Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Model strategie marketingového mixu Nekontrolovatelné faktory vnějšího prostředí Výroba Technologie Lidské zdroje EkonomikaKonkurence Ostatní funkce podniku.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Model strategie marketingového mixu Nekontrolovatelné faktory vnějšího prostředí Výroba Technologie Lidské zdroje EkonomikaKonkurence Ostatní funkce podniku."— Transkript prezentace:

1 Model strategie marketingového mixu Nekontrolovatelné faktory vnějšího prostředí Výroba Technologie Lidské zdroje EkonomikaKonkurence Ostatní funkce podniku Finance Marketingový mix Spotřebitel Výrobek Propagace CenaDistribuce Image firmyVýzkum a vývoj Sídlo Sociálně-kulturní chování zákazníků Legislativa

2 Základní formy distribuce A. Samostatně distribuující maloobchodník B. Systém s dodavatelem velkoobchodníkem - doprava C. Systém s dodavatelem velkoobchodníkem - Cash&Carry D. Přímá dodávka do obchodu – pouze doprava E. Přímá dodávka do obchodu – plný servis Distribuční centra MO Distribuční centra VO VO Cash&Carry Sklady v MO prodejně Přídatné složky & balení Výroba & distribuční centra Regály v MO prodejní jednotce A B C D E

3 Alternativní struktury distribuce a) Spotřební zboží b) Výrobní prostředky Výrobce Spotřebitel Odběratel Prodejní pobočka firmy Obchodní agent, reprezentant firmy Průmyslový distributor Agent VO MO VO MO

4 Toky v distribučních cestách 1.Tok produktů 2.Tok obchodních jednání 3.Tok vlastnictví produktu 4.Informační tok 5.Propagační tok

5 Schéma rozhodování o struktuře distribuční cesty 1. Rozpoznání potřeby rozhodnutí o struktuře distribuční cesty 2. Definice a koordinace distribučních cílů 3. Specifikace úkolů distribuce 4. Charakteristika alternativ struktury distrib. cesty 5. Identifikace relevantních proměnných 6. Výběr optimální struktury distribuční cesty

6 Rozpoznání změny distribuční cesty 1.Nový výrobek 2.Nový trh 3.Změna v ostatních částech marketingového mixu 4.Založení nové firmy nebo pobočky 5.Přeměna stávajících prostředníků a zprostředkovatelů 6.Změny vnějšího prostředí 7.Konfrontace cílů a dosažených výsledků

7 Vztahy podnikových cílů a strategií Základní podnikové cíle a strategie Obecné marketingové cíle a strategie Výrobkové cíle a strategie Distribuční cíle a strategie Cenové cíle a strategie Propagační cíle a strategie

8 Specifikace distribučních funkcí 1.Sběr informací na cílovém trhu 2.Podpora prodeje na cílovém trhu 3.Řízení zásob 4.Evidence a vyřizování zakázek 5.Doprava 6.Poskytování služeb (úvěr, montáž, servis, balení atd.) 7.Řešení reklamací

9 Dimenze alternativ distribuční cesty 1.Počet úrovní distribuční cesty 2.Intenzita úrovní distribuční cesty –intenzivní distribuce –exkluzivní distribuce –selektivní distribuce 3.Výběr prostředníků a zprostředkovatelů Počet možných struktur distribuční cesty (PMS): PMS = P ú * P i * P d

10 Proměnné ovlivňující distribuční cestu 1.Tržní proměnné 1.1 Geografie trhu 1.2 Velikost trhu 1.3 Hustota trhu 1.3 Chování trhu

11 Proměnné ovlivňující distribuční cestu 2.Výrobkové proměnné 2.1 Velikost a váha výrobku 2.2 Trvanlivost 2.3 Jednotková cena výrobku 2.4 Stupeň standardizace 2.5 Technická náročnost 2.6 Módní novinky

12 Proměnné ovlivňující distribuční cestu 3.Podnikové proměnné 3.1 Velikost podniku 3.2 Finanční kapacita podniku 3.3 Kvalifikovanost a profesionalita managementu 3.4 Podnikové cíle a strategie

13 Proměnné ovlivňující distribuční cestu 4.Proměnné ve vztahu k obchodním mezičlánkům 4.1 Disponibilita distributorů 4.2 Náklady na distributory 4.3 Rozsah a kvalita služeb distributorů

14 Proměnné ovlivňující distribuční cestu 5.Proměnné vnějšího prostředí 6.Behaviorální proměnné


Stáhnout ppt "Model strategie marketingového mixu Nekontrolovatelné faktory vnějšího prostředí Výroba Technologie Lidské zdroje EkonomikaKonkurence Ostatní funkce podniku."

Podobné prezentace


Reklamy Google