Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

SKIP 2010 Praha SKIP 2010 Praha Marketing s lidskou tváří.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "SKIP 2010 Praha SKIP 2010 Praha Marketing s lidskou tváří."— Transkript prezentace:

1 SKIP 2010 Praha SKIP 2010 Praha Marketing s lidskou tváří

2

3 V marketingu je výrobek chápán jako předmět, nebo činnosti, které uspokojují určitou potřebu. Zákazníci nekupují výrobky, ale kupují užitek. Výrobkem v marketingovém pojetí chápeme nejen předměty hmotné povahy, ale i služby, jakož i myšlenky a informace, které se stávají předmětem směny na trhu a jsou určeny k uspokojení určitých konkrétních potřeb. V marketingu je výrobek chápán jako předmět, nebo činnosti, které uspokojují určitou potřebu. Zákazníci nekupují výrobky, ale kupují užitek. Výrobkem v marketingovém pojetí chápeme nejen předměty hmotné povahy, ale i služby, jakož i myšlenky a informace, které se stávají předmětem směny na trhu a jsou určeny k uspokojení určitých konkrétních potřeb.

4 Marketing je sociální proces, při kterém jednotlivci nebo skupiny získávají to, co si přejí a co potřebují prostřednictvím tvorby nabídky a směny hodnotových produktů a služeb s ostatními Philip Kotler 1998

5 Proč potřebují knihovny marketing?

6 Existuje nějaké magické tla čí tko

7 Proč se máme my zabývat marketingem

8 Vnitřní a vnější marketing

9

10 Text

11 Let us never negotiate out of fear. But let us never fear to negotiate. John F. Kennedy Nestrachujte se vyjednávání, ale nevyjednávejte ze strachu Let us never negotiate out of fear. But let us never fear to negotiate. John F. Kennedy Nestrachujte se vyjednávání, ale nevyjednávejte ze strachu

12 Analýza Strategie/plánování Provádění/uskutečnění Zpětná vazba Analýza Strategie/plánování Provádění/uskutečnění Zpětná vazba Jak začít 4 staromódní kroky k marketingu

13 Současná situace Jak začít Jaký produkt/službu marketingovat? Proaktivní zpětná vazba Na koho se obracíme jak? zpětná vazba analýza Provádění uskutečnění strategie plánování

14 Brutálnost

15 Analýza Analýza studuje vnitřní a vnější silné a slabé stránky v organizací

16 SWOT Strengths Silné stránky Weeknesses Slabé stránky Oportunities Možnosti/Příležitosti Threats Ohrožení Strengths Silné stránky Weeknesses Slabé stránky Oportunities Možnosti/Příležitosti Threats Ohrožení

17

18 Strategie

19 Metoda, která studuje kolik podílu na trhu má určitý produkt/služba dnes a v budoucnosti Bostonská matice The Boston Consulting Group

20

21 Hvězda - produkty a služby s vysokým tempem růstu a s velkým podílem na trhu. Jsou našimi silnými kartami pro budoucnost. Hledejte a udržujte hvězdy Hvězda - produkty a služby s vysokým tempem růstu a s velkým podílem na trhu. Jsou našimi silnými kartami pro budoucnost. Hledejte a udržujte hvězdy

22 Dojná kráva - produkty a služby s vysokým podílem na trhu a nízkým/žádným stupněm růstu. Na trhu jsou produkty a služby této skupiny hodně známé. Dojná kráva - produkty a služby s vysokým podílem na trhu a nízkým/žádným stupněm růstu. Na trhu jsou produkty a služby této skupiny hodně známé.

23 Otazník - produkty a služby, které mají malý podíl na trhu, ale rostoucí tendenci. Většina produktů a služeb začíná svou existenci v této skupině. Vždy doufáme že otazníky se mohou stát hvězdami Otazník - produkty a služby, které mají malý podíl na trhu, ale rostoucí tendenci. Většina produktů a služeb začíná svou existenci v této skupině. Vždy doufáme že otazníky se mohou stát hvězdami

24 Hladový pes - produkty a služby, neperspektivní, nerozvíjející se, téměř nezajímavé kvůli svému nízkému tržnímu podílu a nízkému tempu růstu trhu. Měli bychom zvažovat, zda s produkty a službami které patří do této skupiny pokračovat, nebo je utlumit či zcela opustit. Hladový pes - produkty a služby, neperspektivní, nerozvíjející se, téměř nezajímavé kvůli svému nízkému tržnímu podílu a nízkému tempu růstu trhu. Měli bychom zvažovat, zda s produkty a službami které patří do této skupiny pokračovat, nebo je utlumit či zcela opustit.

25 Jak najít více času na marketing

26 Kill your darlings

27 Zrušte některé rutiny zrušte některé produkty a povzbuzujte své kolegy aby to udělali taky

28 Provádění/uskutečnění

29 Je spousta druhů marketingu ale je jasné že musíme být aktivnější a hlavně zahrnout do tohoto procesu všechny zaměstnance

30 “Zaměstnanci kteří se nepodílejí na marketingu přímo nebo nepřímo jsou přebyteční v organizaci” Evert Gummesson

31 Kdo nám může pomoci s marketingem

32 Spolupráce

33 Generálním partnerem Národní knihovny ČR pro rok 2007 je Budějovický Budvar n.p. Generálním partnerem Národní knihovny ČR pro rok 2007 je Budějovický Budvar n.p.

34 Partneři a Sponsoři

35 Udělejte to

36 Opakovat opakovat opakovat!!!!!

37 Zpětná vazba

38

39 Děkuji Zuzana Helinsky zh Consulting · Sweden , mobil Zuzana Helinsky zh Consulting · Sweden , mobil


Stáhnout ppt "SKIP 2010 Praha SKIP 2010 Praha Marketing s lidskou tváří."

Podobné prezentace


Reklamy Google