REKLAMACE. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0745 OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673
Advertisements

 Slevy, slevy, slevy  Nabídky zboží zdarma  Prodávající neodpovídá za škodu  Na zboží ve výprodeji záruka jeden měsíc  Odmítnutí předvedení výrobku.
SPOTŘEBITEL A JEHO PRÁVNÍ OCHRANA
Seminář Eshop clubu E-shopy a spotřebitelé
Smlouvy kupní smlouva, smlouva o smlouvě budoucí, předkupní právo, smlouva o dílo, mandátní smlouva Mgr. Petra Malaníková.
Smlouvy uzavírané na dálku a mimo obchodní prostory
Spotřebitelské smlouvy Základ soukromoprávní ochrany spotřebitele §(§51a) ObčZ Orgánem ochrany je soud Závazky vzniklé ze smluv Obecné typy smluv,
Spotřebitel a jeho práva
R E K L A M A C E REKLAMACE (VÝTKA) individuální dopis, který vyhotovuje odběratel v případě, že: byly zjištěny závady při přejímce zboží (např. poškození,
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Zahraniční obchod Vývozní operace.
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Martina Daňková Zpracováno:19.
Celostátní konference k základním cílům programu strany LEV 21 v Evropském parlamentu Ochrana spotřebitele a pracovního trhu agenda LEV 21 v Evropském.
 Projekt CZ.1.07/1.1.38/  Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku  uměleckých řemesel a oborů gastro  TENTO PROJEKT JE.
Jak se nenechat přelstít od obchodníků !
Miloš Borovička dTest, o.p.s.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ZÁRUČNÍ DOBA A REKLAMACE
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Podnikání v e-komerci Právní minimum Jan Vetyška Výkonný ředitel APEK.
MARKETING Co je marketing? 5 P Marketingový přístup stanovení ceny
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,příspěvková organizace Autor: Ing. Vlasta Švachová Datum: Název: VY_32_INOVACE_9.2.1.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Nákup materiálu.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Přijímání a vyřizování reklamací
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Základní práva spotřebitelů Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Práva spotřebitele.
Klára Hajošová, Michal Novák, David Kodálik
OBCHODNÍ ČINNOST 10. ROLE SPOTŘEBITELE V OBCHODĚ – OCHRANA SPOTŘEBITELE Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
OSOBNÍ A RODINNÝ ROZPOČET Praktické cvičení. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
VYTVOŘENÍ RODINNÉHO ROZPOČTU. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Koupě. Kupní smlouva Kupní smlouvou se: prodávající zavazuje, že: kupujícímu odevzdá věc, která je předmětem koupě, a umožní mu nabýt vlastnické právo.
Podnikání A Předmět činnosti B Povinnosti podnikatele C Formy a druhy podnikání D Podnikatelský plán E Dotace k podnikání.
OKO – občanské kompetence občanům registrační číslo : CZ.1.07/3.1.00/
HOTOVOSTNÍ OPERACE Nákup a prodej. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
EKONOMIKA DAŇ Z PŘIDANÉ HODNOTY 1. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
EKONOMIKA DAŇ Z PŘIDANÉ HODNOTY 2. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
E K O N O M I K A Nepřímé daně - úvod. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
E- SHOP WWW. FASHIONAVENUE. CZ Vypracovala: Javůrková Karolína Vaňoučková Romana EP2.
HOTOVOSTNÍ A BEZHOTOVOSTNÍ PENÍZE Bezhotovostní peníze.
Účtování DPH Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marcela Vlachová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
HOTOVOSTNÍ A BEZHOTOVOSTNÍ PENÍZE
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_11_INOVACE_OBP48 Název školy.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Jana Kadlecová Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_CLOVEK_A_PRAVO_15.
Zásobování prodejny a dokumenty s tím spojené Ing. Jan Weiser.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_20.
E K O N O M I K A Spotřební daně Daň z tabákových výrobků.
PRAKTICKÉ CVIČENÍ U pokladny. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_08.
POSTUP A PODMÍNKY POVINNOSTI DODAVATELE  Dodat zboží přesně podle smlouvy, potvrzené objednávky - druh, velikost, množství, rozměry, kvalita, cena,
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastObčanské právo Datum vytvoření
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI Majetek domácnosti. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
FINANČNÍ GRAMOTNOST NAKUPOVÁNÍ ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Vytvoření rozevíratelného pole Access (13). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
Došlo v Rakousku k uzavření smlouvy?
Nákupy v e-shopech mimo ČR
Bezpečný nákup na internetu
ZÁKLADNÍ PRÁVA SPOTŘEBITELE
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
E-shop Vypracovala: Javůrková Karolína Vaňoučková Romana EP2.
Základní škola a mateřská škola T. G
E-shop Vypracovala: Javůrková Karolína Vaňoučková Romana EP2.
Transkript prezentace:

REKLAMACE

Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské Lázně, Obchodní 282 Tento projekt je financován Evropskou unií – Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Autor:Mgr. Marie Kubátová Předmět:Hospodaření domácnosti

Obsah Co je to reklamace1 Co můžeme reklamovat2 Dokonce Jak má postupovat zákazník 3 4 Co má udělat prodávající5 Úkol č.16 Nakupujeme na internetu7 Pravidla nákupu zboží přes internet8 Reklamace zboží zakoupeného na internetu9 Úkol č.210

Obsah Nedejte se11 Nárok spotřebitele12 Zápis 113 Zápis 214 Zápis 315 Zápis 416 Zápis 517

Co je to reklamace? 1

1/ Vadný výrobek Př. Koupili jste si mobilní telefon a po 2 měsících se přístroj bezdůvodně sám od sebe vypíná. Zjevně se jedná o vadu výrobku, kterou jste nezavinili, máte proto nárok na reklamaci. 2/ Špatná služba Př. V restauraci jste si objednali k obědu řízek s bramborem a okurkou. Když začnete jíst zjistíte, že brambory jsou polosyrové a okurka chybí zcela. I v tomto případě máte právo na reklamaci (tedy nové jídlo). Co můžeme reklamovat? 2

Můžu reklamovat dovolenou? Ano. Pokud vám cestovní kancelář prodá zájezd, kde se skutečnost podstatně odlišuje od katalogové nabídky, můžete tuto skutečnost reklamovat. Př. Vzdálenost pláže od hotelu je mnohem větší než bylo uvedeno v katalogu = klamavá informace = reklamace nebo Hotel nemá ve skutečnosti tu kategorii, kterou kancelář uváděla, např. místo 4* jen 2* = nesplnění služeb = reklamace Dokonce… 3

Jak má postupovat při reklamaci zákazník 4

Co má udělat prodávající 5

Reklamace: Vyber správnou možnost, nesprávnou škrtni. 1. Zboží k reklamaci může přijmout pouze vedoucí obchodu - jakýkoli prodavač. 2. Zboží jsem koupila v prodejně v Brně. Reklamovat ho musím - nemusím pouze tam, kde jsem ho koupila. 3. Při ukončení činnosti provozovny mám - nemám možnost zboží reklamovat. 4. Prodejce může, ale nemusí - musí při reklamaci vydat zákazníkovi reklamační list. Úkol č. 1 6

Nakupování na internetu nám umožňuje vybírat, nakupovat, platit i reklamovat v obchodech (e- shopech), které existují pouze jako internetové stránky. Tyto stránky nabízejí výrobky, nebo služby. Internetové obchody mají obvykle pouze jednu kancelář a sklad, ze kterého rozesílají zboží přímo k zákazníkovi. Proč je nakupování na internetu tak oblíbené? Nakupujeme na internetu 7

1/ Buďte obezřetní při výběru obchodníka a ujistěte se, zda na svých internetových stránkách poskytuje všechny zákonem vyžadované informace (přesné identifikační údaje dodavatele, název a hlavní charakteristika poskytovaného zboží nebo služeb, jejich cena s údajem, zda jsou k ní připočteny všechny daně a poplatky, možnosti platby a dodání) 2/ Pokud nejste se zbožím z internetu spokojeni, můžete ho bez udání důvodů do 14 dnů vrátit. (dle občanského zákoníku – prodej na dálku) 3/ Nezapomeňte, že při zákonném odstoupení od smlouvy máte nárok také na vrácení poštovného a balného. 4/ I zboží zakoupené přes internet můžete reklamovat stejně jako zboží z kamenných prodejen Pravidla při nákupu zboží přes internet 8

Na výrobky pořízené na internetu se vztahuje klasická 24 měsíční záruka, pokud případně prodejce neposkytuje lhůtu delší. Postup jak reklamovat zboží bývá v případě internetových obchodů obvykle popsán v jejich reklamačním řádu. Ten může stanovit, že reklamované zboží s popisem vady máte buď zaslat na uvedenou adresu, nebo uvádí seznam autorizovaných servisů, kde můžete svá práva ze záruky uplatnit. Někteří prodejci mají na svých stránkách k dispozici i přímo reklamační formuláře. V případě prokázaní vady máte nárok na bezplatnou výměnu nebo opravu věci, a pokud takovýto postup není možný, můžete požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny nebo od kupní smlouvy odstoupit. Reklamace zboží zakoupeného na internetu 9

Reklamace na internetu Vyber správnou možnost, nesprávnou škrtni. 1. Vysavač z Internetového obchodu se porouchal. Lze - nelze ho reklamovat. 2. Náklady spojené s reklamací hradí - nehradí zákazník. 3. Lhůta na vyřízení reklamace je 30 dní - 40 dní. Úkol č.2 10

Prodávající často není příliš nadšený přichází-li zákazník s reklamací. Jaké jsou typické argumenty prodávajících při reklamaci? Nemáte obal od výrobku, tudíž nemůže výrobek reklamovat. Žádný zákonný předpis neukládá povinnost uschovávat obaly od výrobků, žádný zákonný předpis nestanovuje povinnost vrátit reklamovaný výrobek v obalu. Reklamuji výrobek ne obal! Vada výrobku vznikla již ve výrobě, obraťte se na výrobce. Vůči spotřebiteli v průběhu záruční doby je odpovědný pouze prodejce Kdo je výrobcem a čím je způsobena vada není důležité. Výrobek byl prodáván se slevou, tudíž nemáte na reklamaci nárok. Záruka se nevztahuje pouze na věci rychle se kazící a věci použité, takže na zlevněné věci ano. Reklamaci vyřizuje pouze náš pan vedoucí a ten tady dnes není. Zákon o ochraně spotřebitele stanovuje povinnost obchodníka mít v provozovně po celou provozní dobu přítomného pracovníka pověřeného vyřizovat reklamace. Nedejte se! 11

NÁROK SPOTŘEBITELE 12

Reklamace – zápis č.1 13

Reklamace- zápis č.2 14

Pravidla při nákupu zboží přes internet: 1/ Buďte obezřetní při výběru obchodníka a ujistěte se, zda na svých internetových stránkách poskytuje všechny zákonem vyžadované informace (přesné identifikační údaje dodavatele, název a hlavní charakteristika poskytovaného zboží nebo služeb, jejich cena s údajem, zda jsou k ní připočteny všechny daně a poplatky, možnosti platby a dodání) 2/ Pokud nejste se zbožím z internetu spokojeni, můžete ho bez udání důvodů do 14 dnů vrátit. (dle občanského zákoníku – prodej na dálku) 3/ Nezapomeňte, že při zákonném odstoupení od smlouvy máte nárok také na vrácení poštovného a balného. 4/ I zboží zakoupené přes internet můžete reklamovat stejně jako zboží z kamenných prodejen Reklamace- zápis č.3 15

Reklamace zboží zakoupeného na internetu: Na výrobky pořízené na internetu se vztahuje klasická 24 měsíční záruka, pokud případně prodejce neposkytuje lhůtu delší. Postup jak reklamovat zboží bývá v případě internetových obchodů obvykle popsán v jejich reklamačním řádu. Ten může stanovit, že reklamované zboží s popisem vady máte buď zaslat na uvedenou adresu, nebo uvádí seznam autorizovaných servisů, kde můžete svá práva ze záruky uplatnit. Někteří prodejci mají na svých stránkách k dispozici i přímo reklamační formuláře. V případě prokázaní vady máte nárok na bezplatnou výměnu nebo opravu věci, a pokud takovýto postup není možný, můžete požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny nebo od kupní smlouvy odstoupit. Reklamace – zápis č.4 16

Prodávající často není příliš nadšený přichází-li zákazník s reklamací. Jaké jsou typické argumenty prodávajících při reklamaci? Nemáte obal od výrobku, tudíž nemůže výrobek reklamovat. Žádný zákonný předpis neukládá povinnost uschovávat obaly od výrobků, žádný zákonný předpis nestanovuje povinnost vrátit reklamovaný výrobek v obalu. Reklamuji výrobek ne obal! Vada výrobku vznikla již ve výrobě, obraťte se na výrobce. Vůči spotřebiteli v průběhu záruční doby je odpovědný pouze prodejce Kdo je výrobcem a čím je způsobena vada není důležité. Výrobek byl prodáván se slevou, tudíž nemáte na reklamaci nárok. Záruka se nevztahuje pouze na věci rychle se kazící a věci použité, takže na zlevněné věci ano. Reklamaci vyřizuje pouze náš pan vedoucí a ten tady dnes není. Zákon o ochraně spotřebitele stanovuje povinnost obchodníka mít v provozovně po celou provozní dobu přítomného pracovníka pověřeného vyřizovat reklamace. Reklamace – zápis č.5 17

66d74e85.jpg/Nokia%20E71C%20Mobil.jpg 66d74e85.jpg/Nokia%20E71C%20Mobil.jpg topfishing/ topfishing/ poradna-zdarma/nakup-zbozi-pres- internet.html poradna-zdarma/nakup-zbozi-pres- internet.html Použité zdroje