Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků 1992 Robert S. Kaplan a David.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků 1992 Robert S. Kaplan a David."— Transkript prezentace:

1 BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced Scorecard kniha The Balanced Scorecard Cíle: Cíle: –Efektivní management založený na metrikách „ What you measure is what you get“ –Prosazení strategických cílů v celé organizaci

2 BSC Čtyři dimenze plánování: Čtyři dimenze plánování: –finance –zákazníci, –procesy (interní pohled) –zaměstnanci (učení se) Pro každou dimenzi: Pro každou dimenzi: –Mise –strategické cíle (10-18 ??) –metriky (klíčové ukazatele výkonnosti- KPI je ukazatel - nejlépe měří plnění strategického cíle) –očekávané hodnoty (targets) –akce (1-2) pro každý cíl za splnění je odpovědný jeden konkrétní pracovník za splnění je odpovědný jeden konkrétní pracovník přesný termín dokončení přesný termín dokončení

3

4 Příklad: BSC pro projekt zavedení e-business ORIENTACE NA UŽIVATELE Jaké budou přínosy zavedení komunikace se zákazníkem přes internet? PODPORA PODNIKÁNÍ Jak by se měl E-business jevit představenstvu, aby byl považován za významný přínos úspěchu společnosti? Mise Být preferovaným dodavatelem přes internet Cíle  spokojenost zákazníka  stálost (věrnost) zákazníka  získání nových zákazníků  efektivní internetový marketing Mise Být schopný podpořit pomocí internetové aplikace strategii podniku Cíle  Dosažení strategického plán u e-business  Podnikatelská hodnota e-business projektu  Soulad s rozpočtem PROVOZNÍ DOKONALOST Jaké služby a procesy se musejí vylepšit, aby e- business aplikace byla úspěšná z hlediska zákazníků a akcionářů? BUDOUCÍ ORIENTACE Jak bude IT rozvíjet svoji schopnost změny a vylepšení tak, aby prostřednictvím e-business lépe podpořila podnikovou strategii? Mise Dodat včas a efektivně e-business služby na stanovené úrovni Cíle  Proces plnění  Dostupnost e-business systému  Zlepšení tvorby systému  Bezpečnost Mise Pomocí aplikace e-business přispět k podnikatelské strategii. Cíle  Zkušenosti vývojářů e-business aplikace  Efektivní řízení týmu  Nezávislost konzultantů  Spolehlivost dodavatelů

5 Měřítka dimenze Orientace na zákazníka Spokojenost zákazníka Spokojenost zákazníka –počet on-line uspokojených požadavků zákazníka v daném časovém úseku –počet stížností / opakovaných dotazů zákazníka v daném časovém úseku Stálost / věrnost zákazníka Stálost / věrnost zákazníka –poměr zákazníků využívajících internet –poměr zákazníků opakujících své objednávky Získání nových zákazníků Získání nových zákazníků –počet nově získaných zákazníků –prodeje realizované přímo a nepřímo přes internet Efektivní internetový marketing Efektivní internetový marketing –efektivnost hitů –efektivnost představení stránek –efektivnost návštěv stránek

6 Kaskádování BSC

7 BSC Celopodniková BSC IT BSC IT BSC PRO VÝVOJ IT BSC PRO PROVOZ

8 IT BSC Finanční perspektiva Učení se a růst Zákaznická perspektiva Interní podnikové procesy

9 IT BSC ORIENTACE NA UŽIVATELEPODPORA PODNIKÁNÍ Jak se uživatelé dívají na útvar IT? Mise Stát se preferovaným dodavatelem informačních systémů Cíle  Preferovaný dodavatel aplikací  Preferovaný dodavatel služeb (provozu)  Navrhovatel nejlepších řešení v jakékoli oblasti  Partnerství s uživateli  Spokojenost uživatelů Jak se vedení dívá na útvar IT? Mise IT investice podpoří podnikání Cíle  Kontrola výdajů IT  Hodnocení projektů z hlediska míry podpory strategických cílů podniku  Podpora nových podnikatelských příležitostí PROVOZNÍ DOKONALOSTBUDOUCÍ ORIENTACE / INOVACE Jak jsou IT procesy účinné a účelné? Mise Dodávka účinných a účelných aplikací a služeb Cíle  účinný a účelný vývoj  účinný a účelný provoz Jakou pozici má IT vzhledem k budoucím potřebám? Mise Vytvořit podmínky pro zvládnutí budoucích potřeb Cíle  školení a vzdělávání IT personálu  výzkum v oblasti nových technologií  zhodnocení stáří portfolia aplikací


Stáhnout ppt "BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků 1992 Robert S. Kaplan a David."

Podobné prezentace


Reklamy Google