Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v."— Transkript prezentace:

1 Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Limity konkurenceschopnosti konvenční regionální veřejné dopravy a perspektivy jejích překonání automatizovanými systémy přepravy osob Harald Buschbacher

2 Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Omezení konkurenceschopnosti veřejné dopravy na venkově dlouhé intervaly chybijecí přípoje neúspokující jízdní doby (zejména bus) příliš vzdálené zastávky (zejména vlak)  vzájemně vyměnitelné, avšak neřešitelné bez řádové zvýšení provozních výkonů

3 Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Význam intervalů a přípojů Teoreticky optimální řešení: Integrovaný taktový grafikon

4 Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Význam intervalů a přípojů Problémy v praxi: příliš dlouhé intervaly pro přípoje v regionálním měřítku Sídelní struktura málo ovlivnitelná

5 Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Význam intervalů a přípojů Řešení: Zkrácení intervalů Kratší vzdálenost mezi taktovými uzly Kratší čekací doba mimo uzly

6 Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Význam časově a prostorově ucelené nabídky veřejné dopravy Veřejná doprava je nejúspěšnější: - ve velkých městech - na hlavních linkách příměstské dopravy - o časových špičkách ale...

7 Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Význam časově a prostorově ucelené nabídky veřejné dopravy doprava za zaměstnaním se rozptyluje na větší počet menších relací rostoucí význam a průměrné délky jiných cest  Rostoucí význam relací, které jsou příliš dlouhé pro nemotorizovanou a spíše nevhodné pro veřejnou dopravu

8 Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Význam časově a prostorově ucelené nabídky veřejné dopravy chybijecí nabídky veřejné dopravy zvýšují motorizace bez řešení pro venkovní regiony nelze do žádoucí míry docílit: snížení emisi a spotřeby energie zvýšení dopravní bezpečnosti zajištění mobility obyvatelstva

9 Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Žádoucí vlastnosti inovativního venkovního dopravního prostředku dobré přípoje a krátké intervaly (~ 15 min) průměrná rychlost podobná jako v IAD hustá a sídelní struktuře přízpůsobená sít snesitelné celkové náklady  Relativně malá, automatizovaná vozidla  Nová, mimoúrovňová traťová infrastruktura  Náročné vozidlo, jednoduchá trať

10 Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Dráha podpěrných bodů

11 Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Dráha podpěrných bodů Minimalistická dopravní cesta z podpěrných bodů Mimoúrovňové tratě jednodušší proveditelné Jednoduché zastávky

12 Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Hlavní technické parametry Délka vozidla: 15 m (variantně 25 m) Vzdálenost mezi podpěrnými body: 5 m (10 m) Výška podpěrných bodů: nad silnicemi: 4,5 m v intravilanu a v blízkosti zastávby: 2,25 m v extravilanu: 1 m Šířka vozidla: 2,4 m Hmotnost vozidla: prázdné 16 t (28 t), plné 21 t (36 t)

13 Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Hlavní technické parametry Počet míst: 65 (100), z toho 40% na stání a 20% sklopní sedadla

14 Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Hlavní technické parametry Max. rychlost: ~ 100 km/h Výkon 15 kW/t, max. akcelerace 1,3 m/s² Max. stoupání 20% Elektrický pohon s napájením přes podpěrné body (variantně hybridní pohon) Spotřeba energie srovnatelná s 7-18 l nafty / 100 km (dlouhá varianta l / 100 km, v horských podmínkách l /100 km)

15 Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Hlavní technické parametry Řešení oblouků: velké poloměry: ohybné vedoucí prvky

16 Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Hlavní technické parametry Řešení oblouků: malé poloměry: točny

17 Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Návrh síti: příklad Marchfeld

18 Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Návrh síti: příklad Mühlviertel

19 Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Návrh síti: příklad jižní Štýrsko

20 Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Návrh síti: příklad Waldviertel

21 Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Atraktivnost Průměrná rychlost:

22 Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Atraktivnost Dostupnost zastávek:

23 Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Atraktivnost Ve srovnání s autem: většinou ještě o něco pomalější za to možnost užitečně výužití cestovní doby sídelní struktura a situace na silnicích ? Ve srovnání s konvenční veřejnou dopravou: kratší jízdní doby (kromě některých příměstských železničních tratí) výrazné kratší intervaly a lepší přípoje atraktivní spojení pro všechný relace po celý den

24 Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Prognóza poptávky

25 Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Prognóza poptávky ve většině případů nutné zesílovací spoje o špičkách průměrné vytížení míst k sezení 25% - 60% průměrná spotřeba energie odpovídá 0,4 – 2,5 l nafty na 100 osobo-km

26 Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Celkové náklady

27 Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Náklady na provozní výkon

28 Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Náklady na přepravní výkon

29 Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Náklady na obyvatelstvo

30 Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v rámci programu „ways2go“ Děkuji za pozornost! dálší informace na stránce


Stáhnout ppt "Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v."

Podobné prezentace


Reklamy Google