Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí."— Transkript prezentace:

1 Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí

2 Konkurence Proces, ve kterém se střetávají různé zájmy různých subjektů trhu.

3 Druhy konkurence

4 Konkurence napříč trhem Střetávání výrobků na straně nabídky (snaha o maximalizaci zisku) a spotřebitelů na straně poptávky (snaha o maximální uspokojení potřeb při minimálních výdajích ustavuje se rovnovážná cena jako kompromis mezi firmou a domácnosti.

5 Konkurence na straně poptávky Střetávání zájmů jednotlivých spotřebitelů vstupujících na trh. Nastupuje zejména tehdy, když je nabídka menší než poptávka – nedostatek zboží.

6 Konkurence na straně nabídky Střetávání zájmů jednotlivých firem na trhu – snaha o co největší prodej s cílem dlouhodobé maximalizace zisku.

7 Necenová konkurence Konkurence kvalitou, servisem, obalem, reklamou,…

8 Dokonalá konkurence Mnoho výrobců vyrábějících malé množství stejnorodé produkce na trhu je pouze jedna cena neovlivnitelná konkrétním výrobcem. Jedinou konkurenční metodou je snižování nákladů (maximalizace zisku).

9 Nedokonalá konkurence Hra tržních sil je určitým způsobem narušena (monopol, oligopol, monopolistická skupina).

10 Cenová konkurence Snižování ceny za účelem vytlačení konkurence z trhu.

11 Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí


Stáhnout ppt "Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí."

Podobné prezentace


Reklamy Google