Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy"— Transkript prezentace:

1 Současný stav přípravy dopravních projektů regionu střední a východní Moravy v období 2014-2020
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy Moravské dopravní fórum Olomouc

2 Silniční stavby ve střední a východní Moravě zahájené v roce 2014
Silniční stavby ve střední a východní Moravě zahajované v letech 2014 a 2015 Silniční stavby ve střední a východní Moravě zahájené v roce 2014 Km I/11 Nebory - Oldřichovice 4,9 I/11 Oldřichovice - Bystřice 6,2 Celkem 11,1 Předpokládá se nárůst zahajovaných úseků (a to nejen ve střední a východní Moravě, ale v rámci celé ČR)! Silniční stavby ve střední a východní Moravě s předpokládaným zahájením realizace v roce 2015 Délka v km I/49 Vizovice – Lhotsko 2,3 I/68 Třanovice – Nebory 6,1 I/35 Valašské Meziříčí – Lešná 3. etapa 0,7 R49 Hulín – Fryšták 17,3 D Přerov – Lipník 14,3 Celkem 40,7

3 Silniční infrastruktura s předpokládanou realizací v období 2016-2020
0136 Říkovice – Přerov - aktualizace DÚR vč. MÚK Přerov sever a změna ÚR R35 Křelov – Slavonín, 2. etapa –v tomto roce se předpokládá získání ÚR R48 MÚK Bělotín – Rybí – v roce 2016 se předpokládá zahájení VŘ na zhotovitele. MÚK Rybí – Rychaltice – tento rok se předpokládá zahájení VŘ na zhotovitele Frýdek Místek –obchvat včetně přip. R56 – v tomto roce se předpokládá zahájení VŘ na zhotovitele (riziko výtek Evropské komise kvůli ŽP) R49 Fryšták – Lípa – aktualizace DUR, IČ pro ÚR vč. provizorního napojení u Lípy Lípa - st. hranice - nesouhlasné stanovisko EIA od ⇒zadání TES – nevychází ekonomicky – hledá se řešení R55 Otrokovice obchvat JV – aktualizace DSP, předpoklad zahájení stavby 2016 I/35 Palačovská spojka změna ÚR po změně ÚP obcí I/57 Semetín – Bystřička (příprava po změně ÚR pokračuje) I/46 Olomouc – Šternberk - aktualizace dokumentací pro možnost žádat o ÚR na ekonomicky efektivní variantu

4 Železniční infrastruktura ve střední a východní Moravě s předpokládaným zahájením realizace v letech St. hr. CZ/PL – Ostrava - Přerov Železniční uzel Ostrava Zpracovává se studie proveditelnosti Předpokládané zahájení realizace 2020 Ostrava – Přerov Dokončeno v roce 2004 Problém s kapacitou dráhy →Výhledově nová trať pro osobní dopravu Dokončena územně – technická studie Přerov – Brno/Břeclav Železniční uzel Přerov, 1. stavba Dokončeno v březnu 2014 (4,6 mld. Kč) V přípravě 2. stavba (3 mld. Kč) Realizace 2018 – 2022, financování CEF

5 Železniční infrastruktura ve střední a východní Moravě s předpokládaným zahájením realizace v letech Přerov – Brno/Břeclav Přerov - Brno Studie proveditelnosti připomínkována Předpoklad realizace 2019 – 2027 Přerov - Břeclav Dokončeno v roce 2002 V plánu úpravy stanic Otrokovice a Hulín Brno – Břeclav – st. hr. CZ/A Železniční uzel Brno Před zahájením zpracování studie proveditelnosti Odvolání proti ÚR nevyřešeno. Brno - Břeclav Dokončeno v roce 2001 V plánu další úpravy stanic Hrušovany, Šakvice Železniční uzel Břeclav Dokončení 2.stavby - červen 2015 Dokončení úseku Břeclav – st. hr. CZ/A (2015)

6 Technologické stavby ERTMS + DOZ
ETCS Realizace v období V úseku Brno – Přerov realizace 2020+ Petrovice-Ostrava-Břeclav – zažádáno o prostředky do CEF GSM-R Břeclav – Přerov – Petrovice u Karviné Dokončeno v roce 2010 (CIN 500 mil. Kč) Přerov – Brno Realizace po modernizaci trati (2020+) Brno - Břeclav Dokončeno v roce 2009 DOZ Ostrava – Přerov – Břeclav Dokončeno v roce 2011 Brno – Břeclav Dokončení květen 2015 (CIN 350 mil. Kč)

7 Vodní doprava Baťuv kanál
V realizaci dílčí akce na Baťově kanále, především rejdy, ale také velké moderní přístaviště v Petrově V intenzivní přípravě další akce na Baťově kanále s cílem zvýšení přístavní kapacity Nová sledovaná přístaviště - Veselí nad Moravou, Kunovský les V přípravě - Plavební komora Bělov, plavební komora Hodonín Složitá příprava z titulu výjimek dle zákona 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny – z umělé vodní cesty se stalo přirozené útočiště chráněných druhů…

8 Problém – povolovací procesy (EIA, UR, SP)
Závěr Finanční prostředky pro realizaci staveb a na projektovou a majetkoprávní přípravu jsou dostatečné Problém – povolovací procesy (EIA, UR, SP) Jednotné integrované povolení – mělo by být součástí aktualizace stavebního zákona Ambice MD zrychlit procesy výkupů, otázka jednotného přístupu k cenám Alternativní systémy zadávání – D+B, využití PPP

9 Děkuji za pozornost Ministerstvo dopravy


Stáhnout ppt "Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy"

Podobné prezentace


Reklamy Google