Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

KOMERCIALIZACE SPORTU Magický trojúhelník Sport-TV-obchod.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "KOMERCIALIZACE SPORTU Magický trojúhelník Sport-TV-obchod."— Transkript prezentace:

1 KOMERCIALIZACE SPORTU Magický trojúhelník Sport-TV-obchod

2 TVOBCH. SPORT

3 Osa TV - SPORT 1936 – ZOH Ga-Pa 1936 – ZOH Ga-Pa 1936 – LOH Berlín = 1. živé vysílání 1936 – LOH Berlín = 1. živé vysílání 1939 – v Německu poprvé využit přenosový vůz 1939 – v Německu poprvé využit přenosový vůz 1955 v ČSSR poprvé využit přenosový vůz 1955 v ČSSR poprvé využit přenosový vůz Sport umocňuje TV sledovanost Sport umocňuje TV sledovanost TV popularizuje sportovní odvětví TV popularizuje sportovní odvětví TVO S 40. léta

4 Vznik osy SPORT - OBCHOD 1. fáze komercializace sportu, 1. komerční osa 1. fáze komercializace sportu, 1. komerční osa Sport nositelem reklamy Sport nositelem reklamy Finanční toky do sportu, odvislé od telegennity sport. Odvětví Finanční toky do sportu, odvislé od telegennity sport. Odvětví Od 80. let vznik merchandisingu Od 80. let vznik merchandisingu TV O S 40. léta 60.léta

5 Komercializace osy TV - sport 2. fáze komercializace sportu 2. fáze komercializace sportu Dualismus TV Dualismus TV Poptávka převyšuje nabídku Poptávka převyšuje nabídku TV práva na sportovní obsahy TV práva na sportovní obsahy Neustále se zvyšující ceny vysílacích práv Neustále se zvyšující ceny vysílacích práv TV O S Sledovanost TV Finance za TV práva

6 Osa TV - obchod Prodej reklamního času u sportovních obsahů Prodej reklamního času u sportovních obsahů Kompenzace nákladů za drahá vysílací práva u atraktivních sportů Kompenzace nákladů za drahá vysílací práva u atraktivních sportů Účinná reklama pro obchodní subjekty Účinná reklama pro obchodní subjekty TVO S

7 Situace ve 3. tisíciletí TVO S Vysoká sledovanost TV Finance za práva Finance za reklamu Účinná reklama produktů Finance za reklamu SpAg Odměny sportovcům Mrch finance zisk

8 Situace „menších“ sportů či „velkých“ v regionálním měřítku TVO S Popularizace sportu Uhrazení vysílání, kontakty Finance za reklamu Reklama, image Sp Odměny sportovcům

9 Zdroje příjmu sportovního klubu regionálního rozměru Sponzoring Sponzoring Příjem ze vstupného Příjem ze vstupného Merchandising Merchandising


Stáhnout ppt "KOMERCIALIZACE SPORTU Magický trojúhelník Sport-TV-obchod."

Podobné prezentace


Reklamy Google