Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Lukáš Pozník 16.12.2005 Řízení inovací VELARO Vysokorychlostní vlaková jednotka Velaro E.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Lukáš Pozník 16.12.2005 Řízení inovací VELARO Vysokorychlostní vlaková jednotka Velaro E."— Transkript prezentace:

1 Lukáš Pozník 16.12.2005 Řízení inovací VELARO Vysokorychlostní vlaková jednotka Velaro E

2 Lukáš Pozník 16.12.2005 Řízení inovací VELARO Historie  červenec 2001: podpis smlouvy mezi Španělskými státními drahami RENFE a společností Siemens  předmět: 16 vysokorychlostních vlaků pro trať Madrid – Barcelona plus kompletní infrastruktura  Velaro E je postaveno na základech ICE 3, který patří mezi nejrychlejší komerčně využívané vlaky na světě  ICE v provozu 20 let  leden 2007: začátek provozu

3 Lukáš Pozník 16.12.2005 Řízení inovací VELARO Madrid - Barcelona  nově budovaná dvojkolejná trať  celková délka 625 km  stoupání až 40 ‰  cestovní doba 150 minut  interval ve špičce 30 minut

4 Lukáš Pozník 16.12.2005 Řízení inovací VELARO Představení jednotky  osmivozová plně průchozí vlaková jednotka  konstrukce z hliníkových segmentů  délka 200 m  pohon třífázovými asynchronními motory  tři třídy:  Club 1  Preference 2  Turista 4  Cafeteria 1 (bistro a samoobslužné nápojové automaty)  počet sedadel:  Club 30 + 7 (salonek)  Preference 103  Turista 264

5 Lukáš Pozník 16.12.2005 Řízení inovací VELARO Jízdní vlastnosti a komfort cestování  maximální rychlost 350 km/h  akcelerace 0- 320 za 380 s  zastavení z maximální rychlosti na 3 900 m  díky umístění trakčních motorů a ostatních technických modulů pod podlahou celé délky vlaku o 20% více místa  velkoplošná skla  klimatizace  čtyřjazyčný informační systém na stropních displejích  u každého sedadla možnost volby ze sedmi rozhlasových programů  internetové přípojky u vyšších tříd

6 Lukáš Pozník 16.12.2005 Řízení inovací VELARO Bezpečnost  dokonalé boční vedení podvozků používaných na ICE 3  tři nezávislé brzdné okruhy:  rekuperační  odporové  pneumatické  vlakový zabezpečovacím systém ETCS - level 2:  žádná návěstidla  strojvedoucí dostává příkazy a informace od dispečera sledujícího pohyb vlaku na displeji v centrále rádiem prostřednictvím mobilního systému GSM-R.  čtyři identické, nezávislé trakční jednotky:  pokud se jedna trakční jednotka porouchá, zbylé umožní bezpečné dosažení cílové stanice s 75% výkonností

7 Lukáš Pozník 16.12.2005 Řízení inovací VELARO Další přednosti  rovnoměrné rozdělení technologického vybavení po celé délce jednotky:  redukce váhy na jedno dvojkolí menší (prázdná jednotka 13,5 tun), než je mezinárodní standard 17 tun  hladší a pohodlnější jízda  větší součinitel adheze díky 50% poháněných náprav  jednotka o délce 200 metrů má možnost se spojit s další jednotkou a utvořit tak vlak o délce 400 metrů

8 Lukáš Pozník 16.12.2005 Řízení inovací VELARO Technická data Maximální rychlost350 km/h Délka vlaku200 m Délka koncového vozu25 675 mm Délka vloženého vozu24 775 mm Vzdálenost os podvozků17 375 mm Šírka vozů2 950 mm Výška vozů3 890 mm Rozchod kolejnic1 435 mm Prázdná hmotnost439 t Napájení25 kV, 50 Hz Trakční výkon8 800 kW Rozjezdová trakční síla283 kN Počet náprav32 (16 trakčních) Uspořádání podvozků Bo'Bo'+2'2'+Bo'Bo'+2'2'+2'2'+Bo'Bo'+2'2'+Bo'Bo'

9 Lukáš Pozník 16.12.2005 Řízení inovací VELARO

10 Lukáš Pozník 16.12.2005 Řízení inovací VELARO

11 Lukáš Pozník 16.12.2005 Řízení inovací VELARO

12 Lukáš Pozník 16.12.2005 Řízení inovací VELARO


Stáhnout ppt "Lukáš Pozník 16.12.2005 Řízení inovací VELARO Vysokorychlostní vlaková jednotka Velaro E."

Podobné prezentace


Reklamy Google