Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Modernizace Železničního uzlu Brno s ponecháním centrální polohy osobního nádraží občanská koalice Nádraží v centru říjen 2006.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Modernizace Železničního uzlu Brno s ponecháním centrální polohy osobního nádraží občanská koalice Nádraží v centru říjen 2006."— Transkript prezentace:

1 Modernizace Železničního uzlu Brno s ponecháním centrální polohy osobního nádraží občanská koalice Nádraží v centru říjen 2006

2 Zadavatelé Občanská koalice Nádraží v centru: – volně se opírá o mandát 67 tisíc voličů, kteří v referendu v X/2004 hlasovali pro modernizaci nádraží v centru

3 Zpracovatelé kolejové řešení – Ing. Otto Plášek, Ph. D. (FAST VUT Brno) urbanismus – Ing. arch. Ivan Lejčar a kolektiv (Praha) ekonomika – Ing. Jiří Kalčík (Chrást u Plzně) technické posouzení kolejiště – Chládek & Tintěra, a. s. (Pardubice) analýza propustnosti a posouzení proveditelnosti – Ing. Jan Hrabáček, Ing. Petr Nachtigall (Dopravní institut Jana Pernera Pardubice) posouzení stávajících mostů – Ing. František Menšík (Brno) zásady geologie – doc. Ing. Vladislav Horák, CSc. (FAST VUT Brno) spolupráce, koordinace, ideové náměty – Tomáš Alter, Ing. Václav Čermák, Ing. Jiří Dukát, Martin Robeš, Ing. Jan Toufar (Brno)

4

5 Hlavní nedostatky ŽUB s odsunutým nádražím vysoké investiční náklady vznik významného úzkého hrdla na I. TŽK – nedostatečně propustné severní zhlaví (úrovňové křížení vlakových cest osobní a nákladní dopravy) zhoršení dostupnosti z osobního nádraží do většiny města o 5-10 minut = snížení atraktivity příměstských vlaků pro dojíždějící mnoho významných cílů dojíždějících se dostane mimo oblast pěší docházky z osobního nádraží – zvýšené nároky na MHD = nárůst provozních nákladů – úbytek zákazníků obchodů v centru města významné ovlivnění obytné zástavby – Židenice – demolice, nárůst hluku a zastínění

6

7

8 Výhody modernizace ŽUB s ponecháním polohy nádraží významně nižší investiční náklady žádné úzké hrdlo na I. TŽK – ponechání oddělené nákladní a osobní dopravy variabilita výhledových navazujících staveb ponechání atraktivní polohy osobního nádraží ve struktuře města žádné zásadní změny v ovlivnění obytné zástavby spojení rozvojové oblasti Zvonařka s Komárovem

9

10

11 Porovnání minimálních nutných nákladů „Přestavba ŽUB“ s odsunutým nádražím – 21,5 mld. Kč „Modernizace ŽUB“ s dostupným nádražím – 13 mld. Kč Částka zahrnuje: modernizaci I. TŽK v úseku Modřice (mimo) – odb. Hády včetně osobního nádraží nové odstavné nádraží osobní dopravy

12 Výhledové stavby Stavba:odsunuté nádraží nádraží v centru přeložka nákladového průtahu + zapojení tratě od Sokolnic do Modřic 03 mld. přeložka Brno – Ponětovice přes letiště04 mld. VRT přes letiště k Ponětovicím včetně spojky nákl. vlaků do Slatiny 04,5 mld. modernizace Brno hl. n. – Brno Slatina + VRT k Ponětovicím (styk variant) 2 mld.0 VRT směr Praha, úsek Brno – V. Bíteš23 mld.16,5 mld. severojižní diametr příměstské dopravy13 mld. Výhledové stavby CELKEM38 mld.41 mld. Celkem s modernizací I. TŽK v ŽUB60 mld.54 mld.

13

14

15


Stáhnout ppt "Modernizace Železničního uzlu Brno s ponecháním centrální polohy osobního nádraží občanská koalice Nádraží v centru říjen 2006."

Podobné prezentace


Reklamy Google