PROJEKT E – DUR Environmentální vzdělávání Dovednosti pro Udržitelný Rozvoj.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pevné látky VY_32_INOVACE_2A_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Advertisements

Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Veřejné rejstříky - Obchodní rejstřík.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování RVPPK Praha Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_20_Péče a ochrana ŽP Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
7. setkání zástupců krajů Mgr. Marcela Stratilová pracovník pro EV, oddělení mládeže a sportu, KÚOK.
MÍSTO, KDE ŽIJI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Čiháková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Porovnání jednotlivých složek skutečného průměrného měsíčního platu za leden-únor 2011 a 2010 HZS krajů platový tarif příplatek za.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Administrativní členění ČR VY_32_Inovace_17KR-1 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
Aktivity a projekty Lísky na podporu spolupráce v regionu Pomáháme lidem porozumět přírodě a být dobrými hospodáři přírodního i kulturního dědictví.
Jaro na statku FARMÁŘ A JEHO PRÁCE. Čtyři roční období.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Vnější služba – výsledky v oblasti trestního řízení
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 01 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-Vlastivěda.
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Domácí zvířata VY_52_INOVACE_28
Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Snídaně – oběd - večeře ZdravÍ, bezpečí.
PŘÍRODOVĚDA 5. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Jana Kadlecová Název materiálu:
Název projektu: Moderní škola
Najdi jarní květinu, která se nachází jen jednou
Science Gate / Brána k poznání přírodních věd
Financování přímých NIV
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název projektu: Moderní škola
Talíř a příbory Pravo-levo.
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VÝROBA ŚÍPKOVÉHO ČAJE sebeobsluha.
Léto v přírodě VY_32_INOVACE_18_03
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Sůl nad zlato Zdraví, bezpečí.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Děti jsou naše budoucnost
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Krajský metodický kabinet ZEMĚDĚLSTVÍ A CHOVATELSTVÍ
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Jak parkovat auta Radka Knotková.
VYPRÁVĚNÍ PODLE OBRÁZKŮ
Co si vezmu na….
Poznatky ze života zvířat
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
XIV. ROČNÍK KRAJSKÉ KONFERENCE
CENTRA VZDĚLÁVÁNÍ PRO UDRŽITELNOU BUDOUCNOST
Odkrývání obrázků – poznej místa
Když jsem já sloužil… Jazyk a řeč.
Vztah k životnímu prostředí
VÁNOCE Jak pomáháme mamince?.
Transkript prezentace:

PROJEKT E – DUR Environmentální vzdělávání Dovednosti pro Udržitelný Rozvoj

Realizace projektu 2010 –2013 Příjemce podpory

Partneři projektu Pavučina (Sdružení středisek ekologické výchovy) Univerzita Palackého Olomouc

Cíl projektu: Cílem projektu je přispění ke zvýšení celkového povědomí o problematice udržitelného rozvoje mezi žáky základních a středních škol na území České republiky. Cílové skupiny: Žáci základních a středních škol Pedagogové základních a středních škol

Popis klíčových aktivit a jejich výstupů: 1.Vznik tří setů metodických materiálů (po 1000 kusech) 2.Vzdělávání pedagogů o možnostech využití metodických setů 3. Využití metodických materiálů přímo na školách

Formy prezentace metodických materiálů Prezentace na konferenci ( minut) Tematická dílna (1 - 2 hodiny) Tematický seminář (6 hodin)

Stanovená témata metodických materiálů 1.Zelený ostrov (I. stupeň) 2. Zlatá nit (I. a II. stupeň) 3. Udržitelný rozvoj (II. stupeň a SŠ)

Zelený ostrov (1. – 4. třída) 1. Sopečný ostrov 2. Kameny a půda 3. Pavouček 4. Semínka 5. Zvířata 6. Rostliny 7. Lidé 8. Budoucnost ostrova

Metodika a sada pomůcek Zelený ostrov Pomůcky - složka s pracovními listy, plakáty a lupa.

Odezva – metodické materiály Zelený ostrov Vážené kolegyně, letošní školu v přírodě jsme nazvali Cesta na Zelený ostrov a plně jsme se nechali inspirovat Vaším projektem. Pět dní byla ale krátká doba na to, abychom zvládli vše, proto se k projektu vrátíme v příštím školním roce. Za všechny kolegyně i žáky naší školy Vám děkuji za skvěle připravenou metodiku, kterou se necháme i nadále inspirovat při naší další práci. Děti všechny činnosti velmi zaujaly, vůbec nezlobily a byla to prý skvělá škola v přírodě. Posílám fotky a článek, který vyšel v Prostějovském deníku. Těšíme se na další spolupráci. S pozdravem Květoslava Žondrová ZŠ Pivín Reakce žáků ZŠ Lanžhot na projekt Zelený ostrov – část Sopečný ostrov

Zlatá nit (5. – 7. třída) 1. Slunce – naše inspirace 2. Slunce – naše hvězda 3. Slunce – náš malíř 4. Slunce – náš hodinář 5. Slunce – naše počasí 6. Slunce – naše obživa 7. Slunce – naše energie 8. Slunce – náš přítel

Skládací sluneční soustava, složky s pracovními listy a kartami. Metodika a sada pomůcek Zlatá nit

ZŠ Nemilany Den Země - Zlatá nit

ZŠ Kunštát - zahrada s prvky land artu – Zlatá nit

Odezva – metodické materiály Zlatá nit Vážení zpracovatelé projektu E-DUR, Vaše skvělé materiály využíváme a budeme využívat, čerpáme z nich inspiraci i energii pro naši práci pro hodiny přírodopisu, biologických praktik, kroužku fyziky, výtvarné výchovy a dalších. Zpracování materiálů je dokonalé a slouží nám i pro běžnou výuku, protože je v nich vše velmi srozumitelně vysvětleno a metodika je velmi propracovaná. Děkujeme a přejeme hodně energie pro další práci celému Vašemu týmu. Za ZŠ Dobřany Alena Boudová

Odborná recenze – metodické materiály Zlatá nit – Aleš Máchal Každý recenzent by měl být přísný, spravedlivý a také patřičně neosobní. I při veškeré žádoucí kritičnosti se však nad publikací Zlatá nit není možné ubránit oprávněné radosti, ba nadšení z díla, které je nad vší pochybnost počinem nanejvýš zdařilým. Mnohý, obzvlášť letitý ekopedagog, by v současné době mohl podléhat pocitům, že vše podstatné i objevné – v publikacích věnovaných environmentální výchově – už bylo řečeno a dostatečně metodicky popsáno. Zlatá nit je však obdivuhodnou výjimkou potvrzující pravidlo: ve vzácné jednotně formy a obsahu, myšlenek a postojů se zde snoubí originální téma mnohavrstevného propojení lidské společnosti s dary poskytovanými Sluncem v mnoha podobách, běžnému pozorovateli zjevných i skrytých. Snad z každé stránky je dobře patrné upřímné a hlavně úspěšné úsilí autorů pamatovat především na potřeby učitele, prokázat mu co nejužitečnější službu, poskytnout mu dokonalý didaktický i odborný servis, stejně jako mít stále na mysli žáka a potřebnost jeho vlídného zapojování do učebních dějů tak, aby si po většinu času nebyl vědom skutečnosti, že je vlastně vzděláván. Ve vzájemně souladném propojení se zde snoubí skvělé didaktické nápady s promyšlenými a důkladně vyzkoušenými pomůckami, pracovními listy a podpůrnými texty, které jsou uspořádány v jednotlivých složkách uložených v nápaditě provedeném kufírku.

Udržitelný rozvoj (8. – 9. třída, SŠ) 1. Metodika a složka s pracovními listy 2. Kniha (v elektronické podobě) Letem pestrobarevným světem 3. Putovní výstava

Témata lekcí Cestování Internetové nakupování Jídelníček

Putovní výstava

Nejčastější formy práce s interaktivní pomůckou Putovní výstava Práce s pracovními listy, skupinová nebo individuální. Individuální řešení aktivit na PC. Aktivity na interaktivní tabuli a řízená diskuze, tzv. debatní liga.

Odezva – metodické materiály Udržitelný rozvoj Ahoj, Ivo, Maruško, a též další příznivci, kamarádi, přátelé environmentální výchovy na různých školách. Dnes k nám "doputovala" na týden asi ve hodin výstava E - DUR, která vznikla na Sluňákově. Kluci jedné maturitní třídy mně ji ochotně pomohli instalovat na jedné učebně, za což jim patří dík. Pracovali o polední přestávce!!! S paní zástupkyní jsme již během týdne rozepsaly program na další týden pro všechny žáky naší školy, aby se s "udržitelným rozvojem" v rámci této výstavy seznámili. Přínosná je tato výstava k doplnění výuky ekologie, chemie, občanské nauky a také ekonomických předmětů. Jelikož se u nás střídá SUDÝ A LICHÝ týden, hned dnes (mimo rozpis) mě požádaly dvě kolegyně v odpoledních hodinách, zda by mohly s žákyněmi Pečovatelských prací výstavu navštívit. Jo, super. A pak mě napadlo, že vezmu kluky třetího ročníku, kteří budou na praxi příští týden - nebudou ve škole. A divte se! Ač jim končila hodina ve 14.00, vůbec to nevnímali. Dívala jsem se okénkem do třídy, kluci kmitali kolem panelů, vyplňovali pracovní listy, NEOPISOVALI!!!!, A bylo vidět, že se snaží, že je to zaujalo,... A o to jde. Hezký víkend, Irena Pořízková SŠ MESIT, Uherské Hradiště

Nejčastější formy využívání metodických setů 1.Aktivity ve výuce jednotlivých předmětů 2.Projektové nebo tematické dny 3.Měsíční projekty 4.Celoroční projekty 5.Program školy v přírodě 6.Program pro Den otevřených dveří 7.Mezinárodní projekty (spolupráce s partnerskými školami)

Forma zapojování škol 1.Účast pedagoga (koordinátora EV) na konferenci, dílně či semináři, kde získá informace o projektu E-DUR Podpis o účasti v prezenční listině 2.Převzetí materiálů – setů (na konferenci, dílně, semináři či od koordinátora EV v daném kraji) Potvrzení o převzetí materiálů 3.Realizace se žáky na školách (formou zařazení aktivit v hodinách, formou tematického dne či týdne nebo formou celoroční motivace) Zaslání mailu – elektronické seznamy žáků zapojených tříd, jména zapojených učitelů, dvě až čtyři fotografie z průběhu aktivit

Počet zapojených škol Kraj / Set Zelený ostrovZlat á nit Udržitelný rozvoj Olomoucký Moravskoslezský Zl í nský Jihomoravský Vysočina Pardubický 1964 Kr á lov é hradecký 484 Středočeský Liberecký Jihočeský Plzeňský Karlovarský 12 3 Ú stecký Celkem