Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zlínská integrovaná doprava XIX. seminář IDS, Žďár nad Sázavou 21. – 23. května 2012 Ing. Věra Fuksová Jednatelka společnosti ZID.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zlínská integrovaná doprava XIX. seminář IDS, Žďár nad Sázavou 21. – 23. května 2012 Ing. Věra Fuksová Jednatelka společnosti ZID."— Transkript prezentace:

1 Zlínská integrovaná doprava XIX. seminář IDS, Žďár nad Sázavou 21. – 23. května 2012 Ing. Věra Fuksová Jednatelka společnosti ZID

2 Osnova 1.Úvodní informace 2.Historie 3.Současné problémy 4.Dopravci a spoje Zlínské integrované dopravy 5.Schéma Zlínské integrované dopravy 6.Předplatné časové jízdní doklady 7.Jednorázové jízdní doklady 8.Chování cestujících ve Zlínské integrované dopravě 9.Čipové karty v linkové dopravě 10.Clearing tržeb 11.Regionální operační program Střední Morava

3 Zlínská integrovaná doprava  Jeden s nejstarších integrovaných dopravních systémů v ČR.  Kapacitní problémy MHD v úseku mezi Zlínem a Otrokovicemi  dvoustranná dohoda mezi Českými drahami, a.s. (ČD) a Dopravní společností Zlín- Otrokovice, s.r.o. (DSZO).  Oboustranná výhodná spolupráce: DSZO nemusela zavádět nové posilové spoje, ČD využitím volné kapacity na souběžné trati 331snižovaly ztrátu z provozu, DSZO platila ČD za přepravu osob na jízdenky MHD.  Východiska: tarify byly na srovnatelné úrovni, průzkumy pro zjišťování počtů přepravených osob, uznávání časových jízdenek MHD na železnici v úseku Otrokovice – Zlín, Příluky, vyrovnání tržeb předmětem dvoustranné smlouvy mezi ČD a DSZO

4 Historie  r rozšířeno uznávání časových jízdenek MHD pro úsek železniční trati mezi Příluky a Vizovicemi (pásmo „D“).  r používání jízdenek pro jednotlivou jízdu MHD ve vlacích ČD, vozy ČD vybavila DSZO označovači jízdenek.  r začleněny vybrané spoje (školní, první ranní a poslední večerní) příměstské dopravy do MHD.  v květnu 2010 zavedeny speciální jízdní doklady pro ZID pro jednotlivou jízdu a časové jízdné, do smluvního vztahu začleněna společnost Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje, s.r.o.  r začleněny vybrané spoje (první, poslední a školní) do MHD v úseku Zlín,Malenovice,křiž. – Zlín,Chlum

5  konec roku 2010 ze strany DSZO podána výpověď smlouvy ZID, důvod: zvyšováním tarifu ČD docházelo k postupnému nárůstu částky poukazované DSZO směrem k ČD na vyrovnání tržeb.  září 2011 uzavřena Deklarace o spolupráci při řešení problematiky systému Zlínské integrované dopravy mezi Zlínským krajem, Zlínem a Otrokovicemi, společný zájem na zajištění fungování systému ZID a jeho dalším rozvoji, spolufinancování nákladů ZID, předpokládá se přistoupení dalších obcí, které přímo využívají výhod ZID (Želechovice nad Dřevnicí, Lípa, Zádveřice-Raková a Vizovice).  leden 2012 z důvodu navýšení tarifu DSZO došlo také ke zvýšení tarifu v ZID Současné problémy

6 Dopravci a spoje Zlínské integrované dopravy DopravceSpoje ČDosobní vlaky na trati 331 Otrokovice – Vizovice DSZOvšechny trolejbusové a autobusové spoje MHD ČSAD Vsetín a.s.vybrané spoje, pouze na území MHD -posilové školní spoje  Kudlov – Zlín,  Mladcová – Zlín,  Štípa – Štípa,škola. -první ranní a poslední večerní spoje  Zlín – Kudlov, odj. 22:26 h,  Kudlov – Zlín, odj. 4:46 h,  Čepkov – Mladcová, odj. 22:21 h. Karel Housa – HOUSACAR vybrané spoje, pouze v úseku Zlín,Malenovice,křiž. – Zlín,Chlum -školní spoje -první ranní a poslední večerní spoj  Chlum – Zlín, odj. 4:55 h,  Zlín - Chlum, odj. 22:25 h.

7 Schéma Zlínské integrované dopravy  Pásma A až E,  Pásma D, E – pouze vlak  9 pásmových kombinací pro předplatné jízdné : např. A,B,C,D i, kde „i“ – speciální označení kupónů pro ZID, varianta měsíční a čtvrtletní kupóny, podvarianta obyčejné a žákovské jízdné.

8 Předplatné časové jízdní doklady  Nejvyšší podíl zakoupených kupónů s pásmovou platností A,B,C - 69 %,  Naopak nejnižší podíly zakoupených předplatných časových jízdních dokladů jsou u kombinací pásem A,B,D,E i, A,D i a A,B,D i – 1 %.

9 Podíly DSZO a ČD z časových kupónů v ZID Od zvýšení podílu z předplatných časových kupónů ve prospěch DSZO

10 Jednorázové jízdní doklady  Jízdné bylo zdraženo od z původní ceny obyčejné jednorázové jízdenky 14 Kč na 20 Kč  zdražení přes 40 %.  Podíl obyčejného jízdného je téměř 93 %, podíl zlevněných jízdenek přes 7 %.

11 Podíly DSZO a ČD z jednotlivého jízdného v ZID

12 Chování cestujících ve Zlínské integrované dopravě  Chování cestujících je zčásti ovlivněno výší tarifu ČD a ZID,  Tarif jednorázového jízdného v ZID je výhodný pro cestující ve vlaku pro vzdálenost od 9 km na trati Zlín – Otrokovice je to ve směru od Vizovic od zastávky Zlín-Příluky až do zastávky Zlín-Prštné (16 km), kde končí časová platnost jednorázové jízdenky, v opačném směru Otrokovice - Zlín je cestování výhodné z Otrokovic pro cesty do centra Zlína až po zastávku Zlín-Dlouhá. * kombinace vlaku a MHD při přestupu v Prštném Pokud by cestující při přestupu v Prštném nevyužili tarif ZID, ale zvlášť tarif ČD a DSZO, cena jízdného by byla 41 Kč (ČD 29 Kč + MHD 12 Kč) Příklad pro srovnání jednotlivých tarifů s tarifem ZID pro cestujícího z Vizovic do Otrokovic TarifČDZID* Cena základního jízdného40 Kč20 Kč

13 Čipové karty v linkové dopravě * U dopravce KRODOS BUS a.s. se slevy při platbě čipovou kartou a z nahraného úseku nesčítají. DopravceSlevaMaximální sleva Vydání karty při platbě ČK z nahraného úseku ČSAD Vsetín a.s. 4 % 8 %130 Kč ČSAD BUS Uh. Hradiště a.s. 5 % 10 %170 Kč Karel Housa - HOUSACAR 5 % 10 %170 Kč KRODOS BUS a.s.* 5 %7 % 100 Kč Kroměříž. technické služby, s.r.o. 4 % 8 %130 Kč

14 Clearing  V provozu od  Vzájemná akceptace čipových karet u linkových dopravců  Možnost platby jízdného jednou kartou u všech dopravců zapojených v clearingu, včetně nabití částky na čipovou kartu  Zapojení dopravci: ČSAD Vsetín a.s. ČSAD BUS Uherské Hradiště a.s. KRODOS BUS a.s. Karel Housa – HOUSACAR Kroměřížské technické služby, s. r. o.  Celkový obrat v clearingu za rok 2011 byl ve výši 9,4 mil. Kč  Objem počtu plnění čipových karet a vydaných jízdenek přesáhl 350 tis.

15 Regionální operační program Střední Morava  ROP Střední Morava  v letech 2007 až 2013 čerpání financí ze strukturálních fondů EU  prioritní osa 1 Doprava, oblast podpory 1.2. Veřejná doprava  Výzva 18/2010: podoblast podpory Rozvoj integrovaného dopravního systému, přestupní terminály a zastávky KORIS-komplexní odbavovací, řídící a informační systém veřejné dopravy ve Zlínském kraji, žadatel: Zlínský kraj, výše dotace 98,545 mil. Kč podoblast podpory Obnova vozidel železnic moderní železniční vozidla pro Zlínský kraj, žadatel: České dráhy, a.s., výše dotace 136,176 mil. Kč  Výzva 21/2010: podoblast podpory Obnova vozidel v systému veřejné dopravy Karel Housa – HOUSACAR, výše dotace 4,8 mil. Kč (2 autobusy) ČSAD BUS Uherské Hradiště a.s., výše dotace 18,75 mil. Kč (11 autobusů) ČSAD Vsetín a.s., výše dotace 29,920 mil. Kč (17 autobusů). KRODOS BUS a.s. Výše dotace 19 mil. Kč (10 autobusů)  Výzva 28/2011: podoblast podpory Rozvoj integrovaného dopravního systému, přestupní terminály a zastávky podoblast podpory Obnova vozidel železnic moderní železniční vozidla pro Zlínský kraj, žadatel: České dráhy, a.s.,

16 Projekt KORIS – Komplexní odbavovací, řídící a informační systém  Celkové náklady projektu 116 mil. Kč  Skládá se ze tří prvků: Centrální dispečink □Dispečerský systém řízení provozu veřejné hromadné dopravy □Garantování zajištění přestupů mezi dopravními prostředky autobus – autobus, vlak – autobus □Operativní řešení provozních problémů Informační systémy ve vozidlech Stacionární info. systémy na zastávkách □Informování cestujících o odjezdech ze zastávek v reálném čase

17 Nové vozidla z ROP  Linky: Kojetín – Hulín – Valašské Meziříčí Zlín – Kroměříž/Uherské Hradiště  6 ks motorových jednotek DMU120  Výrobce PESA Bydgoszcz, řada 844 ČD Základní technické parametry Označení vozidla (řada)PESA – LINK (844) trakce /délka2 x min 390 kW / mm provozní hmotnost 90 t (tj. včetně cestujících) kapacita / max. rychlost 120 míst k sezení / 120 km/h nízkopodlažnost ano – 60 % počet dílů / cena jednotky 2 / 64 mi. Kč

18 ROP - přestupní terminály a zastávky ROP - přestupní terminály a zastávky  Podoblast podpory: Rozvoj integrovaného dopravního systému, přestupní terminály a zastávky Revitalizace a rozšíření zastávkových stání v Karolince □vybudování bezbariérových zastávkových stání s přístřeškem □vybudování bezbariérových přístupů k zastávkám □6 nových zastávkových přístřešků a rekonstrukce 4 stávajících Přestupní terminály Bystřice pod Hostýnem □výstavba terminálu v prostoru před vlakovým nádražím □nové zastřešené nástupní hrany pro příjezd autobusů □modernizace autobusového nádraží - zastřešení nástupních ostrůvků, vybudování nového informačního systému Modernizace autobusových zastávek Mikroregionu Valašskomeziříčsko-Kelečsko □modernizace 59 autobusových stanovišť na území 8 obcí □hlavním cílem je zpřístupnit veřejnou dopravu osobám s omezenou schopností pohybu a orientace Zastávka ul. Ostravská, Rožnov pod Radhoštěm □rekonstrukce zastávky Rožnov pod Radhoštěm,Horní Paseky,křížek ve směru Frenštát pod Radhoštěm

19 Dopravní terminál Uherský Brod  Dopravní terminál Uherský Brod - Přístupová lávka propojení centa města s nádražím ČD dotace z ROP 18,4 mil. Kč dotace na zavěšenou část lávky ze SFDI 20 mil. Kč celkové náklady 69,5 mil. Kč  Dopravní terminál Uherský Brod 2 etapa integrace veřejné dopravy – přesunutí autobusového nádraží do bezprostřední blízkosti vlakového nádraží vybudování parkovacích ploch pro osobní automobily vybudování příjezdových komunikací předpokládané náklady 40 – 65 mil. Kč dotace z Programu švýcarsko-české spolupráce

20 Děkuji Vám za pozornost Ing. Věra Fuksová Jednatelka společnosti


Stáhnout ppt "Zlínská integrovaná doprava XIX. seminář IDS, Žďár nad Sázavou 21. – 23. května 2012 Ing. Věra Fuksová Jednatelka společnosti ZID."

Podobné prezentace


Reklamy Google