Výsledky marketingového průzkumu k projektu Train-to-nZEB TRAIN-TO-NZEB THE BKHs Nataliya Anisimova SEVEn, The Energy Efficiency Center.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

ECVET v Programu celoživotního učení
Projekt FUTURA Kateřina Koutská. Cíle projektu  Projekt realizuje společnost Respekt institut, o.p.s. ve spolupráci s partnery:  Institut pro evropskou.
LUKÁŠ MELNIČÁK FINANCE A MARKETING VE VYSOKÉM ŠKOLSTVÍ.
2. WORSKHOP „Výměna zkušeností a řešení společných problémů v oblasti dalšího profesního vzdělávání“ Karlovy Vary TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor fondů EU, oddělení pro implementaci.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
Projekt č. 310 Evropská konkurenceschopnost pražské podnikatelské samosprávy Střední podnikatelský stav Ing. Martina Holíková ,
Stáže ve firmách - vzdělávání praxí Kulatý stůl s odbornou veřejností FOND DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Stroupežnického 30, Praha
JPD 3 Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
Program konkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Evropský sociální fond v ČR
JPD 3 CZ / /0370 Posílení konkurenceschopnosti pražských podnikatelů v programech zahraniční rozvojové spolupráce Evropských společenství.
1 Možnosti financování vzdělávacích programů pro zaměstnance v rámci OP LZZ Prezentující Ing. Lenka Piruchová.
Projekty na podporu cílů vzdělávací politiky ČR v kontextu Lisabonské strategie a dalších iniciativ EU Jana Švecová MŠMT odbor pro záležitosti EU 20.října.
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
Stipendijní informační portál - Business Strategie.
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu Ing. Petra Semeráková, manažerka projektu.
EU a investice do lidských zdrojů Úřad práce v Liberci Oddělení implementace projektů ESF.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Podpora inovací prostřednictvím spolupráce VŠ s podniky Ing. Eva Bosáková, CSc.
Kongresové dny 2010 Praha Národní vzdělávací fond, o.p.s. Středisko podpory poradenských služeb Ing. Zuzana Freibergová
Spolupráce se zaměstnavateli v oblasti vzdělávání Pardubickém kraji Mgr. Bc. Jana Smetanová Členka Rady Pardubického kraje pro rozvoj lidských zdrojů,
Vysoké školy a Národní politika výzkumu a vývoje a její realizace Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Organizační struktura
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha Podpora inovací Oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV Ing. Světlana.
CZ / /0003 Digitalizace – digitální vysílání jako nová technologie a nový trh Hermes o.s. Czech Digital Group, Newton College Jan Vávra,
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Regionální individuální projekt Příležitost pro mladé v Olomouckém kraji reg. č. CZ.1.04/2.1.00/ CÍLOVÁ SKUPINA PROJEKTU HODNOCENÍ KLÍČOVÝCH AKTIVIT.
1 Opatření 4.1 JPD3 Zvýšení adaptability zaměstnavatelů a zaměstnanců na změny ekonomických a technologických podmínek jako podpora konkurenceschopnosti.
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
Informace o zahájení realizace operačních programů Cíle 1 OP RLZ - Aktuální stav MV RPS, 12. ledna 2005 Ministerstvo práce a sociálních věcí, odbor řízení.
PROJEKT „Integrace sociálně znevýhodněných občanů mikroregionu Prachaticko se zaměřením na začlenění klientů smíšeného Azylového domu v Husinci na trh.
Personální plán pro podnikatelský plán
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
Building up the training centre in the Czech Republic TRAIN-TO-NZEB THE BKHs Jiří Karásek SEVEn, The Energy Efficiency Center.
Rozvoj dalšího vzdělávání obyvatel na venkově v Moravskoslezském a Zlínském kraji Cloverleaf spol. s r.o. IČ: Tento projekt je spolufinancován.
Srovnání současného a budoucího programovacího období v ČR Ing. Jarmila Modrá Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 8. listopadu 2006.
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Mezinárodní seminář: Kvalifikovaná pracovní síla jako zdroj konkurenceschopnosti České republiky Vytvoření konkurenceschopného pracovního trhu.
ŠVÝCARSKÝ SYSTÉM VZDĚLÁVÁNÍ A MOŽNÉ INSPIRACE Z NĚJ PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM
Strategie sociálního začleňování na období let 2012 – 2020 Příspěvek ke konferenci "Sociálně vyloučené lokality - vznik, rizika, možnosti řešení"
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Marketingový plán podniku
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Aktuální stav dalšího vzdělávání a vize do budoucna
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Organizační struktura
Setkání kariérových poradců
Kariérové poradenství a podnikavost
Transkript prezentace:

Výsledky marketingového průzkumu k projektu Train-to-nZEB TRAIN-TO-NZEB THE BKHs Nataliya Anisimova SEVEn, The Energy Efficiency Center

2 CÍLE PRŮZKUMU Cílem marketingového průzkumu bylo zmapovat současnou situaci v oblasti vzdělávání ve stavebnictví 2 This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No

3 METODY PRŮZKUMU 3 This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No Analýza současné situace ve stavebnictví Analýza současné nabídky vzdělávacích kurzů SWOT analýza Analýza 5P (Product, Price, Place, Promotion and People) Analýza poptávky po školení

4 PROGRAMY PODPORY VZDĚLÁVÁNÍ P ROGRAM Š KOLICÍ STŘEDISKA. MPO prostřednictvím Operačního programu podnikání a inovace pro konkurenceschopnost (OPPIK). P ODPORA ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ II (POVEZ II). MPSV prostřednictvím Operačního programu Zaměstnanost (OPZ) vyhlásila v roce 2015 projekt Podpora odborného vzdělávání zaměstnanců II (POVEZ II) průměrná délka trvání kurzu OP V ÝZKUM, VÝVOJ A VZDĚLÁVÁNÍ OBDOBÍ Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV) podporuje mimo jiné rozvoj lepších kompetencí pro trh práce. 4 This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No

5 PROGRAMY PODPORY VZDĚLÁVÁNÍ O PERAČNÍ PROGRAM P RAHA – P ÓL RŮSTU ČR (2014 – 2020). Magistrát hlavního města Praha (MHMP) připravil pro podporu vzdělávání Operační program Praha – pól růstu ČR (OPPPR). Hl. m. Praha je centrem nad-regionálního významu, které přispívá ke zvýšení konkurenceschopnosti a ekonomickému růstu celé České republiky s přesahem do středoevropského regionu. O PERAČNÍ PROGRAM P RAHA – A DAPTABILITA. Magistrát hlavního města Prahy (MHMP) připravil pro podporu vzdělávání také Operační program Praha – Adaptabilita (OPPA), který je zaměřen na podporu konkurenceschopnosti, boje proti sociálnímu vyloučení a vstupu na trh práce obyvatel Prahy. 5 This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No

6 VZDĚLÁVÁNÍ VE STAVEBNÍCH FIRMÁCH Průzkum pro zjištění způsobů a možností vzdělávání u 13 velkých stavebních firem. Všechny velké podniky podporují školení svých zaměstnanců. Školení ve vlastních podnikových vzdělávacích centrech, vlastní vzdělávací programy. Projekty čerpající dotace z národních a evropských zdrojů. 6 This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No

7 POSKYTOVATELÉ VZDĚLÁVACÍCH KURZŮ 7 Název společnostiPočet kurzůKurzy na míruLokalita JUBELA, s.r.o. 32 NePraha AZ Promo, s. r.o. 31 AnoCelá ČR TSM, spol. s r.o. 30 AnoCelá ČR DTO CZ, s.r.o. 25 AnoOstrava Stavební akademie Praha 25 NePraha UNO Praha, spol. s r.o. 15 NePraha STUDIO AXIS, spol. s r.o. - Centrum vzdělávání ve stavebnictví 9 AnoPraha Centrum pasivního domu 9 NePraha, Brno TÜV SÜD Czech s.r.o. 8 NePraha, Brno, Ostrava Gradua-CEGOS, s.r.o. 4 AnoPraha SEKURKON s.r.o. 4 AnoPraha, Brno Institut celoživotního vzdělávání Mendelovy univerzity v Brně 2 NeBrno ACZ, vzdělávací centrum 2 AnoPraha Celkem196 This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No

8 ANALÝZA SOUČASNÉ NABÍDKY KURZŮ 8 This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No

9 ANALÝZA SOUČASNÉ NABÍDKY KURZŮ 9 (Zdroj: vlastní průzkum) Nízké povědomí co nabídnout Půlka kurzů jsou v Praze Neexistují regionální centra This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No (Zdroj: vlastní průzkum)

10 POČET KURZŮ PODLE ZAMĚŘENÍ VE STAVEBNICTVÍ 10 This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No

11 PRŮMĚRNÉ CHARAKTERISTIKY KURZŮ Průměrná délka 4 dny/ 29,5 vyučovacích hodin ( 124 z 196 kurzů je jednodenních ) 6,7 vyučovacích hodin na jeden den školení Průměrná cena 246 Kč vč. DPH na jednu vyučovací hodinu Kč vč. DPH 195 Kč včetně DPH na jednoho lektora za hodinu Průměrný počet lektorů 2 lektory na jeden den kurzu 11 nZEB This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No

12 DOTAZNÍK 6 dotazů o vzdělávacích kurzech a nZEB 12 This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No

13 SWOT ANALÝZA 13 Silné stránky (Strengths) -Kvalitní a stabilizovaný systém učňovského, středního i vysokého školství -Zavedený systém celoživotního vzdělávání pro některé profese -Vybudované systémy CŽV velkých stavebních firem -Možnost získání kvalifikace -Existence profesních cechů, komor, které pečují o profesi -Technická podpora od výrobců stavebních materiálů a výrobků pro stavby Slabé stránky (Weaknesses) -Nízký zájem o vzdělání v řemeslných oborech -Nepružný systém vzdělávání k novým technickým a technologickým přístupům -Nízká provázanost s praxí -Nedostatečná zainteresovanost, podpora především OSVČ -Jazyková bariéra -Nedostatečné mezioborové vzdělávání Příležitosti (Opportunities) -Existence nevládních a komerčních vzdělávacích institucí -Zavádění nových požadavků a předpisů v souvislosti se státní podporou či kontrolou při zavádění energeticky úsporných staveb -Existence nevládních profesních institucí -Důsledky krize vyvolávající nutnost rekvalifikací -Využití evropských fondů pro financování vzdělávání i dalšího vzdělávání -Nedostatečné množství profesí schopných provádět koordinaci prací pro energetickou úspornost Hrozby (Threats) -Neexistence motivace ke vzdělávání (hlavně u OSVČ) -Pokles zájmu o učňovské školství -Nevyžadování odborné kvalifikace u technických dozorů ve smyslu živnostenského oprávnění -Diskontinuita vzdělávacích programů realizovaných na základě jednorázové dotace -Využívání nekvalifikovaných pracovníků -Často odlišný přístup k zahraničním krátkodobým pracovníkům This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No

14 ANALÝZA 5P 14 P RODUKT (P RODUCT ) -školení - on-line kurzy, školení ve třídách, -praktické názorné ukázky - popis existujících modelů nebo vyrábění modelů účastníky při praktických cvičení, -konzultace - poradenství, diskuse nebo prezentace, -konference - prezentace, propagační akce, setkání atd., C ENA (P RICE ) -realistické stanovení cen dodávek školení, pronájem zařízení, vybavení, odborných školitelů, kontroly na místě (dle systému měření a kontroly) atd., -poskytovat výsledky odpovídající investovaným prostředkům a povzbudit obchodní společnosti, aby školily své pracovníky, -udržení nízkých nákladů a cenová dostupnost pro určitá odvětví má zásadní význam pro zachování životaschopnosti, -další finanční prostředky budou vynakládány na průběžné aktualizace školicích programů a dovybavení školicích center, -zachování pravidelného využívání maximální kapacity (vytíženost) center, -podpora obchodních a odborných znalostí je zásadní. M ÍSTO (P LACE ) -otevírací doba musí být co nejdelší a flexibilní, aby vyhovovala účastníkům kurzů i zájemcům o odborné konzultace, maximální využití kapacity (vytíženost center) je však zásadní, -služby (školení a jednorázové konzultace), budou dostupné během celé otevírací doby, -zachování dostupnosti a bezpečnosti pro všechny (bezbariérová opatření), -první dojmy z místa konání jsou důležité (navození příjemné atmosféry prostředí učeben a výcvikových místností). P ROPAGACE (P ROMOTION ) -Osobní doporučení: jsou nejlepší formou propagace ve střednědobém až dlouhodobém horizontu, ale nemají žádný vliv na začátku etapy. Úroveň obsluhy a poskytování služeb musí být udržovány na vysoké úrovni tak, aby podporovaly další pozitivní osobní doporučení. -Sociální média: jsou moderní formou osobního doporučení, která mohou zahrnovat Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn apod. Jsou nejužitečnějšími propagačními nástroji pro poskytování neustálé podpory a mohou také poskytnout zpětnou vazbu od uživatelů a cílových skupin. -Webové stránky: jsou obvykle založeny při zřízení školicího centra a jsou užívány k podpoře účasti na vzdělávacích akcích, konferencí a prezentací, webinářů a slouží k informování cílových skupin o nových produktech a školení. -Zpravodaje: umožňují představení nových produktů a školení a informují, kde jsou k dispozici školení. On-line informační bulletiny jsou stále více populární především v souvislosti se sociálními médii a na internetových stránkách. -Propagací prostřednictvím reklamy v médiích a reklamních letáků se osloví specifické cílové skupiny. -Speciální akce: pravidelné akce mohou podpořit centra pomocí speciálních vystoupení konkrétních školitelů a významných osobností. -Spojení s ostatními projekty a promočními akcemi. -Komunita: pravidelné spojení s komunitou je nezbytně nutné pro podporu školení o nZEB. L IDÉ ( PEOPLE ) -pečlivý výběr školitelů s dostatečnou odbornou znalostí a schopností tyto své znalosti rozvíjet a předávat účastníkům kurzů, -zajištění dalšího odborného vzdělání školitelům (školení školitelů), aby mohli poskytovat kvalitní a aktuální informace.

15 ZÁVĚR 15 Na základě povinnosti rozšiřovat podíl budov nZEB ve stavebním fondu, vznikla potřeba vyšší odborné kvalifikace pracovníků ve stavebnictví. Řešením tohoto nedostatku se zabývá iniciativa BUILD UP Skills, na kterou navazuje projekt Train-to-NZEB. Existuje řada možností využít finanční dotace z evropských fondů i rozpočtu ČR. Nejvíc přijatelná délka vyučovacího kurzu – 1 den/cca 7 vyuč. hodin. This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No

Nataliya Anisimova Děkuji za Vaši pozornost. 16 This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No