Temperament DUM_20. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁNÍ Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Advertisements

Anotace: Seznámit žáky se základními pojmy z psychologie Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_OSVZ_ON.
GEMEINNÜTZIGE ORGANISATIONEN. Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název.
Název školy: Střední zdravotnická škola a vyšší odborná škola zdravotnická Karlovy Vary Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací materiál: Zásuvné.
Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov43 Autor Mgr. et Mgr. Jitka.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Rostislav Navláčil Název prezentace (DUMu): 1. Vývoj a rozvoj člověka Název sady: Občanská nauka Ročník: 1.
Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
Psychologie – význam, směry, disciplíny DUM_12. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Osobnost, sociální skupiny.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 06 – Osobnost a temperament NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
O SOBNOST ČLOVĚKA. Člověk se všemi jeho psychickými, biologickými a sociálními znaky společensky významná osoba Individuální jednota biologických, psychologických.
Umění jednat s lidmi DUM_14. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_11_test, osobnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Temperament
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Odraz světla na rovinném zrcadle
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
Digitální učební materiál
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ANOTACE Vysvětlit žákům pojem osobnost, popsat typy osobností podle různých autorů, určit jejich charakteristiky.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Inf Počítač a lidé s handicapem
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Techniky práce s mentálně postiženými
POTŘEBY DUM _13.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
City DUM_15.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Parametrická rovnice přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
VY_32_INOVACE_SA4A_6 DUM 6. příprava aktivity pro 1
OSOBNOST ČLOVĚKA TYPY OSOBNOSTÍ.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Temperament VY_32_INOVACE_1B_16 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_16 Temperament
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Výchova k občanství Vnitřní svět člověka
VY_32_INOVACE_SA4A_4 DUM 4. „Chlapec, uživatel služby-dramatizace “
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Rysy osobnosti Temperament Charakter
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
The Czech Republic.
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova
Transkript prezentace:

Temperament DUM_20

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁNÍ Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 ICT INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY ICT Název a číslo materiálu: ODS_32_INOVACE_JTD1A_20 Vytvořeno: Autor:Mgr. Martina Hašková Vyučovací předmět: PsychologieRočník:I. ročník SOŠ Výsledky vzdělávání dle RVP: Žák definuje pojem temperament, rozliší typy temperamentu podle vlastností Typ interakce:Kombinované Druh výukového zdroje: PrezentaceKlíčová slova:temperament, typy temperamentu, cholerik, sangvinik, melancholik, cholerik Anotace:Didaktický učební materiál je určen pro žáky maturitních oborů SOŠ. Je zaměřen na prezentaci základních pojmů vztahujících se k tématu psychologie osobnosti. Lze využít jako samostatný studijní materiál.

Temperament = souhrn psychických vlastností, které určují intenzitu prožívání a chování osobnosti projevuje se: v chování, prožívání, reakcích, v citech (jak snadno vznikají a zanikají) vrozený ovlivněn činností CNS, hormony lze změnit temperament? ovlivnění je možné chemickou cestou - psychofarmaka

Lze změnit temperament? Nelze, ale ovlivnění je možné chemickou cestou - psychofarmaka

Typy temperamentu Hippokrates – dělení do 4 skupin dle temperamentu - flegmatik, sangvinik, melancholik, cholerik Eysenck – dělení: extroverze – introverze labilita – stabilita

Vyhledejte ve slovníku cizích slov následující výrazy: extrovert: introvert: labilní: stabilní:

extrovert: člověk, který čerpá energii z vnějšího světa, je komunikativní, otevřený, hovorný introvert: člověk, který čerpá energii ze svého vnitřního světa, je uzavřený, klidný, většinou nemá rád větší společnost labilní: vratký, kolísavý,proměnlivý stabilní: stálý, pevný, rovnovážný

introverze + labilita: inklinuje k úzkostným poruchám (fobie, obsese, stres) extroverze + labilita: sklon k psychopatickým a asociálním poruchám

Sangvinik - emočně stabilní extrovert - přiměřená reaktivita na podněty - přizpůsobivý kladné vlastnosti: optimismus, přizpůsobivost, podnikavost, rozhodnost, otevřenost, snášenlivost záporné vlastnosti: povrchnost, lehkomyslnost, nerozvážnost, nekritičnost, ovlivnitelnost

Melancholik emočně labilní introvert hluboké prožitky, pesimismus, obtížné navazování kontaktů kladné vlastnosti: hluboké a stálé city, vážnost, svědomitost, pečlivost, oddanost, věrnost záporné vlastnosti: pesimismus, smutek, obavy, plachost, nedostatek sebedůvěry, urážlivost

Cholerik - emočně labilní extrovert - vzrušivý, sklon k výbuchům hněvu - hůře se ovládá, rychlé reakce kladné vlastnosti: vášeň, citlivost, aktivnost, iniciativnost, pracovitost, výkonnost, energičnost záporné vlastnosti: výbušnost, vzteklost, zbrklost, netrpělivost, prosazování vlastní vůle

Flegmatik - emočně stabilní introvert - vyrovnaný, klidný, jeví se až lhostejný - vzrušují ho až velmi silné podněty - pasivní, bez větších ambicí kladné vlastnosti vyrovnanost, trpělivost, přátelskost, samostatnost, výkonnost, sebeovládání záporné vlastnosti nedostatek citového zaujetí, lhostejnost, necitlivost, pasivita, neprůbojnost, pomalost, nerozhodnost, pohodlnost

Obr.1

Úkol č.1 Spoj typ temperamentu se správnými vlastnostmi: flegmatik labilita extroverze sangvinik stabilita introverze melancholik labilita extroverze cholerik stabilita introverze

Úkol č.2 Přiřaď vlastnosti ke správnému typu (pospojuj): flegmatik sangvinik melancholik cholerik výbušnost plachost netrpělivost vášnivost otevřenost oddanost lhostejnost

Zdroje Obr.1 AUTOR NEUVEDEN. mujweb.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: DVOŘÁK, J. Odmaturuj ze společenských věd. Brno: Didaktis, 2008, ISBN HELUS, Z. Psychologie pro gymnázia. Praha: Fortuna, 1995, ISBN :