Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Praha 16.12.2008Rozvoj železniční dopravy v podmínkách ČR Elektrizace trati č. 226 Veselí nad Lužnicí – České Velenice Jaromír Louma ČVUT v PrazeFakulta.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Praha 16.12.2008Rozvoj železniční dopravy v podmínkách ČR Elektrizace trati č. 226 Veselí nad Lužnicí – České Velenice Jaromír Louma ČVUT v PrazeFakulta."— Transkript prezentace:

1 Praha Rozvoj železniční dopravy v podmínkách ČR Elektrizace trati č. 226 Veselí nad Lužnicí – České Velenice Jaromír Louma ČVUT v PrazeFakulta dopravní

2 Praha Rozvoj železniční dopravy v podmínkách ČR Seznámení s tratí  vznik trati v roce 1871 jako odbočka ze základní trasy Dráhy císaře Františka Josefa (Vídeň – Č. Budějovice – Plzeň) na Prahu přes Veselí nad Lužnicí  celková délka trati 55 km  jednokolejná, neelektrifikovaná, zastaralá  vedena rovinatou krajinou Třeboňské pánve Seznámení s tratí

3 Praha Rozvoj železniční dopravy v podmínkách ČR StaniceKm Veselí n. Lužnicí 0 Vlkov n. Lužnicí 5 Frahelž 9 Lomnice n. Lužnicí12 Lužnice17 Třeboň21 Třeboň lázně23 Majdalena z.31 Majdalena33 Suchdol n. Lužnicí39 Suchdol n. Lužnicí z.40 Hrdlořezy42 Dvory n. Lužnicí44 Nová Ves n. Lužnicí49 České Velenice55 Gmünd NÖ57 Seznámení s tratí

4 Praha Rozvoj železniční dopravy v podmínkách ČR Seznámení s tratí osobní přeprava na trati je téměř výhradně provozována motorovými jednotkami řad:  810  854

5 Praha Rozvoj železniční dopravy v podmínkách ČR Technické vybavení  Přejezdová zabezpečovací zařízení  Mechanická s místní i dálkovou obsluhou Technické vybavení stanice: Dvory nad Lužnicí, Hrdlořezy, Majdalena zastávka, Vlkov nad Lužnicí – hned 3x !!! Suchdol nad Lužnicí (foto: Rudolf Kuběna)

6 Praha Rozvoj železniční dopravy v podmínkách ČR Technické vybavení  Staniční zabezpečovací zařízení  na hlavních a předjízdných kolejích – 2. kategorie  často se vyskytují mechanická stavědla  Traťové zabezpečovací zařízení  na většině trati – 2.kategorie  na úseku Nová Ves n. Lužnicí – České Velenice - telefonie

7 Praha Rozvoj železniční dopravy v podmínkách ČR Elektrizace  Elektrizace železnice (v minulosti se používal termín elektrifikace železnice) je proces, kdy je železniční trať vybavována pevnými trakčními zařízeními, která slouží pro napájení hnacích vozidel elektrickou energií.  Mezi pevná trakční zařízení patří:  napájecí stanice, které jsou vybaveny elektrickým zařízením odpovídajícím příslušné napájecí soustavě  u stejnosměrného napájení typicky - třífázový transformátor a můstkový usměrňovač  u střídavého napájení typicky transformátor ve speciálním jednofázovém zapojení  spínací stanice  trakční (trolejové) vedení nebo napájecí (třetí) kolejnice Elektrizace

8 Praha Rozvoj železniční dopravy v podmínkách ČR Optimalizace  zdrojem web MDCR  plánovaná realizace v období  plánované investice 4 mld. Kč Fikce Realita Plánovaná elektrizace trati bude provedena v rámci plánované optimalizace.  realizace – nejdříve v horizontu 10 let  nejaktuálnější projektová dokumentace je z června 2000  – ustanovení hodnotících komisí vládou ČR pro posouzení a hodnocení nabídek uchazečů o veřejné zakázce v otevřeném řízení na optimalizaci tratě České Velenice – Veselí nad Lužnicí

9 Praha Rozvoj železniční dopravy v podmínkách ČR Optimalizace  už v průběhu toku 2001 probíhaly mezi Veselím a Velenicemi stavební práce, jenž by se daly směle označit za předelektrizační - výměny a instalace nových závor a přestavba přejezdů samotných (Lomnice – Třeboň), kabelizace, odstraňování telegrafních drátů a sloupů a uřčité přípravy pro instalaci světelných návěstidel (Lomnice n. Lužnicí)  současně byla postavena zcela nová budova zastávky Třeboň-lázně  v Lomnici n. Lužnicí byly v roce 2002 vyměněny i výhybky (původní byly nahrazeny užšími) Železniční zastávka Třeboň lázně

10 Praha Rozvoj železniční dopravy v podmínkách ČR Optimalizace  v současné době probíhají na nádraží České Velenice stavební práce, které souvisí s elektrizací tratě č. 199 České Budějovice – České Velenice  v návaznosti na elektrizaci tratě č. 199 bude mezi Novou Vsí n. Lužnicí a Českými Velenicemi instalováno automatické hradlo  Stavební práce, České Velenice

11 Praha Rozvoj železniční dopravy v podmínkách ČR Optimalizace  automatické hradlo ve stanici Lomnice n. Lužnicí  odstranění všech mechanických přejezdových zabezpečovacích zařízení na úseku Veselí n. Lužnicí – Lomnice n. Lužnicí Ovlivnění trati č. 226 stavbou IV. koridoru

12 Konec prezentace Děkuji Vám za pozornost

13 Nádraží Veselí nad Lužnicí

14 Nádraží České Velenice


Stáhnout ppt "Praha 16.12.2008Rozvoj železniční dopravy v podmínkách ČR Elektrizace trati č. 226 Veselí nad Lužnicí – České Velenice Jaromír Louma ČVUT v PrazeFakulta."

Podobné prezentace


Reklamy Google