Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

173 171 Jan Král DMŽ4.  Trať 171 (přes Řevnice) ◦ Délka: 43km ◦ Počet traťových oddílů: 9 ◦ Trakční soustava: 3kV ◦ Počet stanic: 8 ◦ Počet zastávek:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "173 171 Jan Král DMŽ4.  Trať 171 (přes Řevnice) ◦ Délka: 43km ◦ Počet traťových oddílů: 9 ◦ Trakční soustava: 3kV ◦ Počet stanic: 8 ◦ Počet zastávek:"— Transkript prezentace:

1 Jan Král DMŽ4

2  Trať 171 (přes Řevnice) ◦ Délka: 43km ◦ Počet traťových oddílů: 9 ◦ Trakční soustava: 3kV ◦ Počet stanic: 8 ◦ Počet zastávek: 5  Trať 173 (přes Loděnice) ◦ Délka: 34km ◦ Počet stanic: 8 ◦ Počet zastávek: 4 Žel. st. Beroun (zdroj:zelpage.cz)

3  Udělení koncese na stavbu 1854  Zahájení samotné výstavby 1857  Zahájení pravidelného provozu na úseku Praha – Beroun a dále na Plzeň:  Zdvoukolejnění tratě 1905 – 1908  Elektrifikace 1,5kV Praha,Wilsonovo – Praha,Smíchov ◦ 1926  Elektrifikace 3kV Praha – Beroun ◦ 70. léta 20. století

4  Celá trať byla dokončena 1897 ◦ 1. úsek Praha, Smíchov – Rudná u Prahy (1873) ◦ 2. úsek Rudná u Prahy – Beroun, Závodí  Od roku 1918 v provozu nákladní lanová dráha ◦ V úseku Loděnice – Solvayovy lomy  Provoz vápenky v Loděnicích utichl v roce 1963 ◦ Vlečka z dnešní funkční vápenky pustne = nákl. automobily

5  Jednosměrný hradlový poloautomatický blok ◦ Skoro na celém úseku ◦ Celkem 7 hradel  Elektromechanické staniční zab. zařízení ◦ Ve většině stanic  Omezení rychlosti pro vozidla s naklápěcí skříní  Traťový úsek Praha,Radotín – Praha,Hl. nádr. je nejvytíženější část tratě v ČR (během ranní přepravní špičky)

6

7  Hradlo Barrandov = nejluxusnější hradlo  Hradlo Závodiště = jediné hradlo s induktorem ◦ Oddílové návěstidlo nevybaveno PN  Dobřichovice = ojedinělé architektonické řešení  St.1 = nejvybavenější stavědlo  Hradlo Korno = daleké umístění oddílového návěstidla  Hradlo Tetín = umístění mimo civilizaci  Praha-Řeporyje = SZZ Test  Nučice = mechanická návěstidla

8  První zmínky pocházejí ze 40. let 20. stol.  Další návrhy řešení přišly na začátku 21. stol. ◦ Varianta 1 = přímý tunel Praha – Beroun ◦ Varianta 2 = vyústění u Loděnic a dále mostem po okraji CHKO Český kras ◦ Varianta 3 = stejné jako předchozí, akorát mostem po území CHKO Český kras Zrušeno EU z důvodu předraženosti  Nyní oprášena varianta ze 40. let 20. stol. ◦ Různé návrhy řešení

9

10  Aktuálně probíhá rekonstrukce potřebných úseků ◦ Potřeba zvýšení traťové rychlosti ◦ Naklopení oblouků ◦ Zvýšení bezpečnosti  Odklonová trasa pro R od Plzně ◦ Kvůli prudkému stoupání nutno více lokomotiv

11 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "173 171 Jan Král DMŽ4.  Trať 171 (přes Řevnice) ◦ Délka: 43km ◦ Počet traťových oddílů: 9 ◦ Trakční soustava: 3kV ◦ Počet stanic: 8 ◦ Počet zastávek:"

Podobné prezentace


Reklamy Google