj tis. Kč MHD – autobus tis. Kč MHD – trolejbus tis. Kč Celkem tis. Kč Varianta A Varianta B Varianta B Varianta C Varianta D Varianta D Varianta D1/

Nastupte, prosím, máme společnou cestu Vícekriteriální posouzení Varianta PilířeAB-1B-2CD-1D-3D-1/3 1. Potřebnost58,4488,2990,9965,1298,9598,91100,00 2. Průchodnost93,19100,00100,00043,6663,54 3. Proveditelnost100,0059,6843,4976,7183,7396,2092,05 Body celkem251,63247,97234,48185,49246,22258,65255,60 Pořadí variant

Nastupte, prosím, máme společnou cestu Vícekriteriální posouzení Varianty PilířeABCD 1. Potřebnost Průchodnost Proveditelnost +--+ Varianta A – na uvažované trase nejsou významné překážky bránící průchodnosti varianty územím, varianta je rovněž proveditelná z hlediska finanční náročnosti, avšak je velmi diskutabilní její opodstatněnost z hlediska potřebnosti této varianty; Varianta B – varianta je opodstatněná z hlediska její potřebnosti, rovněž uvažovaná trasa není v zásadním rozporu z hlediska průchodnosti územím, bohužel tato trasa je finančně náročnější; Varianta C – nebyla kladně hodnocena v žádném ze tří pilířů tzn., že nebyla kladně vyhodnocena opodstatněnost její potřebnosti, průchodnost územím je rovněž problematická a finanční náročnost této varianty je příliš vysoká; Varianta D – je opodstatněná z hlediska její potřebnosti, rovněž finanční náročnost varianty je únosná, pouze se u této varianty objevuje ztížená průchodnost územím z hlediska chybějícího souladu trasového vedení varianty s Územním plánem, dílčích kolizí s existujícími inženýrskými sítěmi a rovněž z důvodu počtu obyvatel zasažených hlukem z tramvajové dopravy.

Nastupte, prosím, máme společnou cestu Na základě výsledků vícekriteriálního posouzení a v souladu s doporučením Zpracovatele pak projektant projednal a na poradě vedení Statutárního města Ostravy dne schválil variantu D jakožto variantu doporučenou k dalšímu detailnímu dopracování.

Nastupte, prosím, máme společnou cestu Základní charakteristika varianty D - Délka trasy3,30 km - Počet „nových“ zastávek6 průběžných a 1 koncová - Ukončení na obratišti Opavská v blízkosti OC Globus - Návrhová rychlost50 km/h - Předpokládané investiční náklady cca 843,400 mil. Kč (bez DPH) - Předpokládané provozní náklady – provoz tratěcca 4,395 mil. Kč/rok - Je částečně v nesouladu s aktuálním zněním platného Územního plánu a to v úseku trasy vedeném ulicí Bedřicha Nikodéma - V prostoru napojení do stávající sítě existuje potenciální riziko střetu s ochranným pásmem maloplošného zvláště chráněného území. Jedná se o části parcel č. 2393/38, 2393/33, 2393/35 a 2393/37 v katastrálním území Poruba- sever. - Prokazuje svoji socioekonomickou opodstatněnost, tudíž může být podpořena z evropských dotačních titulů (CBA). - Vyvolaná investice v podobě místní úpravy horkovodního potrubí podél ulice Bedřicha Nikodéma

Nastupte, prosím, máme společnou cestu Návrh linkového vedení varianty D

Nastupte, prosím, máme společnou cestu Základní parametry návrhu varianty D ParametrTramvajová trať Místní komunikace - hlavní trasa Návrhová rychlost50 km/ho30 – 50 km/hod Šířkové parametry Osová vzdálenost 3,1 – 3,3Jízdní pruh 3,0 – 3,25 Podélné sklony Do 50 ‰ Délka úprav 3,45 km3,15 km Způsob oddělení tramvajového pásu Podélné dělící prahy, typ REMIS Zastávky Výhradně ostrovní, délka 67 m, šířka 2,5 – 3,5 m, v hlavní trase společné pro TRAM a BUS Chodníky Dle ČSN – n*0,75 + „bezpečnostní odstupy“ Světelné řízení křižovatky 4. Martinovská x Bedřicha Nikodéma, Bedřicha Nikodéma x 17. listopadu, 17. Listopadu x Průběžná, Průběžná x Spojovací

Nastupte, prosím, máme společnou cestu Situace – zast.Heyrovského

Nastupte, prosím, máme společnou cestu Situace – zast.J.Šoupala

Nastupte, prosím, máme společnou cestu Situace – zast.J.Duha

Nastupte, prosím, máme společnou cestu Situace – zast.Průběžná

Nastupte, prosím, máme společnou cestu Situace – zast.K.Šmidkeho

Nastupte, prosím, máme společnou cestu Situace – zast.L.Podéště

Nastupte, prosím, máme společnou cestu Situace – zast.Opavská

Nastupte, prosím, máme společnou cestu Rámcový harmonogram projektu