Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vzájemná hospitační činnost Věra Voršilková Gymnázium F. X. Šaldy Liberec.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vzájemná hospitační činnost Věra Voršilková Gymnázium F. X. Šaldy Liberec."— Transkript prezentace:

1 Vzájemná hospitační činnost Věra Voršilková Gymnázium F. X. Šaldy Liberec

2 Hospitace významný nástroj pro zjišťování průběhu vzdělávání významný nástroj pro zjišťování průběhu vzdělávání provádí se obvykle „standarizovaným“ pozorováním provádí se obvykle „standarizovaným“ pozorováním hlavní cíl – zpětná vazba (zvýšení kvality výuky) hlavní cíl – zpětná vazba (zvýšení kvality výuky) charakter charakter záznam průběhu hodiny (dokumentační) záznam průběhu hodiny (dokumentační) vyhodnocování sledovaných jevů (kriteriální) vyhodnocování sledovaných jevů (kriteriální)

3 Typy hospitací na GFXŠ hospitace vedení školy u učitelů hospitace vedení školy u učitelů hospitace předsedy předmětové komise hospitace předsedy předmětové komise hospitace učitelů navzájem hospitace učitelů navzájem

4 hospitace tradičně různé přístupy a sledované jevy různé přístupy a sledované jevy nejčastěji: nejčastěji: věcná a odborná správnost výuky věcná a odborná správnost výuky plánování a příprava výuky plánování a příprava výuky organizace, formy a metody výuky organizace, formy a metody výuky motivace a hodnocení žáků motivace a hodnocení žáků klima ve třídě, vztahy a komunikace klima ve třídě, vztahy a komunikace Formulář o hospitaci (zahrnuje i podrobnější jevy)

5 vliv ŠVP na hospitace (na pohled na výuku) podle materiálu ČŠI je jednou ze zásad vzdělávání je „hodnocení výsledků vzdělávání vzhledem k dosahování cílů vzdělávání stanovených zákonem 561/2004 Sb. a vzdělávacími programy“ podle materiálu ČŠI je jednou ze zásad vzdělávání je „hodnocení výsledků vzdělávání vzhledem k dosahování cílů vzdělávání stanovených zákonem 561/2004 Sb. a vzdělávacími programy“ hlavní kritérium hodnocení – jak vyučující podporuje vytváření klíčových kompetencí hlavní kritérium hodnocení – jak vyučující podporuje vytváření klíčových kompetencí soubory výroků, které popisují podstatné rysy práce učitele (a odpovídající projevy žáka) při vytváření KK soubory výroků, které popisují podstatné rysy práce učitele (a odpovídající projevy žáka) při vytváření KK postupné změny v hospitačních záznamech na základě těchto kritérií postupné změny v hospitačních záznamech na základě těchto kritérií

6 KK Klíčové kompetence v RVPG: Klíčové kompetence v RVPG: kompetence k učení kompetence k učení kompetence k řešení problémů kompetence k řešení problémů kompetence sociální a personální kompetence sociální a personální kompetence komunikativní kompetence komunikativní kompetence občanské kompetence občanské kompetence k podnikavosti kompetence k podnikavosti

7 aktivita

8 Děkuji za pozornost.


Stáhnout ppt "Vzájemná hospitační činnost Věra Voršilková Gymnázium F. X. Šaldy Liberec."

Podobné prezentace


Reklamy Google