Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

„Abych nemluvila jako tatar…“ Eva Hartmannová Iva Pecháčková Kdo má lepší příležitost naučit se anglicky?

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "„Abych nemluvila jako tatar…“ Eva Hartmannová Iva Pecháčková Kdo má lepší příležitost naučit se anglicky?"— Transkript prezentace:

1 „Abych nemluvila jako tatar…“ Eva Hartmannová Iva Pecháčková Kdo má lepší příležitost naučit se anglicky?

2 Pilotní srovnávací studie vzdělávacích příležitostí v předmětu AJ na víceletém gymnáziu a II. stupni ZŠ Realizace proběhla na vybrané ZŠ a gymnáziu v Chebu dne

3 Výzkumný problém Jaký vliv má umístění žáka na víceletém gymnáziu / ZŠ na jeho příležitost naučit se dobře komunikovat v AJ?

4 Analýza výzkumného pole

5 Jakou příležitost dává škola?

6 Hypotézy Hlavní: Žáci víceletého gymnázia mají lepší příležitost naučit se komunikovat v anglickém jazyce než žáci ZŠ. Vedlejší: (viz ukazatele vzdělávací příležitosti)

7 Základní soubor a vzorek Základní soubor: Gymnázium v Chebu a ZŠ v Chebu Vzorek: u testů vždy jedna vybraná jazyková skupina vždy 3 vybraní žáci z této skupiny v případě rozhovoru se žáky učitelka AJ ve vybrané skupině

8 Způsob výběru Na všech úrovních záměrný: - školy byly vybrány podle kontaktů a umožnění výzkumu - skupiny dle rozvrhu výuky s ohledem na den výzkumu - žáci pro rozhovor dle požadavku mluvit se žáky tří rozdílných úrovní.

9 Metody Srovnání objektivních údajů o výuce AJ na vybraných školách Srovnání obsahu ŠVP Krátký test pro žáky zkoumající získané znalosti anglického jazyka Strukturovaný rozhovor se třemi žáky Strukturovaný rozhovor s učitelem

10 Srovnání tvrdých dat Dotace hodin - gymnázium – prima 5 hodin sekunda - kvarta 3 hodiny - ZŠ třída 3 hodiny Počet dětí - 15 a méně

11 Srovnání ŠVP Kompetence – k učení, komunikativní, k řešení problému, sociální a personální, občanské Průřezová témata, školní výstupy Tématické okruhy, mluvnice

12 Test vytvořen na základě získaných ŠVP 3 části - překlad - slovní zásoba - gramatika

13 2.b) GM2.b) ZŠ3.a) GM2.c) ZŠTotal GMTotal ZŠ 1.4, ,518, ,5 4.3, , , ,5420, , , ,513,5418,511, ,52179, ,5216,58,5 14.1,5 3,5216,58,5 2,640,975,142,6822,3911,53 Vybrané výsledky testu

14 Vybrané výstupy z rozhovorů Strukturované rozhovory: - se třemi vybranými žáky ze třídy - s učitelkou AJ dané třídy

15 Největší rozdíly motivace spolužáků klid na učení kvalifikovanost učitelů možnosti navíc, které škola žákům dává

16 Možnosti navíc (ve vztahu k AJ) GymnáziumZŠ ZájezdyAnoNe KroužkyNe SoutěžeAnoNe Knihovna s AJ Ne Rodilí mluvčíAnoNe E-learningAno TechnikaSmartboard aj.Jen meotar

17 Srovnatelné podmínky komunikativnost užívaných metod další vzdělávání učitelů

18 Zhodnocení hlavní hypotézy Žáci víceletého gymnázia mají lepší příležitost naučit se komunikovat v AJ než žáci základní školy. V některých kritériích se potvrdila,v jiných ne.

19 Brána otevřená všem (jen někteří ji mají otevřenější)

20 Otázky do budoucna Je „brána jazyků“ pro studenty gymnázií otevřenější? Má být světový jazyk přístupný všem stejně, nebo je v pořádku, když není? Jaké složení žáků a atmosféra vzniká na gymnáziích/ZŠ z hlediska etnika a genderu?


Stáhnout ppt "„Abych nemluvila jako tatar…“ Eva Hartmannová Iva Pecháčková Kdo má lepší příležitost naučit se anglicky?"

Podobné prezentace


Reklamy Google