K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI VYTVOŘENÍ SÍTĚ VENKOVSKÝCH KOMUNITNÍCH ŠKOL V POŠUMAVÍ -MÍSTNÍCH PARTNERSTVÍ ZAMĚŘENÝCH NA PROSAZOVÁNÍ ROVNÝCH PŘÍLEŽITOSTÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Medializace a popularizace ve vědě a odborné činnosti Tomáš Doseděl
Advertisements

Kde najdete informace o volných pracovních místech?
Komunitní síť a mobilní služba (nejen) pro auta… Ondřej Švihálek,
ô BARVY ŽIVOTA odkaz: Pozitivní noviny AInformace o projektu SENIOŘI K POČÍTAČŮM! (pro další šíření v médiích) ● POZITIVNÍ NOVINY jsou tvůrcem.
Bc. Martin Kříž redaktor v denících Bohemia – 2000 – let fungující malé regionální nakladatelství Městský zpravodaj – Nýrské.
U ŽIVATELÉ F ACEBOOKU ČTOU ZPRÁVY, I KDYŽ NECHTĚJÍ Střední škola Kostka, s.r.o. Mgr. Libor Čada |
Jak psát tiskovou zprávu?
1. Datum vytvoření: Téma: Datum vytvoření: Téma: Zpráva Cíl prezentace: Cíl prezentace: Zaznamenávání textu v podobě výtahu Časová dotace:
Zámeček  Zámeček je časopis pro dětské domovy, diagnostické ústavy nebo pro výchovné ústavy  Velkou část redakce tvoří především děcka.  Pravidelně.
Tomáš Doseděl, Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
Pro ty, kteří nemohou publikovat na obecních stránkách a mají chuť a zájem napsat svůj příspěvek k aktuálnímu dění v obci, nebo třeba popřát i svému příteli.
Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Učíme se podnikat Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Sport a psaná média redakční praxe v moderním newsroomu.
Proč „komunitní knihovna“ Knihovnická dílna Zlata Houšková.
Jak vzniká zpráva Podpora využití ICT ve výuce průřezových témat na základních školách (CZ.1.07/1.1.00/ )
JÍZDA ZA POKLADEM HANÉ aneb „HANÁCKÉ CESTOVATEL“
Sociální síť Sociální síť, zvaná též společenská síť, komunitní síť či komunita, anglicky social network, je propojená skupina lidí, kteří se navzájem.
Jak vybírat školu a obor?. Víte, že? Víte, že… V Plzeňském kraji je téměř 60 středních škol Všechny důležité informace o oborech SŠ v Plzeňském kraji.
ČTK a státní správa komunikace v zájmu veřejnosti.
MV RPS, 1. červen 2005 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ.
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ.
ISSS 2008 VÝZKUM INFORMAČNÍCH ZDROJŮ Duben 2008 / Prezentace syndikovaného výzkumu pro vybrané Krajské úřady / Jan Tuček / STEM/MARK, a.s.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_245 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
První zaměstnání Petr Machala.
1 iMUNIS Portálové řešení pro obce Mgr. Jan Brychta Mgr. Tomáš Lechner Triada, spol. s r. o.
Expertní panel pro GS JPD Propagace rovnosti šancí mužů a žen prostřednictvím médií - prezentace - Šance pro společnost, občanské sdružení.
SEMINÁŘ KRONIKÁŘŮ 2. a 4. prosince PROGRAM 1. Úvod 2. Přílohy ke kronice 3. Zkušenosti z digitalizace kronik 4. Příspěvek paní kronikářky Kramářové.
 Podle řady nezávislých zdrojů se sociální sítě staly nejčastější aktivitou na internetu, čímž sesadily pornografii. A to je pravděpodobně jen začátek.
Když je 50 % víc než 100 %. Základní informace Cíl: Zhodnocení mediálního pokrytí a obrazu organizace Fórum 50 % v období Metoda:
Specializovaná elektronická média pro veřejnou správu Solón Deník veřejné správy.
Mgr. Naděžda Fasurová, Ph.D.
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz PUBLICITA PROJEKTŮ OP LZZ.
Prezentace a komunikace projektů Donátor a neziskovka  Smluvní vztah = oboustranné partnerství  Donátor Vám peníze nedává, ale investuje.
TEORIE.  důležitá součást při žádosti o práci či stáž, jedna z prvních informací o vás – pokud se bude líbit, můžete na jeho základě postoupit k pohovoru.
T VO Ř IT Č ASOPIS NÁS BAVÍ. Jmenuji se Jolana Jančová a chodím do čtvrté třídy Základní školy a mateřské školy v Olešnici. Moje zájmy jsou: jízda na.
Provázanost mobilní reklamy s webem Tomáš Košťál … najdu tam, co neznám !
Portál Kudy z nudy Statistiky 2009 Marketingové aktivity v roce 2009 Plán aktivit 2010.
Moderní nástroje komunikace a jejich využití Jiří Vanke Ondřej Čermák.
J AK PSÁT SEMINÁRNÍ PRÁCI. V ÝBĚR TÉMATU, VYHLEDÁNÍ ZDROJŮ Výběr tématu zvolit téma, které mne zajímá zvolit raději užší, specifické téma (příliš široká.
Webové stránky města Fulnek Webpadára 2013
Publicistické útvary ČÍSLO DUM VY_32_INOVACE_CJL_3,4_70 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ,
ANOTACE Objasnit žákům pojem krátkodobý a dlouhodobý cíl, seznámit je s vytyčováním svých cílů a s využitím pozitivních vzorů. Výukový materiál.
Budování užitečného webu - nezbytná výbava městských webů. Ing. Radovan Necid starosta.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Psát není tak složité, aneb pojďte s námi tvořit Metodický portál.
 Nebezpečná internetová manipulace, v rámci které útočník usiluje o osobní schůzku s nezletilou osobou.
Jak funguje a jak jej používat?. Co to je? O je elektronická pošta, tj. způsob odesílání a přijímání zpráv pomocí počítače a sítě (místní.
IKT SOCIÁLNÍ SÍTĚ Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, Tel.: , Tel.řed./fax: ,
SEM VLOŽTE RAZÍTKO. Poznámka: Tato brožura je určená k tisku. Pokud chcete mít jistotu, že je umístění pro tisk správně nastavené, zkuste si ji nejdřív.
Název společnosti Produkty a služby
Marketingová strategie 2018 Jižní Čechy Pohodové
Sociální Sítě Plhák Šumperk 5.B.
Jak na PR (absolutní základ)
Média - jak s nimi a jak na ně?
PROČ JSEM SI VYBRAL … Za týden to bude jeden rok od doby, kdy jsem se zaregistroval na facebook.Důvod proč jsem se na něj zaregristroval je takový: používám.
SOCIÁLNÍ SÍTĚ Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Sociální sítě a multimédia v Hrádku nad Nisou
Absolventská síť Cíle Cesta Situace a problémy
iMUNIS Portálové řešení pro obce
Moje práce na Broumovsku
Přehled o esperantu v českých médiích
Městská knihovna jevišovice
Motivační dopis Většinou se přikládá k životopisu
MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU
SOCIÁLNÍ SÍTĚ JAKO PARTNER PRO NEZISKOVKY Gabriela Sedláčková
Transkript prezentace:

K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI VYTVOŘENÍ SÍTĚ VENKOVSKÝCH KOMUNITNÍCH ŠKOL V POŠUMAVÍ -MÍSTNÍCH PARTNERSTVÍ ZAMĚŘENÝCH NA PROSAZOVÁNÍ ROVNÝCH PŘÍLEŽITOSTÍ ŽEN A MUŽŮ CZ.1.04/3.4.04/ SEMINÁŘ V CHANOVICÍCH Bc. MARTIN KŘÍŽ

K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Bc. Martin Kříž, kontakt: mob.: redaktor v denících Bohemia – 2000 – let fungující malé regionální nakladatelství, Nyní se více orientuji na realizaci naučných stezek. Městský zpravodaj – Nýrské noviny od r. 2010, Dešenický zpravodaj, Kolinecký zpravodaj - začínám Externí spolupracovník Českého rozhlasu Plzeň – od roku 2007

K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Na odvrácené straně: Předseda o. s. Klub přátel Klatovska od roku 2000 Další neziskové aktivity v regionu – například Místní akční skupina Pošumaví, Klub Augusta Sedláčka, Společnost Františka Křižíka Aktivně v regionální politice od roku 2006, radní města Klatovy

K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Rozvržení semináře: 1. Jak dostat aktivity obce do médií 2. Publikace a tiskoviny obce 3. Zatraktivnění obce pro turistický ruch

K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Jak se dostat do médií? Aneb jak najít cestu ke svému novináři. Zahrajme si hru. Jak správně proniknout do redakce: a) zašlete do vybraných redakcí doporučené dopisy se žádostí o popularizaci vaší činnosti + výroční zprávy a další vybrané materiály

K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE b) Do redakcí budete telefonovat a shánět novináře, o kterém se domníváte, že Vám pomůže. c) Napíšete do redakce , kde popíšete svoji činnost, co chcete, připojíte výroční zprávu a foto v elektronické podobě. d) Uspořádáte ve městě netradiční akci, na kterou novináře pozvete

K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE b), c), d) – pokračujete dál a) pro Vás hra končí Pojďme dál b) Telefonujeme Chtěl bych mluvit s konkrétním redaktorem. Nechtějí dát mobilní číslo, chtějí to poslat písemně, píší vaše údaje někam na papírky

K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Pro b) hra končí – kolega redaktora napsal váš vzkaz na papírek, který se ztratil. Nikdo Vám nezavolá zpět. Ve hře zůstává c) a d) c) Novinář, který dostal váš , si ho přečetl, ale protože se věnuje něčemu jinému, řekl si že se Vám ozvě později

K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE c) Zapomněl na to a neozval se. d) vyhrává, ale pozor je to jenom začátek. Doporučený postup: 1. Uspořádejte netradiční akci a kontaktujte redakci osobně s pozvánkou. 2. Pošlete em doprovodné informace. 3. Pokud novinář na Vaši akci nepřijde, netrucujte a dále komunikujte.

K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Čeho se vyvarovat: Pozor na úřední nudu, kterou nelze převyprávět! Nepodléhejte iluzi, že neziskový sektor je dobro, o kterém musí média informovat aniž by něco zajímavého udělal. Psát pozitivně je těžší než kritizovat,

K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Co si často říkáme a na co narážíme: Média jsou přece od toho, aby referovala o užitečných a pozitivních věcech Novinářům jde jen o senzace a katastrofy a nešťastné události Redaktor nám pořád slibuje, že o nás napíše, a přitom se nic neděje S novinářem jsme si rozuměli, ale článek vyzněl jinak

K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Řekli jsme novináři tolik důležitých věcí a on si vybral něco úplně jiného. Chtěli jsme, aby novinář uvedl jména naších sponzorů, ale nevyhověl nám Celostátní média vyžadují konflikty, místní zpravodajové se jich naopak bojí

K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Co nabídnout novináři? Novinář nejlépe spolupracuje, když cítí, že nejen vy po něm chcete, ale že i vy můžete být užiteční jemu. Spolupracujte s ním a upozorněte ho třeba i na události nebo skutečnosti, o kterých jste se dozvěděli.

K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE S čím se novinář nerad setkává Mě nefotografujte! Málomluvnost, nesrozumitelnost Autorizace článku To jsem neřekl! Zákon pojem autorizace nezná.

K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Nepočítejte s tím, že v článku nebude chyba. Spolehněte se, že v článku zazní i jiné informace a názory než ty vaše.

K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Jak jednat s novinářem Najděte si novináře a informujte ho průběžně. Nemračte se a nevzdychejte nad marností světa. Hovořte klidně, věcně a rozvážně. Nezvěte novináře na zbytečné a špatně připravené akce.

K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Nebuďte zbytečně oficiální, raději upřímní. Nevolejte do redakce obden Nepište sáhodlouhé y

K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Napišme si tiskovou zprávu Výběr tématu Jak začít? Co všechno tam napsat? Jak končit?

K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Nadpis - zachytit pozornost. Utratit téměř tolik času na nadpis jako na psaní. Je to důležité. Většina tiskových má mezi slov, ne více než jednu stránku. První odstavec - nejdůležitější informace. Neukládat nejlepší na konec, nebudou to číst. V tomto odstavci odpovědi na otázky, kdo, co, kdy, kde a proč?

K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Střední část tiskové zprávy – jádro příběhu, zde rozveďte vše důležité. Závěrečná část – doplňující informace, které je možné v případě potřeby i vynechat.

K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Doporučuje se, aby si psát tiskové zprávy ve 3. osobě a používat krátké věty a odstavce. Zahrnovat příslušné citáty dalších zainteresovaných lidí, které posílí to, co chcete říci vy. Pozor na pravopisné chyby. Nezapomeňte na kontakt.

K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Chcete-li mít se svojí informací úspěch, Vaše tisková zpráva musí být dobře napsaná, výstižná a zajímavá!! Vydání tiskové zprávy Vyberte média, která by mohla mít zájem publikovat vaše informace. Regionální, celostátní nebo odborný tisk. Pomoci vám může např. přehled periodik na stránkách

K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE V úvahu přicházejí samozřejmě i internetová média. Vytvořte si seznam redakcí (novinářů), kterým tiskové zprávy budete posílat. Do jedné redakce je neposílejte víckrát! Rozeslání tiskové zprávy je vhodné načasovat - chceme, aby byla aktuální a byla v tisku vidět.

K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Při rozesílání zprávy em je vhodné tiskovou zprávu připojit jako přílohu, nejlépe ve formátu DOC nebo PDF. Fotografie přikládejte zvlášť ve formátu jpg a v dostatečné tiskové kvalitě.

K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE ČTK – poskytuje ostatním médiím tzv. Přehled očekávaných událostí. Nejsou jenom tištěná média Česká televize – reportáže s přesahem Český rozhlas – zaujměte slovem Komerční rádia Internetové zpravodajství

K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Nová média Internet Sociální sítě – Facebook, Google+, Twitter Za první sociální síť lze považovat projekt Sixdegrees spuštěný v roce 1997, kde uživatelé měli možnost si vytvořit svůj osobní profil a seznam přátel a později procházet seznamy přátel svých přátel. Sixdegrees

K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE V roce 2000 byla služba ukončena (doména stále existuje, ale lze se zaregistrovat jen na základě pozvánky). Podle svého zakladatele tento projekt nebyl úspěšný, protože jednoduše předběhl svou dobu. Na konci devadesátých let byl obecně počet uživatelů Internetu nízký. (Wikipedie)

K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Mezi neuživateli sociálních sítí je všeobecně rozšířen názor, že sociální sítě jsou doménou hlavně generace teenagerů, nicméně tento názor neodpovídá skutečnosti. V současné době silně převažují dospělí uživatelé. Pro ilustraci může posloužit věková struktura uživatelů Facebooku v České republice, kde cca 50% uživatelů je tvořeno věkovou skupinou od 20 do 35 let.

K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Nový komunikační kanál i pro firmy, neziskové organizace, politické strany… Pozor na nemalá nebezpečí. Jedním z nejvíce diskutovaných témat okolo sociálních sítí je sdílení a možnosti zneužití citlivých dat, důvěryhodnost sdělení a důvěryhodnost identity uživatele. (Wikipedie)

K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Druhá část – publikace a tiskoviny obce

K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE K čemu jsou „obecní tiskoviny dobré“ Paměť obce Kronika přístupná všem Informace pro turisty Dárek pro rodáky, významné návštěvy Zdroj informací pro budoucí badatele, novináře Najdou se i sběratelé regionální literatury Zvláštní kapitolou jsou pak obecní zpravodaje, oběžníky apod.

K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE 1) Knihy 2) Pohlednice 3) Skládačky, letáčky, plakáty… 4) Kalendáře 5) Zpravodaje

K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Co všechno dát do obecního zpravodaje Předně informace z jednání rady a zastupitelstva Výzvy a informace pro občany Články o činnosti spolků a organizací Chce to něčím doplnit: Foto – proměny obce Střípky z historie Nebát se převzít i některé novinářské postupy

K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Rozhovor s někým zajímavým - někdo provozuje doma staré řemeslo - pamětníci nějakých událostí - sběratelé - jak se žije na vesnici soukromým podnikatelům - zajímavý chalupář

K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Stálé rubriky - historie domů na pokračování - úvodní slovo - otázka pro… - z hasičské zbrojnice

K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Grafická úprava Fotografie Tisk Zaregistrování periodika na Ministerstvu kultury ČR

K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Děkuji za pozornost