Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha 26. 11. 2015 1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Segmentace trhu.
Hodnotový management Teorie rozhodování
Opakování k maturitě.
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
SWOT Analýza Daniel Vančura.
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Cenová strategie Eduard Andráši.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Přednáška č.7 Tržní segmentace.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Základy marketingu šestá přednáška
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
ÚVOD STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ STRATEGIE TRH KOMPLEXNÍ PŘÍSTUP NÁKLADY
Poskytování služeb jako ekonomická činnost. Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti.
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Marketingové prostředí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_12.
2.Marketingové prostředí
Struktura stavebního trhu Obr. č. 1:. Interakce stavebního trhu s vnějším okolím Obr. č. 2:
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Zadání případové studie
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Nákupní chování spotřebitele
Marketingové prostředí obce
MARKETINGOVÝ MIX.
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
REGIONALISTIKA REGIONÁLNÍ ANALÝZA SITUACE ČR.
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Tržní prostředí.
8. Marketing.
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Výběrové šetření pracovních sil (VŠPS)
Projekt: Praktický průvodce ekonomikou aneb My se trhu nebojíme! Reg. č.: CZ.1.07/1.1.34/ Nové trendy v investování.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluSegmentace.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Model struktury strategického managementu
Ing. Eva Štěpánková ESF MU Katedra podnikového hospodářství
ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ Návrh struktury. ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ „Analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému Plzeňského kraje pro potřeby KAP“  Povinná.
MUDr. Stanislav Wasserbauer
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingový plán podniku
Podklady pro zpracování semestrální práce
MARKETING Přednáška P
Digitální učební materiál
STRATEGII REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Ekonomika malých a středních podniků
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Zákazníci, návštěvníci, trhy, segmentace
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha

 Strategické rozhodování  Segmentace trhu  Demografická kritéria 2

3

 Strategická analýza  vnější prostředí  vnitřní prostředí  Tvorba strategie  zhodnocení variant  výběr strategie  Implementace strategie  plánování, organizování  Kontrola a hodnocení 4

Strategický rozhodovací proces (Zdroj: _d _d T00000_d-riziko-a- nejistota-ve-strategicke-rozhodovani) 5

 Poznat strukturu daného trhu  Homogenita, heterogenita segmentu  Marketingové přístupy k trhu  tržně nediferencovaný marketing masový marketing výrobkový diferencovaný marketing  cílený marketing koncentrovaný marketing diferencovaný marketing 6

 Průzkum  dotazování, hodnocení potenciálních zákazníků  Analýza  faktorová analýza  shluková analýza  Profilování  profil shluku proměnných 7

 Intuitivní  Systematický  deduktivní  induktivní a priori post hoc 8

 Při sběru dat  obsahová analýza  dotazování  Při analýze dat  křížové analýzy a kontingenční míry  faktorová analýza  Při odkrývání segmentu  shlukové analýzy  stromové strukturní metody  křížové analýzy 9

 geografické hledisko – podle umístění zákazníků, kontinent, země, region, lokalita  psychologické hledisko – psychologický profil, zájmy, postoje, životní hodnoty  socioekonomické hledisko – vzdělání, povolání, výše příjmů, společenské postavení  demografické hledisko – pohlaví, počet narozených dětí, počet dětí v rodině, věk, etnika, náboženství, rodinný stav 10

 U trhu B2C  charakter organizace (sektor, obor, odvětví působení, velikost organizace, kultura organizace)  provozní charakteristiky (typ výroby, organizace nákupu, naléhavost dodávek, kvalitativní požadavky)  nákupní chování (nákupní politika organizace, nákupní strategie, kritéria nákupu) 11

 Přehled o aktuálních demografických veličinách, které je možné využít pro strategické rozhodování při segmentaci trhu  Metoda kvalifikovaného odhadu  ČR, hlavní město Praha, Středočeský kraj, Jihomoravský kraj, Moravskoslezský kraj a Karlovarský kraj 12

Obyvatelstvo Průměrná hrubá mzda Kč Míra inflace0,4 % Hrubý domácí produkt4,3 % Průmyslová výroba0,6 % Stavební výroba2,4 % 13

 Podle údajů ČSÚ měla Česká republika obyvatel k 30. červnu  Průměrná hrubá mzda za 2. čtvrtletí 2015 činila Kč, meziroční růst nominální mzdy činil 3,4 % a meziroční růst reálné mzdy 2,7 % ve 2. čtvrtletí  Míra inflace činila v říjnu ,4 %. 14

 Hrubý domácí produkt měl meziroční růst 4,3 % za 3. čtvrtletí 2015  Průmyslová výroba měla meziroční růst 0,6 % v září 2015  Stavební výroba měla meziroční růst 2,4 % v září

 Charakteristiky současného managementu:  rychlost rozhodování  komunikace  práce v týmu  I správně provedená segmentace trhu může eliminovat rizikové faktory při strategickém rozhodování.  Příspěvek dává podněty, jak provádět segmentaci trhu s využitím demografických kritérií. Relevantní informace z této oblasti může podat ČSÚ. 16

 Nejnovější údaje [online]. Praha, 2015, [cit ]. Dostupné z:  RAITER, T. Segmentace trhů, targeting, positioning a benchmarking. Segmentace trhů, targeting, positioning a benchmarking [cit ]. Dostupné z: Segmentace2.pdf  Riziko a nejistota ve strategickém rozhodování. Hospodářské noviny [online]. Praha, 2006, [cit ]. Dostupné z: _d _d T00000_d-riziko-a-nejistota-ve- strategicke-rozhodovani  Segmentace trhu. Segmentace trhu [online] [cit ]. Dostupné z: 17

DĚKUJI ZA POZORNOST 18