Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Současný stav přípravy dopravních projektů regionu střední a východní Moravy v období 2014-2020 Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy Moravské.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Současný stav přípravy dopravních projektů regionu střední a východní Moravy v období 2014-2020 Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy Moravské."— Transkript prezentace:

1 Současný stav přípravy dopravních projektů regionu střední a východní Moravy v období Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy Moravské dopravní fórum Olomouc

2 Silniční stavby ve střední a východní Moravě zahajované v letech 2014 a 2015  Předpokládá se nárůst zahajovaných úseků (a to nejen ve střední a východní Moravě, ale v rámci celé ČR)! Silničn í stavby ve středn í a východn í Moravě s předpokl á daným zah á jen í m realizace v roce 2015 D é lka v km I/49 Vizovice – Lhotsko 2,3 I/68 Třanovice – Nebory 6,1 I/35 Valašské Meziříčí – Lešná 3. etapa 0,7 R49 Hulín – Fryšták 17,3 D Přerov – Lipník 14,3 Celkem 40,7 Silniční stavby ve střední a východní Moravě zahájené v roce 2014 Km I/11 Nebory - Oldřichovice4,9 I/11 Oldřichovice - Bystřice6,2 Celkem11,1

3 Silniční infrastruktura s předpokládanou realizací v období D1  0136 Říkovice – Přerov - aktualizace DÚR vč. MÚK Přerov sever a změna ÚR R35  Křelov – Slavonín, 2. etapa –v tomto roce se předpokládá získání ÚR R48  MÚK Bělotín – Rybí – v roce 2016 se předpokládá zahájení VŘ na zhotovitele.  MÚK Rybí – Rychaltice – tento rok se předpokládá zahájení VŘ na zhotovitele  Frýdek Místek –obchvat včetně přip. R56 – v tomto roce se předpokládá zahájení VŘ na zhotovitele (riziko výtek Evropské komise kvůli ŽP) R49  Fryšták – Lípa – aktualizace DUR, IČ pro ÚR vč. provizorního napojení u Lípy  Lípa - st. hranice - nesouhlasné stanovisko EIA od ⇒ zadání TES – nevychází ekonomicky – hledá se řešení R55  Otrokovice obchvat JV – aktualizace DSP, předpoklad zahájení stavby 2016 I/35  Palačovská spojka změna ÚR po změně ÚP obcí  I/57 Semetín – Bystřička (příprava po změně ÚR pokračuje) I/46 Olomouc – Šternberk - aktualizace dokumentací pro možnost žádat o ÚR na ekonomicky efektivní variantu

4 Železniční infrastruktura ve střední a východní Moravě s předpokládaným zahájením realizace v letech St. hr. CZ/PL – Ostrava - Přerov  Železniční uzel Ostrava  Zpracovává se studie proveditelnosti  Předpokládané zahájení realizace 2020  Ostrava – Přerov  Dokončeno v roce 2004  Problém s kapacitou dráhy →Výhledově nová trať pro osobní dopravu  Dokončena územně – technická studie Přerov – Brno/Břeclav  Železniční uzel Přerov, 1. stavba  Dokončeno v březnu 2014 (4,6 mld. Kč)  V přípravě 2. stavba (3 mld. Kč)  Realizace 2018 – 2022, financování CEF

5 Železniční infrastruktura ve střední a východní Moravě s předpokládaným zahájením realizace v letech Přerov – Brno/Břeclav  Přerov - Brno  Studie proveditelnosti připomínkována  Předpoklad realizace 2019 – 2027  Přerov - Břeclav  Dokončeno v roce 2002  V plánu úpravy stanic Otrokovice a Hulín Brno – Břeclav – st. hr. CZ/A  Železniční uzel Brno  Před zahájením zpracování studie proveditelnosti  Odvolání proti ÚR nevyřešeno.  Brno - Břeclav  Dokončeno v roce 2001  V plánu další úpravy stanic Hrušovany, Šakvice  Železniční uzel Břeclav  Dokončení 2.stavby - červen 2015  Dokončení úseku Břeclav – st. hr. CZ/A (2015)

6 Technologické stavby ERTMS + DOZ ETCS  Realizace v období  V úseku Brno – Přerov realizace  Petrovice-Ostrava-Břeclav – zažádáno o prostředky do CEF GSM-R  Břeclav – Přerov – Petrovice u Karviné  Dokončeno v roce 2010 (CIN 500 mil. Kč)  Přerov – Brno  Realizace po modernizaci trati (2020+)  Brno - Břeclav  Dokončeno v roce 2009 DOZ  Ostrava – Přerov – Břeclav  Dokončeno v roce 2011  Brno – Břeclav  Dokončení květen 2015 (CIN 350 mil. Kč)

7 Vodní doprava Baťuv kanál  V realizaci dílčí akce na Baťově kanále, především rejdy, ale také velké moderní přístaviště v Petrově  V intenzivní přípravě další akce na Baťově kanále s cílem zvýšení přístavní kapacity  Nová sledovaná přístaviště - Veselí nad Moravou, Kunovský les  V přípravě - Plavební komora Bělov, plavební komora Hodonín  Složitá příprava z titulu výjimek dle zákona 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny – z umělé vodní cesty se stalo přirozené útočiště chráněných druhů…

8 Závěr  Finanční prostředky pro realizaci staveb a na projektovou a majetkoprávní přípravu jsou dostatečné  Problém – povolovací procesy (EIA, UR, SP)  Jednotné integrované povolení – mělo by být součástí aktualizace stavebního zákona  Ambice MD zrychlit procesy výkupů, otázka jednotného přístupu k cenám  Alternativní systémy zadávání – D+B, využití PPP

9 Děkuji za pozornost Ministerstvo dopravy


Stáhnout ppt "Současný stav přípravy dopravních projektů regionu střední a východní Moravy v období 2014-2020 Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy Moravské."

Podobné prezentace


Reklamy Google