Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Potřeby a možnosti rozvoje železničního propojení Moravy se sousedními regiony a Prahou, Bratislavou a Vídní Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Potřeby a možnosti rozvoje železničního propojení Moravy se sousedními regiony a Prahou, Bratislavou a Vídní Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele."— Transkript prezentace:

1 Potřeby a možnosti rozvoje železničního propojení Moravy se sousedními regiony a Prahou, Bratislavou a Vídní Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Konference „Střední Morava-křižovatka dopravních a ekonomických zájmů“, Luhačovice,

2 2 Síťovost nabídky ČD  Provázaný systém mezinárodní dopravy  Vazba na sousední systémy  Spolupráce s ostatními dopravci  Propojení s vnitrostátními spoji  Systémová nabídka vnitrostátní dopravy  Provázanost a přestupní vazby  Dálková, regionální doprava  Jednotný tarif  1 jízdní doklad z A do B  Prodejní místa po celé ČR

3 3 Významná dálková spojení Střední Moravy – linky (JŘ 2010/11) Žilina, Košice Zlín Brno Olomouc Ostrava Katowice, Warszawa Praha, Berlin Wien, Graz Bratislava, Budapest

4 4 Významná dálková spojení Střední Moravy – rozsah nabídky (JŘ 2010/11) Žilina, Košice Zlín Brno Olomouc Ostrava Katowice, Warszawa Praha, Berlin Wien, Graz Bratislava, Budapest 2h takt Praha – Brno - Bratislava / Budapest 2h takt Praha - Wien 2-4 h takt 2 páry spojů Warszawa – Wien 1 pár spojů Bohumín - Budapest 2 h takt Praha - Žilina 1 pár spojů Praha - Warszawa 2 h takt Praha – Žilina 1 pár spojů Zlín - Praha 2h takt Luhačovice - Praha

5 5 Výhledové možné spojení Brno - Zlín  Spojení krajských měst a dalších významných center  Kroměříž apod.  Alternativa k silniční dopravě  Přímé bezpřestupové spojení  Zkrácení jízdních dob  Nutné podmínky realizace  Modernizace a zdvojkolejnění trati Brno - Přerov  Elektrizace a zdvojkolejnění Otrokovice – Zlín  Modernizace a elektrizace Kojetín - Hulín Zlín Brno

6 6 Hamburg Berlin Dresden Warszawa Katowice Wroclaw Praha Graz Wien Budapest Košice Zvolen Žilina Bratislava Ostrava Brno Břeclav Pardubice Frankfurt München  Vazba na dostavbu nového hlavního nádraží Wien Hbf.  Dokončení cca 2014/15  Nové rychlé přestupní vazby  Směr Salzburg, Innsbruck, München  Wien Flughafen  Zájem ČD na rozvoji spolupráce s ÖBB  Snaha rozšířit stávající přímá spojení Ostrava – Wien (závisí na postoji ÖBB)  Přímé spojení Praha – Wien - Graz Rozvoj nabídky směr Wien (-Graz) Wien Hbf.

7 7 Potřebné projekty – infrastruktura (1)  Modernizace a zdvojkolejnění Brno – Přerov (příp. Nezamyslice – Olomouc)  Zvýšení konkurenceschopnosti železnice - dnešní stav nevyhovující  Zkrácení jízdních dob (rychlost až 200 km/h, budoucí VRT)  Zvýšení spolehlivosti a stability provozu  Možné využití i pro nová dálková spojení (např. Brno – Zlín)  Konkurenceschopná regionální doprava

8 8 Potřebné projekty – infrastruktura (2)  Elektrizace a modernizace Otrokovice – Zlín – Vizovice  Zkapacitnění trati (zdvojkolejnění Otrokovice – Zlín)  Možnost přímých spojů Zlín – Praha (příp. i Brno) bez nutnosti přepřahu (zkrácení jízdních dob)  Synergické efekty s nabídkou regionální dopravy  V případě spojení Zlín – Brno nutné upravit úsek Kojetín - Hulín  Zvýšení rychlosti a modernizace v úseku Břeclav – Wien  Potřebné zkrácení jízdních dob  Vazba na výstavbu nového hlavního nádraží Wien Hbf

9 9 Nasazení nových a modernizovaných vozidel – záměry ČD  Relace Praha – Brno - Wien (-Graz)/Bratislava/Budapest  Vyšší komfort cestování  Zvýšení konkurenceschopnosti ČD v mezinárodní dopravě  Možná realizace společného produktu s ÖBB  Olomouc – Břeclav - Brno  Vyšší komfort cestování  Úspora náležitostí a zjednodušení technologie provozu (vratné soupravy)

10 10 Linky: Kojetín – Hulín – Valašské Meziříčí Zlín – Kroměříž/Uherské Hradiště 5 ks motorových jednotek DMU120 Výrobce PESA Bydgoszcz Řada 844 ČD Zlín Kroměříž Kojetín Hulín Valašské Meziříčí Holešov Bystřice p.H. Uh. Hradiště označení vozidla (řada)PESA – LINK (844) trakce2 x min 390 kW délka mm provozní hmotnost90 t (tj. včetně cestujících) kapacita120 míst k sezení max. rychlost120 km/h nízkopodlažnostano - 60% počet dílů2 cena jednotky64 mil. Kč Základní technické parametry Nasazení vozidel ROP

11 11 Děkuji za pozornost České dráhy, a.s. Generální ředitelství Nábřeží L. Svobody Praha 1 Ing. Antonín Blažek Náměstek GŘ pro osobní dopravu Tel.:


Stáhnout ppt "Potřeby a možnosti rozvoje železničního propojení Moravy se sousedními regiony a Prahou, Bratislavou a Vídní Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele."

Podobné prezentace


Reklamy Google