Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Přírodopis, Atmosféra Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Prvouka, Jaro Autor: Mgr. Vendula Janešová Název materiálu:
Advertisements

Krajinné sféry Země. Vnější vlivy nazýváme jako: EXOGENNÍ ENDOGENNÍ.
Oxidy Názvosloví oxidů Některé významné oxidy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
VZDUCH PLYN KOLEM NÁS. VZDUCH  směs látek, které tvoří plynný obal Země – atmosféru  složení vzduchu při Zemi: dusík, kyslík, oxid uhličitý, mikroorganismy,
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_12_Vzduch Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 12 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
14 ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Znečišťování ovzduší. Životní prostředí Globální problémy lidstva : Populační exploze a s ní spojená potravinová krize v rozvojových.
VODA, VZDUCH - OPAKOVÁNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Sféry Země ZŠ Hejnice 2010 Mgr.Jan Kašpar. Sféra = vrstva, „obal“ Země Atmosféra – plynný obal Biosféra – živá hmota na Zemi Hydrosféra – vodní vrstva.
Atmosféra 6. ročník. Motivující otázky Co je to atmosféra plynný obal Země Význam atmosféry umožňuje život na Zemi Vrstvy atmosféry Troposféra – Stratosféra.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_09_Z6_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
Vypracoval: Jaroslav Sýkora Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
VZDUCH. Plynný obal Země se nazývá ATMOSFÉRA. Směs látek tvořících atmosféru je vzduch. SLOŽENÍ VZDUCHU: 21% kyslík 78% dusík 1% ostatní plyny (oxid uhličitý,
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Přírodopis Téma : Planeta Země Název : Atmosféra Použité zdroje a materiály.
Globální problémy lidstva
Název školy: Základní škola T. G
Základní škola M.Kudeříkové 14, Havířov Město, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Majetek domácnosti Autor: Pavla.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_150_Ochrana půdy
Ozónová vrstva Země Vypracoval: Adam Zacpal Obor: Technické lyceum
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Globální oteplování Země trpí! Lidé trpí! Možná to někdo nevidí.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Monika Zemanová, PhD. Název materiálu:
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Fyzika, Pohyby těles ve Sluneční soustavě Autor: Kamil.
Vzduch VY_32_INOVACE_1A_15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Přírodopis, Pedosféra Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název.
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Znečištění ovzduší Obr. 1
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Neživá příroda - horniny.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
ATMOSFÉRA podnebí VY_32_INOVACE_07-10 Ročník: VI. r.
Období: leden až květen 2012
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Čísla a početní operace, Násobilka.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Zeměpis, Liberecký kraj Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název.
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Koloběh dusíku VY_32_INOVACE_23_449
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_CH.8A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.06_VZDUCH Název: Vzduch.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Fyzika, Dalekohledy Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název materiálu:
Název vzdělávacího materiálu Vzduch
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk, Skloňování podstatných jmen Autor:
Přírodní poměry - vodstvo
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Prezentace – výklad učiva
Atmosféra Anotace: Materiál je určen k výuce zeměpisu v 6. ročníku základní školy. Seznamuje žáky s vlastnostmi a členěním atmosféry.
Souhrnné opakování-VESMÍR
Atmosféra Země.
9. Atmosféra Vzdušný obal Země
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, dělba práce Autor: Pavla Lukešová.
Autor: Mgr. Helena Nováková
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Období: září – prosinec 2011
VY_52_INOVACE_41_Hydrosféra-učební text
VY_32_INOVACE_ZE6-05 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Vzduch.
Neživá příroda - vzduch
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
VY_32_INOVACE_
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a v prostoru,
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Složení a funkce atmosféry
ATMOSFÉRA - vzdušný obal Země.
VY_32_INOVACE_ZE6-06 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_150_Ochrana půdy
12. Skleníkový jev, ozónová vrstva
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Přírodopis, Atmosféra Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název materiálu: VY_52_INOVACE_02/IV.SADA Anotace: Prezentace je určena pro žáky 9. ročníku, je určena k výkladu učiva atmosféra. Období: září – prosinec 2011

Atmosféra - plynný obal Země... - chrání Zemi před nehostinným okolním vesmírným prostředím. - její část OZONOSFÉRA nás chrání před UV zářením. - její složení (kyslíkovo – dusíková) umožňuje život tak, jak jej známe - dolní část TROPOSFÉRA je dějištěm nám známých atmosferických jevů; počasí. - různé prohřívání vyvolává vítr

Vrstevnatost atmosféry: - přehled vrstev atmosféry - obrázek okomentujte a přidejte vlastní postřehy k jednotlivým vrstvám

Poškozování atmosféry - průmyslové revoluce v 19. století „rozjela její masivní znečišťování“ - plynné i pevné produkty lidské činnosti: oxidy uhlíku, oxidy dusíku, methan, prach, … - tyto produkty přímo (dýchání rostlin a živočichů) i nepřímo (srážkami – deštěm), poškozují přírodní prostředí Země. - dýchací problémy,výskyt rakoviny, neplodnost - poškozené lesy, překyselená jezera a půda - globální oteplování, ztenčená ozonosféra

Globální oteplování - skleníkové plyny: hlavně oxid uhličitý (spalování) a methan (produkt průmyslu a zemědělství) - zabraňují tepelnému záření opustit atmosféru - zvyšují teplotu na Zemi – doplňte důsledky Tání Rozšiřování Zvyšování hladiny.... Vymírání a Oteplování.... Nedostatek.... atd.

Ztenčená ozonosféra - část ozonosféry ve výšce cca 25 – 35 km - vyšší koncentrace trojatomového kyslíku – ozónu - na vině jsou freony (fluoru, chromu a bromu) - ve 20. století používané jako chladící směsi v lednicích a hnací plyny ve sprejích - v ozonosféře štěpí ozon, zeslabují tuto vrstvu hlavně v polárních oblastech (ozonové díry) - Země více vystavena rakovinotvornému UV záření (zvýšený výskyt rakoviny kůže)

Princip vzniku ozonu a ozonová díra nad Antarktidou

Budoucnost atmosféry Problematika znečištění atmosféry je samozřejmě mnohem širší a obsáhlejší... Zejména v posledních desetiletích se mezinárodními dohodami upravila množství škodlivých látek vypouštěných do ovzduší, tyto však dodržují jen vyspělé země (a ještě ne všechny – USA, Rusko, Čína) a rychle se rozvíjející jižní státy je nedodržují vůbec, a tak jsou globální oteplování a další doprovodné jevy z toho vyplývající velmi reálné a celosvětově hmatatelné...

Použité zdroje: Vališ, Jaroslav - Přírodopis pro 8. ročník ZŠ, 6., upravené vydání, SPN Praha, stran, ISBN Atmosphere_layers-cs.svg (citace ) cs.svghttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/ 7/7a/Ozon_01.jpg (citace ) Antarcitc_ozone_layer_2006_09_24.jpg (citace )