Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Systém ManagementDesk – nástroj řízení kvality a bezpečnosti podle ISO 9 001, ISO 10 006, ISO 27 001, ISO 20 000-1 a ISO 19 011 Ing. Daniel Kardoš.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Systém ManagementDesk – nástroj řízení kvality a bezpečnosti podle ISO 9 001, ISO 10 006, ISO 27 001, ISO 20 000-1 a ISO 19 011 Ing. Daniel Kardoš."— Transkript prezentace:

1 Systém ManagementDesk – nástroj řízení kvality a bezpečnosti podle ISO 9 001, ISO , ISO , ISO a ISO Ing. Daniel Kardoš

2 Obsah  Úvod – kvalita, požadavek, třída ?  Křivka kvality dle Guisetta a volba firemní strategie  Řízení kvality = plánování produkce  Řízení kvality = plánování, řízení zdrojů  Normy pro podporu řízení procesů ITC  Dokumentace systému řízení kvality  ManagementDesk

3 Kvalita, požadavek, třída ?  ISO kvalita; jakost - stupeň splnění požadavků souborem inherentních charakteristik. Požadavek potřeba nebo očekávání, které jsou stanoveny, obecně se předpokládají, nebo jsou závazné  Co kvalitu nezvyšuje, cena ?  Potěšení, marketing, politika, propagace, propaganda, image, účinnost, efektivnost, zisk ?  Spolehlivost, zmetkovost, kvalita výroby (vysoká), kvalita produktu (nízká - kurvitka) ?  Úroveň vlastnosti produktu, cena, společenské postavení, třída?  ISO třída - kategorie nebo pořadí dané různým požadavkům na kvalitu produktů, procesů nebo systémů, které mají stejné funkční použití

4 Křivka kvality dle Guisetta a volba firemní strategie Kvalita Náklady nízké nízká vysoké vysoká

5 Řízení kvality = plánování produkce (kvality a kvantity)  Detailní analýza –Bonita skupiny zákazníků nebo klientu K1-Kn –Vlastnosti produktu V1-Vn –Úrovně vlastnosti pro skupinu Kn (váhy, míry) KnM1-KnMn –Absolutní očekávané požadavky na produkt pro skupinu Kn: Kn(V1KnM1+V1KnM2…+… VnKnMn)  Základní přístup –Stejný produkt – několik úrovní kvality- třídy v letecké dopravě

6 Řízení kvality = plánování, řízení zdrojů  Personální, stroje a zařízení, materiál a komponenty, marketing, prodej, dodání, servis, finanční, dislokační, časové  Procesní přístup (5 úrovní řízení procesů)  Systém  Model PDCA  Měření a monitorování  Málo řízený proces, náhodný proces, řízený proces

7 Normy pro podporu řízení procesů ITC  ISO 9001 Systémy managementu jakosti  ISO Směrnice pro management jakosti projektů  ISO Směrnice pro auditování systému managementu jakosti  ISO/IEC Systémy managementu bezpečnosti informací  ISO/IEC Soubor postupů pro management bezpečnosti informací  ISO/IEC Informační technologie - Management služeb  ISO/IEC Soubor postupů pro management služeb Viz prezentace ročník 2008, http//kardos.cz

8 Dokumentace systému řízení kvality  Formální přístup – certifikát  Neformální přístup – řízení organizace a veškerá dokumentace řízení v souladu s požadavky ISO  Politiky, příručka jakosti, směrnice, popis procesů, záznamy, zápisy  Příprava dokumentu v čase, multiplicity  Používání a dodržování směrnic (zavedený systém)  Orientace v dokumentaci  Znalost povinnosti

9

10

11

12

13 ManagementDesk

14

15 Děkuji za pozornost Ing. Daniel Kardoš http//kardos.cz Tel:


Stáhnout ppt "Systém ManagementDesk – nástroj řízení kvality a bezpečnosti podle ISO 9 001, ISO 10 006, ISO 27 001, ISO 20 000-1 a ISO 19 011 Ing. Daniel Kardoš."

Podobné prezentace


Reklamy Google