Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

AŽD Praha PROVOZNÍ ASPEKTY APLIKACE ERTMS/ETCS V ČR Pardubice 25. a 26.10.2004 Ing. Milan Kunhart, CSc.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "AŽD Praha PROVOZNÍ ASPEKTY APLIKACE ERTMS/ETCS V ČR Pardubice 25. a 26.10.2004 Ing. Milan Kunhart, CSc."— Transkript prezentace:

1 AŽD Praha PROVOZNÍ ASPEKTY APLIKACE ERTMS/ETCS V ČR Pardubice 25. a Ing. Milan Kunhart, CSc.

2 AŽD Praha Cíle aplikace ETCS v ČR •Dosažení interoperability pro vozidla přejíždějící hranice ČR •Zásadní zvýšení bezpečnosti – trvalá kontrola strojvedoucího •Další cíle: Vylepšení provozních vlastností

3 AŽD Praha Technické řešení vazby mezi zabezpečovacím zařízením a RBC

4 AŽD Praha Provozní důsledky aplikace ETCS L2 v českém prostředí •Stav hlavních návěstidel při jízdě vlaku pod dohledem ETCS •Možnost optimalizovat jízdu vlaku omezenou rychlostí přes zhlaví •Možnost optimalizovat jízdu vlaku při poruchách návěstidel •Aplikace přivolávacích návěstí •Rušení neprojetých vlakových cest •Využití ETCS při posunu •ETCS a přejezdová zařízení

5 AŽD Praha Provozní důsledky aplikace ETCS L2 v českém prostředí •Stav hlavních návěstidel při jízdě vlaku pod dohledem ETCS •Možnost optimalizovat jízdu vlaku omezenou rychlostí přes zhlaví •Možnost optimalizovat jízdu vlaku při poruchách návěstidel •Aplikace přivolávacích návěstí •Rušení neprojetých vlakových cest •Využití ETCS při posunu •ETCS a přejezdová zařízení

6 AŽD Praha Stav hlavních návěstidel při jízdě vlaku pod dohledem ETCS •Hlavní návěstidla nejsou vůbec instalována •Hlavní návěstidla jsou instalována, při jízdě vlaku pod dohledem ETCS nesvítí •Hlavní návěstidla jsou instalována, při jízdě vlaku pod dohledem ETCS na nich svítí speciální návěst •Hlavní návěstidla jsou instalována a svítí na nich normální návěsti

7 AŽD Praha Hlavní návěstidla nejsou instalována

8 AŽD Praha Provozní důsledky aplikace ETCS L2 v českém prostředí •Stav hlavních návěstidel při jízdě vlaku pod dohledem ETCS •Možnost optimalizovat jízdu vlaku omezenou rychlostí přes zhlaví •Možnost optimalizovat jízdu vlaku při poruchách návěstidel •Aplikace přivolávacích návěstí •Rušení neprojetých vlakových cest •Využití ETCS při posunu •ETCS a přejezdová zařízení

9 AŽD Praha Optimalizace jízdy vlaku přes zhlaví Systém ETCS je schopen určit •velikost omezení rychlosti v rozsahu od 0 km/h do 600 km/h v krocích po 5 km/h, •polohu začátku a konce omezení rychlosti s přesnosti 10 cm, 1 m, 10 m. Obojí je systém ETCS schopen určit mnohem přesněji než stávající návěstní systém

10 AŽD Praha Optimalizace jízdy vlaku přes zhlaví

11 AŽD Praha Optimalizace jízdy vlaku přes zhlaví Návrh: Využít možností optimalizace všude, kde to nevyvolá další úpravy zabezpečovacích zařízení (např. prodloužení přibližovacích úseků přejezdových zařízení)

12 AŽD Praha Provozní důsledky aplikace ETCS L2 v českém prostředí •Stav hlavních návěstidel při jízdě vlaku pod dohledem ETCS •Možnost optimalizovat jízdu vlaku omezenou rychlostí přes zhlaví •Možnost optimalizovat jízdu vlaku při poruchách návěstidel •Aplikace přivolávacích návěstí •Rušení neprojetých vlakových cest •Využití ETCS při posunu •ETCS a přejezdová zařízení

13 AŽD Praha Optimalizace jízdy vlaku při poruchách hlavních návěstidel Návěstidlo s absolutním významem „stůj“ zakazuje jízdu poruchou – v ETCS interpretovat jako EOA, protože může být vliv na vazbu na PZ

14 AŽD Praha Optimalizace jízdy vlaku při poruchách hlavních návěstidel Návěstidlo s absolutním významem „stůj“ dovoluje další jízdu, ale poruchou více omezujícím způsobem – v ETCS interpretovat v souladu se skutečnými podmínkami v jízdní cestě

15 AŽD Praha Optimalizace jízdy vlaku při poruchách hlavních návěstidel Návěstidlo s permisivním významem „stůj“ – v ETCS k jeho stavu vůbec nepřihlížet

16 AŽD Praha Provozní důsledky aplikace ETCS L2 v českém prostředí •Stav hlavních návěstidel při jízdě vlaku pod dohledem ETCS •Možnost optimalizovat jízdu vlaku omezenou rychlostí přes zhlaví •Možnost optimalizovat jízdu vlaku při poruchách návěstidel •Aplikace přivolávacích návěstí •Rušení neprojetých vlakových cest •Využití ETCS při posunu •ETCS a přejezdová zařízení

17 AŽD Praha Aplikace přivolávacích návěstí •Kdy se PN používá? •Je degradovaný stupeň zabezpečení – v ETCS interpretovat jako OS •Je úplné zabezpečení, ale porucha návěstidla, PN je vlastně náhradní návěstí – bylo by možno interpretovat jako FS •Použití PN je nařízeno – OS (?) •PN na oddílovém návěstidle automatického hradla

18 AŽD Praha Provozní důsledky aplikace ETCS L2 v českém prostředí •Stav hlavních návěstidel při jízdě vlaku pod dohledem ETCS •Možnost optimalizovat jízdu vlaku omezenou rychlostí přes zhlaví •Možnost optimalizovat jízdu vlaku při poruchách návěstidel •Aplikace přivolávacích návěstí •Rušení neprojetých vlakových cest •Využití ETCS při posunu •ETCS a přejezdová zařízení

19 AŽD Praha Rušení neprojetých vlakových cest •Délka rozhodné vzdálenosti nepostačuje – je třeba ji prodloužit •Zpoždění zrušení neprojeté jízdní cesty v délce 3 minuty postačuje, pokud T_NVCONTACT ≤ 40 s

20 AŽD Praha Provozní důsledky aplikace ETCS L2 v českém prostředí •Stav hlavních návěstidel při jízdě vlaku pod dohledem ETCS •Možnost optimalizovat jízdu vlaku omezenou rychlostí přes zhlaví •Možnost optimalizovat jízdu vlaku při poruchách návěstidel •Aplikace přivolávacích návěstí •Rušení neprojetých vlakových cest •Využití ETCS při posunu •ETCS a přejezdová zařízení

21 AŽD Praha Využití ETCS při posunu •Zatím nerozhodnuto •Pravděpodobně bude posun zabezpečen pouze dosavadním způsobem

22 AŽD Praha Provozní důsledky aplikace ETCS L2 v českém prostředí •Stav hlavních návěstidel při jízdě vlaku pod dohledem ETCS •Možnost optimalizovat jízdu vlaku omezenou rychlostí přes zhlaví •Možnost optimalizovat jízdu vlaku při poruchách návěstidel •Aplikace přivolávacích návěstí •Rušení neprojetých vlakových cest •Využití ETCS při posunu •ETCS a přejezdová zařízení

23 AŽD Praha ETCS a přejezdová zařízení •Z PZ se přenáší informace, zda je zařízení v pořádku. •Pokud ano, není žádný vliv na jízdu vlaku •Pokud ne, TSR

24 AŽD Praha /


Stáhnout ppt "AŽD Praha PROVOZNÍ ASPEKTY APLIKACE ERTMS/ETCS V ČR Pardubice 25. a 26.10.2004 Ing. Milan Kunhart, CSc."

Podobné prezentace


Reklamy Google