Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tisková konference MD a SŽDC Praha, 27/06/2012. 1.Koncepční postupná modernizace železniční sítě v souladu s politikou TEN-T. 2.Dokončení modernizace.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tisková konference MD a SŽDC Praha, 27/06/2012. 1.Koncepční postupná modernizace železniční sítě v souladu s politikou TEN-T. 2.Dokončení modernizace."— Transkript prezentace:

1 Tisková konference MD a SŽDC Praha, 27/06/2012

2 1.Koncepční postupná modernizace železniční sítě v souladu s politikou TEN-T. 2.Dokončení modernizace tranzitních železničních koridorů. 3.Obsluha významných aglomerací příměstskou železnicí (Praha - Kladno, Pardubice – Hradec Králové, Ostrava – Frýdek Místek, Brno – Třebíč) 4.Zefektivnění provozu zavedením dálkově ovládaného zabezpečovacího zařízení. Tisková konference MD a SŽDC Investiční priority 2

3 Tisková konference MD a SŽDC Železniční koridory 3 1.tranzitní koridor 2.tranzitní koridor 3.tranzitní koridor 4.tranzitní koridor Tranzitní koridory

4 •Modernizace koridorů zahájena v 90. letech minulého století. •Modernizace převážně ve stávající stopě – malé zvýšení rychlosti s řadou propadů (zejména I. a III. koridor). •Neodpovídají požadavkům na konkurenceschopnost vůči silniční dopravě •Modernizace byla nutná vzhledem k havarijnímu stavu infrastruktury v roce 1990 •Ve směrech, kam povedou budoucí Rychlá spojení, koridory budou sloužit pro nákladní a příměstskou osobní dopravu Tisková konference MD a SŽDC Modernizace železničních koridorů 4

5 Tisková konference MD a SŽDC Síť TEN-T 5 Evropská dopravní politika: •v rámci hlavní sítě TEN-T vytvoření tahů pro rychlou osobní a pro nákladní dopravu •plán ztrojnásobení evropské sítě VRT do roku dobudování evropské sítě VRT do roku 2050 •rozvoj nákladních koridorů Core network -dokončení výstavby do 2030 Comprehensive network -výstavba 2030+

6 Tisková konference MD a SŽDC Aktuální stav koridorů 6 Chybějící úseky a uzly: III. Tranzitní železniční koridor •Dětmarovice – Mosty u Jablunkova •Průjezd uzlem Ostrava hl.n., uzel Olomouc, Přerov (2. stavba – Dluhonická spojka) •Ústí nad Orlicí – Choceň •Praha-Běchovice – Úvaly •Praha-Smíchov – Beroun •Zbiroh – Rokycany, Rokycany – Plzeň •Průjezd uzlem Plzeň IV. Tranzitní železniční koridor •České Budějovice – Veselí nad Lužnicí •Veselí nad Lužnicí – Soběslav – Doubí u Tábora •Tábor – Votice •Votice – Benešov

7 Tisková konference MD a SŽDC Chystané projekty 7 SŽDC zadá v červnu 2012 tyto nadlimitní veřejné zakázky: •Rekonstrukce železničního uzlu Břeclav, 2. stavba •Optimalizace tratě Praha Bubeneč – Praha Holešovice •Rekonstrukce stanice Olomouc •Modernizace tratě Tábor – Sudoměřice u Tábora •Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí

8 Tisková konference MD a SŽDC Mapa chystaných projektů 8

9 Tisková konference MD a SŽDC Cíle projektů 9 Účelem staveb je úprava železniční infrastruktury s cílem dosáhnout: •co nejvyšší traťové rychlosti (160 km/h, případně až 200 km/h na 4. koridoru) •průjezdného průřezu UIC •a traťové třídy zatížení UIC...další úpravy: •stanice budou vybaveny bezbariérovými nástupišti s mimoúrovňovým přístupem •realizace protihlukových opatření •modernizace zabezpečovacího a sdělovacího zařízení a trakčního vedení Realizací projektů dojde díky snížení jízdní doby a zvýšení přepravní kapacity ke zlepšení konkurenční pozice železnice

10 Tisková konference MD a SŽDC Financování projektů 10 Investorem těchto staveb je SŽDC a to prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury. Současně bude zažádáno o spolufinancování těchto projektů Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava 2007 – OPD SFDISŽDC

11 Tisková konference MD a SŽDC Zajištění transparentnosti 11 Stavby budou zadány v otevřeném řízení dle § 27 zákona č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách, hodnotícím kritériem je nejnižší nabídková cena. Zadávací dokumentace schválil expertní tým složený z pracovníků MD, SFDI a ČVUT. V kvalifikačních předpokladech SŽDC požaduje podmínky odpovídající charakteru a rozsahu stavby. SŽDC nepožaduje podmínky, které by zbytečně omezily počet uchazečů o zakázku.

12 Tisková konference MD a SŽDC Rekonstrukce železničního uzlu Břeclav, 2. stavba 12 Termín realizace09/2012 – 08/2014 Hodnota zakázky1 013 mil. Kč PředmětRekonstrukce střední části stanice a zabezpečovacího zařízení PřínosVýrazné zrychlení průjezdu a zvýšení bezpečnosti provozu

13 Tisková konference MD a SŽDC Optimalizace trati Praha Bubeneč – Praha Holešovice 13 Termín realizace09/2012 – 07/2014 Hodnota zakázky1 088 mil. Kč PředmětModernizace stanic a vybudování nové železniční zastávky PřínosZvýšení kultury cestování

14 Tisková konference MD a SŽDC Rekonstrukce stanice Olomouc 14 Termín realizace10/2012 – 11/2015 Hodnota zakázky2 512 mil. Kč PředmětModernizace osobního nádraží PřínosZvýšení kultury a bezpečnosti cestování

15 Tisková konference MD a SŽDC Modernizace tratě Tábor – Sudoměřice u Tábora 15 Termín realizace10/2012 – 09/2015 Hodnota zakázky2 423 mil. Kč PředmětZdvoukolejnění trati PřínosZvýšení povolené maximální rychlosti na 160 km/h

16 Tisková konference MD a SŽDC Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí 16 Termín realizace10/2012 – 03/2015 Hodnota zakázky1 469 mil. Kč PředmětPřeložka trati při zachování stávající výpravní budovy PřínosZvýšení maximální rychlosti až na 160 km/h

17 © Správa železniční dopravní cesty, státní organizace Tisková konference MD a SŽDC


Stáhnout ppt "Tisková konference MD a SŽDC Praha, 27/06/2012. 1.Koncepční postupná modernizace železniční sítě v souladu s politikou TEN-T. 2.Dokončení modernizace."

Podobné prezentace


Reklamy Google