Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0528 NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_EKO_99 ROČNÍK: 4. VZDĚLÁVACÍ OBOR:65-42-M/01 HOTELNICTVÍ.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0528 NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_EKO_99 ROČNÍK: 4. VZDĚLÁVACÍ OBOR:65-42-M/01 HOTELNICTVÍ."— Transkript prezentace:

1 ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0528 NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_EKO_99 ROČNÍK: 4. VZDĚLÁVACÍ OBOR:65-42-M/01 HOTELNICTVÍ TEMATICKÝ OKRUH:Úvod do makroekonomiky TÉMA:Agregátní nabídka AUTOR:Ing. Kateřina Vandegrift VYTVOŘENO DNE:29.12.2012 ANOTACE: Výukový materiál je určen pro studenty 3. ročníku SŠ. Prezentace je určena k výuce, procvičení, opakování, pochopení a upevnění vědomostí na dané téma.

2 Agregátní nabídka

3 Agregátní nabídka (AS) je celková nabídka zboží a služeb v národní ekonomice v určitém časovém období. Agregátní nabídka se vztahuje k celkovému HDP, popř. HNP. Závisí na cenové hladině, výrobní kapacitě firem a na výši nákladů. Je to tedy vztah mezi peněžní hodnotou produkce firem a cenovou hladinou.

4 Nejdůležitějšími faktory, které agregátní nabídku ovlivňují, jsou: Na chování cen a mezd potencionální produkt - potenciální HNP představuje dlouhodobě udržitelnou kapacitu ekonomiky neboli produkt při plné zaměstnanosti. kapitál, práce, technologie hospodářská politika očekávání subjektů kurz tuzemské měny Pohyb cenové hladiny a náklady

5 Křivka agregátní nabídky je rostoucí. Představuje vztah mezi cenovou hladinou (osa Y) a produktem (osa X). Zatímco v krátkodobém časovém horizontu je spíše pomalu rostoucí, dlouhodobě je téměř svislá a takřka totožná s potenciálním produktem té které ekonomiky. Sklon AS křivky je předmětem debat. Klasická ekonomie se domnívá, že křivka je téměř svislá, zatímco Keynesiánská ekonomie věří, že křivka roste poměrně pomalu.Keynesiánská ekonomie

6 Úkol: 1.Co je agregátní nabídka? 2.Jaké faktory ovlivňují agregátní nabídku?

7 Správné odpovědi: 1.je to celková nabídka zboží a služeb v národní ekonomice v určitém časovém období. 2. Chování cen a mezd, potencionální produkt, kapitál, práce, technologie, hospodářská politika, očekávání subjektů, kurz tuzemské měny, pohyb cenové hladiny a náklady


Stáhnout ppt "ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0528 NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_EKO_99 ROČNÍK: 4. VZDĚLÁVACÍ OBOR:65-42-M/01 HOTELNICTVÍ."

Podobné prezentace


Reklamy Google