Železniční stavby v Pardubickém kraji Bc. Marek Binko ředitel odboru strategie Pardubice, 5. září 2013 Dopravní konference Pardubice 2013.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kutná Hora 26. května 2015 NOVELA STAVEBNÍHO ZÁKONA.
Advertisements

Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Prohlášení o dráze Jiří Černý 7. setkání s dopravci, Praha, 30.a
Ing. Daniela Jančíková, SŽDC s. o. Stavební správa západ;
Olomouc, 11. dubna 2016 Významné stavby na území Olomouckého a Zlínského kraje Ing. Pavel Surý generální ředitel Moravské dopravní fórum.
„Rekonstrukce chodníku podél silnice III/01152(II/474) km 0,000 – 0,222“ Tento projekt byl spolufinancován z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury.
Rozvoj dopravní infrastruktury v ČR – potřeby, možnosti a realita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor strategie Ministerstvo dopravy Luhačovice
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
NÁVRH 2. ÚPLNÉ AKTUALIZACE ÚAPo ORP PELHŘIMOV Jihlava.
SC 4.1 Navýšení kapacity a zkvalitnění předškolního, základního a středního vzdělávání a zařízení pro poskytování péče o děti do 3 let  Datum vyhlášení.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Výstupy projektu „Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v JMK III.“ Benchmarking sociálních služeb Mgr. Marián Svoboda AUGUR Consulting s.r.o.
Investice do železniční infrastruktury v období Ing. Mojmír Nejezchleb Žofínské fórum
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Žadatel je povinen při výběru dodavatele projektu postupovat dle závazných podmínek v kapitole 9. Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace před podpisem.
Praha, Ing. Petr Řádek Číslování vlaků - Rekapitulace Setkání dopravců a zástupců provozovatele dráhy.
Novelizace předpisu D7/2 k organizování výlukových činností k Lenka Komínová GŘ SŽDC Odbor plánování a koordinace výluk Setkání s dopravci,
POVODEŇ Povodeň je přechodné výrazné zvýšení hladiny vodních toků nebo jiných povrchových vod, při kterém voda zaplavuje území mimo koryto vodního toku.
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů) Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 19. září 2012 Ing. Michaela Stříbrná.
ROZŠÍŘENÍ DÁLNICE D1, STAVBA 01191, DÚR STARÝ LÍSKOVEC – BRNO JIH ZÁVOD BRNO.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Přijímací řízení pro školní rok 2012/2013 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
ÚSPORY MINISTERSTVA VNITRA, POLICIE ČR A HASIČSKÉHO ZÁCHRANNÉHO SBORU ČR V ROCE 2011 Ministr vnitra Radek JOHN.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
Moravské dopravní fórum
Budoucnost české dopravní infrastruktury Ing. Dan Ťok
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
Plány udržitelné městské mobility-aktuální témata
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Podpora dopravní infrastruktury z fondů EU
Odborné učiliště Chroustovice
Programový rámec: Integrovaný regionální operační program
Cíle Pardubického kraje v oblasti cestovního ruchu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Pracovní skupina ŘKV Finance
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012
Porada OÚPSŘ KrÚ JMK s vedoucími ÚÚP Územně analytické podklady ÚAP kraje s využitím ÚAP obcí ÚAP a změny v právních předpisech Ing. arch. Jana.
INFRASTRUKTURA PRO VZDĚLÁVÁNÍ
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Zpráva o uplatňování územního plánu
METODIKA POUŽITÍ KRITÉRIÍ PŘI ZUŽOVÁNÍ POČTU LOKALIT RNDr
Rychlá železnice, kvalitní dopravní obslužnost, plány a realita
Rychlá železnice, plány a realita
SC 3.3 IROP - dokumenty územního rozvoje se zaměřením na územní studie krajiny Praha Mgr. Ondřej Pešek.
Třebíč – chytrá mobilita
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Rozvoj moderní železniční infrastruktury
Integrace tramvaje se železnicí
Svaz měst a obcí RNDr. Ivo Šanc Stakeholder Meeting, Praha,
Zařízení služeb provozované SŽDC a jí poskytované služby
Dotační program Ministerstva vnitra k ochraně škol a školských zařízení 12. prosince 2018 Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajského.
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
Významné stavby SŽDC v regionu Střední a východní Moravy
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Financování železniční infrastruktury
Výstavba D35 metodou PPP? Ing. Martin Janeček, Odbor strategie MD
Celostátní sčítání dopravy 2020 a technologický potenciál pro CSD 2025
Program rozvoje Rychlých železničních spojení v ČR
Vítáme Vás v Luhačovicích
Priority rozvoje infrastruktury železniční dopravní cesty
Financování železniční infrastruktury
Spojení Prahy, letiště a Kladna v širším kontextu
Novinky z RISC, Rychlá spojení
Investiční stavební zakázky Krajská zdravotní, a. s
Odbor školství Mgr., Bc. Jitka Hozmanová
Transkript prezentace:

Železniční stavby v Pardubickém kraji Bc. Marek Binko ředitel odboru strategie Pardubice, 5. září 2013 Dopravní konference Pardubice 2013

Pardubický kraj Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí Základní údaje o stavbě: -celkové investiční náklady (CIN) 1,2 mld. Kč – vysoutěžená cena 872 mil. Kč (bez DPH) -modernizace stanice, zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, trakčního vedení a vybudování nových nástupišť s bezbariérovým přístupem -přeložka v lokalitě Mendrik – zvýšení rychlosti na 120 – 160 km/h (původně 70 km/h) -zrušení nebezpečných železničních přejezdů, nahrazení podchodem -vybudování nového přednádraží s obratištěm pro autobusy a novým parkovištěm a napojením na nové přemostění Tiché Orlice spojující Kerhartice s vlastním městem 2

Pardubický kraj Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí Stav přípravy/realizace: -stavba v realizaci, předpokládaný termín dokončení květen zhotovitel EUROVIA CS, a.s., Praha 3

Pardubický kraj Modernizace tratě Hradec Králové – Pardubice – Chrudim, 1. stavba zdvoukolejnění úseku Stéblová – Opatovice n. Labem Základní údaje o stavbě: -předpokládané CIN: 1,0 mld. Kč -první ze souboru staveb „Modernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim“ -výstavba druhé traťové koleje v celém úseku a rekonstrukce stávající koleje s cílem dosažení traťové rychlosti 160 km/h 4

Pardubický kraj Modernizace tratě Hradec Králové – Pardubice – Chrudim, 1. stavba zdvoukolejnění úseku Stéblová – Opatovice n. Labem Stav přípravy/realizace: -v letošním roce dokončen projekt stavby -předpoklad realizace: 03/2014 – 08/2015 -předpoklad zadání veřejné zakázky na realizaci: 12/2013 -návazně zahájena příprava modernizace navazujících úseků Pardubice hl. n. – Stéblová a Opatovice n. Labem – Hradec Králové hl. n.; Stavební správa východ připravuje zadávací podmínky pro záměr projektu (ZP) a přípravnou dokumentaci (PD) 5

Pardubický kraj Modernizace tratě Ústí nad Orlicí – Choceň Základní údaje o stavbě: -cílem stavby je odstranění stávajícího rychlostního omezení na 80 – 85 km/h a zvýšení rychlosti na 160 km/h (výhledově na 200 km/h) výstavbou tratě ve zcela nové stopě -požadované zvýšení rychlosti není možné dosáhnout pouze směrovými úpravami v údolí Tiché Orlice, bylo potřeba hledat novou stopu železniční tratě -v současnosti sledovány a vyhodnocovány tyto varianty možného vedení trati Parametry sledovaných variant: -varianta minimální: v úseku Ústí n. Orl. – Brandýs n. Orl. rekonstrukce stávající tratě -varianta střední: částečně využívá stávající stopu, tři kratší tunely, maximální rychlost km/h -varianta maximální: nová stopa v celém úseku dva dlouhé tunely, maximální rychlost 160 km/h (výhledově 200 km/h), požadavek obce Brandýs n. Orl. na vymístění železnice z města 6

Pardubický kraj Modernizace tratě Ústí nad Orlicí – Choceň Stav přípravy/realizace: -zpracován investiční záměr, neschválená přípravná dokumentace z roku 2009, aktualizace EIA (2013 – po schválení studie proveditelnosti) -předpokládané CIN dle varianty: cca 2 / / 15 mld. Kč 7

Pardubický kraj Revitalizace trati Pardubice – Ždírec nad Doubravou Základní údaje o stavbě: -stavba připravována v rámci tzv. malých projektů OPD, celkové náklady na její realizaci tak nesmí přesáhnout 1 mld. Kč -v rámci přípravné dokumentace posuzována ekonomická efektivita stavby, do které by byl zahrnut úsek Chrudim (vč.) – Ždírec nad Doubravou a doplnění výhybek pro rychlost 80 km/h v ŽST Medlešice pro zrychlení křižování, tak aby nebyla znemožněna případná stavba „medlešické spojky“, jejíž ekonomická efektivita bude opětovně posouzena v rámci zpracování studie proveditelnosti uzlu Pardubice Stav přípravy/realizace: -zpracována přípravná dokumentace – zpracovatel SUDOP Ústí nad Labem, předpokládaný termín odevzdání

Pardubický kraj Úpravy SZZ a TZZ pro ETCS v úseku Kolín – Choceň Základní údaje o stavbě: -rekonstrukce stávajícího zabezpečovacího zařízení pro ETCS v úseku Kolín – Choceň Stav přípravy/realizace: -realizace stavby ukončena -CIN: 250 mil. Kč ETCS – I. koridor úsek Kolín – Břeclav st. hr. Rakousko/Slovensko Stav přípravy/realizace: -zkušební úsek Záboří n. Labem – Přelouč montážně dokončen, radiobloková centrála (RBC) umístěna v ŽST Přelouč; probíhá instalace softwaru a oživení -předpokládané CIN: 680 mil. Kč, spolufinancováno z TEN-T – 50 % způsobilých nákladů -termín realizace: 06/2012 – 10/2014 9

Pardubický kraj EMC ve vybraných úsecích trati Praha – Bohumín Základní údaje o stavbách: -výměna stávajících kolejových obvodů tak, aby vyhověly limitům ohrožujících vlivů hnacích vozidel s asynchronními trakčními motory -odstranění staničních kolejových obvodů s frekvencí 50 Hz v ŽST Pardubice hl. n., Česká Třebová a Ostrava hl. n. -v traťovém úseku Česká Třebová – Třebovice v Čechách, Česká Třebová – odbočka Zádulka bude vybudován nový elektronický automatický blok Stav přípravy/realizace: -předpokládané CIN: 250 mil. Kč -předpoklad realizace: 10/2013 – 09/2014, vypsáno výběrové řízení na zhotovitele stavby s termínem podání nabídek do stavbu je nutné dokončit co možná nejdříve, jedná se o doprovodnou stavbu k ETCS na I. koridoru v úseku Kolín – Břeclav 10

Pardubický kraj Stavby DOZ Základní údaje o stavbách: -vybudování systému dálkového řízení dopravy a ovládání technologických zařízení v předmětném úseku, vazba na informační systémy a nezbytné úpravy zabezpečovacích, sdělovacích, silnoproudých a dalších zařízení ovládaných z CDP Praha a Přerov DOZ Česká Třebová – Přerov -CIN: 165 mil. Kč -stavba ukončena v prosinci 2012 DOZ Česká Třebová (včetně odbočky Zádulka) – Kolín (včetně) -zpracováno zadání na zhotovení záměru projektu (ZP) + doprovodné technické dokumentace (DTD) + přípravné dokumentace (PD) 11

Pardubický kraj Uzel Česká Třebová Základní údaje o stavbě: -optimalizace rozsahu kolejiště, zvýšení rychlosti, řešení průjezdu tranzitních vlaků Stav přípravy/realizace: -příprava zahájena v roce 2010 zpracováním technického průkazu (TP) řešení rekonstrukce uzlu Česká Třebová -předpokládané CIN dle TP: 6 mld. Kč -zadána studie proveditelnosti, předpokládaný termín odevzdání červen 2014, zhotovitel SUDOP Brno 12

Pardubický kraj Uzel Pardubice Stav přípravy/realizace: -zadáno zpracování studie proveditelnosti, zpracovatel SUDOP Praha -předpokládaný termín odevzdání podzim 2014 Cíle studie proveditelnosti: -zvýšení bezpečnosti provozu a cestujících, zkrácení jízdních dob ve směru Chrudim a Hradec Králové, optimalizace rozsahu a uspořádání kolejiště -prověřit propojení severní a jižní části města (podchodem/nadchodem) -prověřit možnosti zaústění trati směr Chrudim ve vazbě na požadavek vedení přímých vlaků Chrudim – Pardubice – Hradec Králové -prověřit ekonomickou efektivitu mimoúrovňových křížení jednotlivých směrů -prověřit zajištění dostatečné kapacity pro výhledový rozsah dopravy (včetně variantní trakce) v úseku Pardubice hl. n. – Chrudim 13

Rekonstrukce a výstavba PZZ Základní údaje -zvýšení bezpečnosti, snížení nehodovosti na přejezdech -odstranění omezení traťové rychlosti, zkrácení cestovních časů -běží projektová příprava, předpoklad realizace 2013 – 2015 Choceň – Litomyšl Rudoltice v Čechách – Lanškroun Moravany – Borohrádek Třebovice v Čechách – Chornice 14 Pardubický kraj

© Správa železniční dopravní cesty, státní organizace Železniční stavby v Pardubickém kraji