Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti."— Transkript prezentace:

1 Spotřebitel a maloobchodní prodejna

2 Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti

3 Typy prodejen  Specializované prodejny  Malé samoobsluhy  Obchodní domy  Obchodní centra  Diskontní prodejny  Zásilkové obchody  Supermarkety

4  Hypermarkety  Odborné velkoprodejny  Pultové prodejny  Tržnice  Přímý prodej  Prodejní automaty  Internetové obchody

5 Faktory nákupu  Image obchodu –sada postojů, založená na ohodnocení důležitých atributů obchodu  Lokalizace obchodu  Sortiment  Cena  Vnitřní zařízení obchodu exteriér interiér  Zaměstnanci  Služby

6 Prostředí v prodejně – 5 základních funkcí  Přilákat zákazníky ke vstupu  Vystavovat zboží  Zvýrazňovat snížené ceny a propagační výstavky  Vést zákazníky mezi různými druhy a řady výrobků  Komunikovat kulturu

7 Český spotřebitel se řídí  Zkušenostmi  Kvalitou  Cenou Méně je ovlivňuje doporučení známých, renomé firmy a reklama Častější vliv - slevové akce Zdroj Factum Invenio, 2005

8 Role oblastního ředitele, vedoucí funkce řízení prodeje  Zkoumat konkurenční prostředí  Zaměstnance (Jak se Vám tady pracuje?, Co se Vám na této práci líbí?(  Zákazníky – co si říkají mezi sebou, co říkají prodavačům, jak se s nimi zachází?

9 Přeměna poznatků v činy

10

11 Dobrá kultura prodejny  Nejlepší strategie – mít spokojené zaměstnance  finanční odměna  předpokládané sankce  sebeúcta  nepeněžní odměny  uznání za dobrou práci

12 Podstata vynikajících služeb zákazníkům  Spokojenost zaměstnanců  Zpětná vazba zákazníků

13 Kde vzít konkurenční výhodu  Zákazníkům bychom měli dělat radost Zvláštní podpora prodeje Specializace na určitý segment produktů Přidaná hodnota –předvádění produktů, špičkové techniky, školení, poprodejní servis, odborně zdatný personál, dodávková služba, možnost vyzkoušení před nákupem

14 Podpora prodeje  Společné aktivity  Výlohy v prázdných obchodech  Sponzorství a místní společenské akce  Reklama ve zkušebních kabinkách  Dětské soutěže  Tištěné tipy  Věrnostní programy  Zákazník získává zákazníka

15  Kupte jeden kus a dostanete druhý zdarma  Testovací kluby  Procenta dolů  Speciální večery  Průzkumy  Semináře  Dobročinné dary  Reportáže v místním rozhlase

16  Souprav a zboží  Sleva na příští nákup  Dárkový poukaz  Zaplaťte později  Bezúročný úvěr  Výprodeje  Karty pro nákup v určitých prodejnách

17 Posloupnost otázek  Kdo chce nakupovat v prodejně jako je ta naše?  Co se těm lidem na nás líbí?  Které výrobky je zajímají?  Kde tyto lidi najdeme?  Co bychom jim měli oznamovat?

18 Možnost oslovení cílových skupin zákazníků  Rozhlas  Televize  Tisk  Plakáty  Katalogy  Distribuce katalogů

19 Databázový marketing  Každá prodejna by si měla vytvořit databázi zákazníků  Možnost zasílání ů s novými nabídkami


Stáhnout ppt "Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti."

Podobné prezentace


Reklamy Google