Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní Ústav dopravní telematiky Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu Doc. Ing. Bc. Tomáš Tichý,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní Ústav dopravní telematiky Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu Doc. Ing. Bc. Tomáš Tichý,"— Transkript prezentace:

1 České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní Ústav dopravní telematiky Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu Doc. Ing. Bc. Tomáš Tichý, Ph.D.

2 Obsah prezentace  Rozvoj dopravy v ČR a v Praze  Základní problémy s řízením dopravy ve městech  Oblasti rozvoje dopravní telematiky  Řízení dopravy v Praze  Provázání technologií  Ucelený přístup k ITS systémům České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Ústav dopravní telematiky

3 Rozvoj dopravy v ČR zdroj: TSK-ÚDI Praha 2013  Růst silniční dopravy v ČR o 26% od roku 2000  Růst silniční dopravy v Praze o 33% od roku 2000  Růst automobilové dopravy o 12% od roku 2000  Automobilizace v Praze - 1 vozidlo na 1,6 obyvatele  Omezení dopravy v centru  Rozvoj obchodních center  Výstavba okruhů měst – vnitřní, vnější Vývoj intenzity automobilové dopravy v Praze a v ČR Vývoj stupně automobilizace České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Ústav dopravní telematiky

4 Základní problémy řízení dopravy ve městě  Omezená infrastruktura města – (soukromé pozemky)  Výstavba komerčních center  Výstavba kancelářských center  Objízdné trasy  Pěší vazby  Cyklistická doprava  Ekologická zátěž  Jízda MHD Kapacita silniční sítě České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Ústav dopravní telematiky

5 Kapacita komunikace Tvorba kolon – nekapacitní komunikace Nehodovost, zranění, náklady Informovanost o stavu komunikace Znalost dojezdových časů Informace o zaparkování Informace o času příjezdu MHD Reakce systému řízení Včasné předání informace Telematické aplikace České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Ústav dopravní telematiky

6 Oblasti rozvoje telematických systémů Řízení provozu na městských komunikacích Bezpečnostní a záchranné systémy Dohledové a varovné systémy Poskytování dopravních informací Správa dopravní infrastruktury Zařízení ve vozidlech Parkovací systémy Veřejná doprava Elektronické platby Přeprava nákladů Sběr a správa dat Mýtný systém České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Ústav dopravní telematiky

7 Řízení dopravy v Praze Integrace technologií 9 Oblasti řízení Otevřené rozhraní Sběr DI dat Monitorování technologií Ovlivňování dopravy Nadstavbový systém České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Ústav dopravní telematiky

8 Inteligentní dopravní systémy v Praze Světelně řízených křižovatek – 626 ks Přechodů pro chodce – 125 ks Preference MHD – pasivní 174 ks, aktivní 180ks Strategické detektory – 194ks Oblastní ústředny - 11ks ZPI – 58ks Úseková rychlost – 31 úseků Jízda na červenou - 16 lokalit Cestovní informace – 16 úseků P+R – 16 parkovišť – 3008 stání Tunelové systémy – 6 tunelů + 1 v přípravě Management města – dopravní scénáře zdroj: TSK-ÚDI Praha 2013 České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Ústav dopravní telematiky

9 Nadstavbový systém  Monitorování stavu SSZ  Vizualizace SSZ  Řízení SSZ  Prioritní trasy  Sběr DI dat  Hlášení poruchy  Archivace a zpracování dat  MOTION, TASS, STRAMO  Návaznost na management města České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Ústav dopravní telematiky

10 Nadstavbové řízení vyššími algoritmy Stávající stav  Adaptivní systém MOTION (21 SSZ) - průjezdnost ↑ o 10%  Dopravně závisle řízení TASS, VAPW (6 SSZ)  Dopravní scénáře Doporučení a přínosy  Rozšíření do oblastí v Praze  Automatické reakce  Úspora času  Vyšší optimalizace dopravy v síti České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Ústav dopravní telematiky

11 Řízení křižovatek Dynamické řízení SSZ  Upřednostnění chodců v čase - ↑ o 10 – 50%  Preference IZS – průjezdnost ↑ o 40 – 60%  Preference MHD - zdržení ↓ o 30%  Kapacita vjezdu - ↑ o 10 – 20%  Nadstavbové systémy - zdržení ↓ o 10%  Návratnost investice roky  Návratnost nadstavbového řízení let  Energetické úspory – LED - ↓ o 30-40% České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Ústav dopravní telematiky

12 Provázání technologií a systémů Informace Detektory Informace řidičů Plovoucí vozidla Státní správa atd. Management města Technologie - řízení Navigace Sběr dat České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Ústav dopravní telematiky

13 Závěr - ucelený přístup k řízení dopravy  Telematická architektura + koncepce  Dopravní řízení  Mobilní telematika  Simulace dopravy  Dopravně informační centrum  Spolehlivost zařízení – servis  Normy,standardizace – TNK 136  Využití výsledků z TAČR  Kooperativní systémy + Smart city České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Ústav dopravní telematiky

14 Závěr Děkuji Vám za pozornost Doc. Ing. Bc.Tomáš Tichý, Ph.D České vysoké učení technické v Praze - Fakulta dopravní Ústav dopravní telematiky


Stáhnout ppt "České vysoké učení technické v Praze Fakulta dopravní Ústav dopravní telematiky Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu Doc. Ing. Bc. Tomáš Tichý,"

Podobné prezentace


Reklamy Google